Ik heb decals binnen gekregen. Ze zien er vrij origineel uit, maar schijnbaar komen ze toch van Gil @ retrobike Nu zit ik natuurlijk met een dilemma. Plak ik ze er zo op, of haal ik de huidige clearcoat er af en spuit hem opnieuw in 2K clearcoat en dan de stickers erop....
Mijn semi-Unicorn: Rocky Mountain Cirrus 1992 (ECS frame)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Het is winter, dus lekker de tijd nemen, frame strippen, nieuwe decals en lak
...... zelf heb ik dat soort geduld niet, maar ik waardeer het in anderen
...... zelf heb ik dat soort geduld niet, maar ik waardeer het in anderen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Was ook mijn idee, alleen is chemisch verwijderen de enige manier om dit mooi te doen en de originaliteit te behouden (de buizen hebben nog alle sporen van de bewerkingen toen hij gemaakt werd). Ik heb echter niet echt goede ervaringen met de "verfstripper" uit de bouwmarkt (ook niet de 'turbo' of 'ultra' variant). En die oude chemische troep die wel werkt, kun/mag je nergens meer kopen.
Of heeft iemand ervaring met: https://www.mercuriustools.nl/gereedsch ... lik-bleko/ of https://www.nonpaints.com/nl/profi-stri ... fessioneel (niet dat ik 220 euro ga uitgeven...en ik moet een document ondertekeken) of https://mavro-int.shop/verfafbijt
Of heeft iemand ervaring met: https://www.mercuriustools.nl/gereedsch ... lik-bleko/ of https://www.nonpaints.com/nl/profi-stri ... fessioneel (niet dat ik 220 euro ga uitgeven...en ik moet een document ondertekeken) of https://mavro-int.shop/verfafbijt
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Ze zitten nu op de lak. Daarom kan ik ook gewoon de decals er af peuteren en de nieuwe erop plakken. Maar bijv op de headtube en onderbuis zie je wel beschadigingen.
Decals warm föhnen, vliegen ze eraf
Blanke lak verwijderen = een ander verhaal
Ik zou zelf niets meer aan de blanke lak doen....dan poetsen hier en daar bijwerken en in de was zetten
Blanke lak verwijderen = een ander verhaal
Ik zou zelf niets meer aan de blanke lak doen....dan poetsen hier en daar bijwerken en in de was zetten
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
-
- Pro Biker
- Berichten: 1468
- Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
- Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er
Warm maken met een föhn en verwijderen.
Lijmrestjes met een caramelschijf op je accuboormachine verwijderen.
Dan de decals opplakken.
Ik zou zelf iig niet de blanke lak verwijderen. Tenzij je het vaker hebt gedaan.
“Old, not obsolete”
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
En gewoon zo laten?
Het is tenslotte een oude fiets.
Als je eenmaal begint, dan moet je het helemaal doen, geen half werk.
Kan ook, maar dan niet zeuren dat het een k#tkkus is
Het is tenslotte een oude fiets.
Als je eenmaal begint, dan moet je het helemaal doen, geen half werk.
Kan ook, maar dan niet zeuren dat het een k#tkkus is
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1468
- Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
- Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er
Nee is niet overdreven. Je beschadigd de lak dan niet (mits je ‘m goed gebruikt). Met chemicaliën heb je kans dat je de oude lak juist wel beschadigd.
“Old, not obsolete”
Die oude blanke lak is nog harder dan glas inmiddels en sticker verwijderaar doet helemaal niets met lak
"De caramelschijf wordt doorgaans gebruikt om lijm- en stickerresten te verwijderen. Ideaal als je een logo wil verwijderen, of als een sticker lastig te verwijderen is. Het kan ook gebruikt worden bij een (oude) wrap.
Onthoud wel dat het handig is om kleine lijmresten eerst te verwijderen met een teer- en lijmrestenverwijderaar, want dit is een stuk sneller en makkelijker. Als je het dan nog niet weg krijgt, pak je een caramelschijf"
"De caramelschijf wordt doorgaans gebruikt om lijm- en stickerresten te verwijderen. Ideaal als je een logo wil verwijderen, of als een sticker lastig te verwijderen is. Het kan ook gebruikt worden bij een (oude) wrap.
Onthoud wel dat het handig is om kleine lijmresten eerst te verwijderen met een teer- en lijmrestenverwijderaar, want dit is een stuk sneller en makkelijker. Als je het dan nog niet weg krijgt, pak je een caramelschijf"
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
- Contacteer:
Kijk wel uit voor de caramel-zeezout die tegenwoordig veel ziet. Voor je het weet krijg je roestplekken!
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
A. Einstein
A. Einstein
-
- Pro Biker
- Berichten: 1468
- Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
- Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er
Ieder zijn manier. Met detailen van diverse auto’s en dan met name het verwijderen van plakresten pak ikzelf liever de caramelschijf ipv met chemicaliën , anders dan de daarvoor bedoelde middeltjes, op de lak te werken.Mario070 schreef: ↑vr 16 december 2022, 10:20 Die oude blanke lak is nog harder dan glas inmiddels en sticker verwijderaar doet helemaal niets met lak
"De caramelschijf wordt doorgaans gebruikt om lijm- en stickerresten te verwijderen. Ideaal als je een logo wil verwijderen, of als een sticker lastig te verwijderen is. Het kan ook gebruikt worden bij een (oude) wrap.
Onthoud wel dat het handig is om kleine lijmresten eerst te verwijderen met een teer- en lijmrestenverwijderaar, want dit is een stuk sneller en makkelijker. Als je het dan nog niet weg krijgt, pak je een caramelschijf"
Zeker dat grove zeezout krast als een gek.
“Old, not obsolete”
Dat tussen haakjes is niet van mij....dus niet mijn manierMarco79 schreef: ↑vr 16 december 2022, 14:24Ieder zijn manier. Met detailen van diverse auto’s en dan met name het verwijderen van plakresten pak ikzelf liever de caramelschijf ipv met chemicaliën , anders dan de daarvoor bedoelde middeltjes, op de lak te werken.Mario070 schreef: ↑vr 16 december 2022, 10:20 Die oude blanke lak is nog harder dan glas inmiddels en sticker verwijderaar doet helemaal niets met lak
"De caramelschijf wordt doorgaans gebruikt om lijm- en stickerresten te verwijderen. Ideaal als je een logo wil verwijderen, of als een sticker lastig te verwijderen is. Het kan ook gebruikt worden bij een (oude) wrap.
Onthoud wel dat het handig is om kleine lijmresten eerst te verwijderen met een teer- en lijmrestenverwijderaar, want dit is een stuk sneller en makkelijker. Als je het dan nog niet weg krijgt, pak je een caramelschijf"
De caramelschijf boer....
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield