Nieuwe binnenbroek met goede zeem

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

TenZNL schreef: di 27 december 2022, 17:40.Ik heb goeie ervaringen met de Fox en de (duurdere, 500 zeem) Endura liners, al is de pasvorm van die laatste wat oversized.
Dat laatste herken ik ook. Met de Endura liners heb ik altijd het gevoel met een grote pannenkoek in mijn broek te rijden.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dizer schreef: di 27 december 2022, 16:21 Ik ben op zoek naar een nieuwe inner liner, ik heb ervaring met die van Gore en Assos (Assos Trail Liner). Beide bevallen niet top. De Gore is gewoon niet dik genoeg, en die van Assos zit niet lekker (lijkt soms of dat hij een beetje dubbel vouwt). Ik heb daarnaast een keer een Bib short van MAAP geprobeerd en was best verrast hoeveel beter die zeem was dan van Assos.

Maar ik zoek een inner liner voor onder een short, nu zie ik dat Castelli er ook 1 heeft de Castelli unlimited ultimate liner met een Progetto X2 Air zeem, is dat soms iets? Ik heb geen ervaring met Castelli.

Tips zijn welkom!
Is die Assos dan niet een maatje te groot?
Ik heb nogal snel last en rijd al jaren met voornamelijk Assos broeken omdat die me het best bevallen. Een daarvan is zo'n Trail Liner short en die zeem doet niet onder voor die uit de bibshorts naar mijn idee.

Een zeem die gaat vouwen is inderdaad onprettig, maar in mijn ervaring gaat dat meestal samen met een (net) iets te ruim passende broek.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

kermit schreef: do 29 december 2022, 10:00
Dizer schreef: di 27 december 2022, 16:21 Ik ben op zoek naar een nieuwe inner liner, ik heb ervaring met die van Gore en Assos (Assos Trail Liner). Beide bevallen niet top. De Gore is gewoon niet dik genoeg, en die van Assos zit niet lekker (lijkt soms of dat hij een beetje dubbel vouwt). Ik heb daarnaast een keer een Bib short van MAAP geprobeerd en was best verrast hoeveel beter die zeem was dan van Assos.

Maar ik zoek een inner liner voor onder een short, nu zie ik dat Castelli er ook 1 heeft de Castelli unlimited ultimate liner met een Progetto X2 Air zeem, is dat soms iets? Ik heb geen ervaring met Castelli.

Tips zijn welkom!
Is die Assos dan niet een maatje te groot?
Ik heb nogal snel last en rijd al jaren met voornamelijk Assos broeken omdat die me het best bevallen. Een daarvan is zo'n Trail Liner short en die zeem doet niet onder voor die uit de bibshorts naar mijn idee.

Een zeem die gaat vouwen is inderdaad onprettig, maar in mijn ervaring gaat dat meestal samen met een (net) iets te ruim passende broek.
Heb jij degene met of zonder bretels?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De Trail Liner short is zonder bretels, mijn andere Assos broeken zijn met.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

kermit schreef: do 29 december 2022, 11:46 De Trail Liner short is zonder bretels, mijn andere Assos broeken zijn met.
Ah, ja die heb ik ook (maat M) en nu zelfs ook de Assos Trail Liner Bib, die lijkt wel iets beter te zitten.
Maar kleiner dan maat M is bij mij geen optie, hij zit verder ook strak genoeg.

Afbeelding
lochnes
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: do 24 december 2015, 23:06

voegt die trail liner bib nog wat toe aan comfort ten opzichtte van de normale assos trail liner qua comfort?
verder al jaren erg tevreden over de assos trail liner. heb er drie. gaan gewoon op 60 graden in de was inclusief de heupprotectors en daar kunnen ze tegen. na een jaar of drie wordt het schuim van de broek dan wat dunner en is het tijd voor een nieuwe.
rij zomers 3x en wintertijd 1 x per week, ritten 70 km+ tot 200+. nog niet wat fijnera dan de assos gevonden maar geen castelli aangehad. van mij zou hij dan weer net iets breder mogen zitbotjes is wel randje zeem.
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Iemand de endura egm liner al getest?
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ik wil de allernieuwste Trail Tactica liner nog wel eens proberen, want “gaas”-stof en bij de bibshort versie alleen bretels op je rug ipv extra stof. Nu de EQUIPE RSR BIB SHORTS SUPERLÉGER S9 en dat is een heel dunne/transparante en luchtige stof: prettig voor onder de baggy. (Maar moet je ook alleen maar in een superaanbieding kopen.)

https://www.assos.com/de/equipe-rs-bib- ... -5335.html
carbon bike, titanium collarbone...
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 314
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Even het stof eraf blazen; ik ben op zoek naar een fijne binnenbroek met zeem, zonder bretels, liefst voor een schappelijke prijs maar kwaliteit en vooral comfort zijn het belangrijkst.
Momenteel rijd ik met een Biorace Enduro tech base uni short, daarvan is de zeem mij echter te dik, deze begint te vouwen en te irriteren tussen been en die andere b. zeg maar.
De eerder genoemde Assos trail liner is momenteel vrijwel nergens verkrijgbaar in maat M of L voor een schappelijke prijs (wil het liefst rond de €50 - €75 uitgeven).
Heeft iemand een gouden tip voor een andere binnenbroek met fijne, niet al te dikke zeem?
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Heel tevreden met Rogelli. Ook voor 100km+ tochten en niet duur: https://rogelli.com/mtb-inner-short-men ... lcQAvD_BwE
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

“Ik heb goede ervaringen met” gaat jou niet helpen.
Elke combinatie bips, broek, zadel is anders. Helaas komt het neer op uitproberen.
De ene bips is zo (___O___)
En de andere zo (_._)

Bij elke vorm hoort een ander zadel en een andere broek.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
LongPete
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 februari 2008, 14:42
Mijn mountainbike: vooral wipkippen

Geen liner, maar een castelli competizione is onovertroffen qua prijs kwaliteit.
Ook voor langere ritten.
Eens vallen is bij die prijs(wachten tot einde seizen +- 60 EUR) geen ramp.
Een 250 EUR assos die scheurt bij een val, dat doet pijn op 2 plaatsen. Endura fs260 pro en de endura
pro sl(iets warmer, maar ook beter bij lange ritten) zijn ook toppers bij kopen tijdens seizoenswissel 50 tot 80 EUR).
Sugoi evolution(beginnen langzaam te verslijten) en rs century zijn zeer goed voor lange afstanden. Wel moeilijk te vinden.
In het algemeen zul je tussen de 100 en de 150 EUR niet vlug een miskoop doen tegenwoordig.
Goedkoper gaat als je nooit langer dan 2 uur fietst.
Shorts met binnenbroek waar je dagenlang uren kun mee fietsen nog niet gevonden.
Dus geen zomer dan short met gewone bibshort er onder. Broeken zonder galgen zitten nooit goed.
Daarom daar ik nooit meer liners.
Plaats reactie