Boekje over aansprakelijkheid bij het gebruik van mountainbikeroutes

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

BOSS schreef: ma 2 januari 2023, 09:31
Ik kan je wel hebben hoor, no worries. Het is alleen jammer voor alle andere vrijwilligers, die uren en uren investeren om het voor iedereen leuk te maken/houden, dat je dat op een nogal denigrerenden toon doet; clubjes van BWR's, alles is de schuld vd vrijwiligers etc. Dat is gewoon feitelijk onjuist en puur jou persoonlijke perceptie omdat het niet niet gaat zoals jij het voor ogen hebt. NL is polderland, deal with it it! Normaal ben je best genuanceerd maar in deze discussie.....hmmmm.
Een document??? Begrijp ik nou goed dat jij er persoonlijk voor gezorgd heb dat er nu zaken zwart op wit staan en er geen ruimte meer is voor eigen interpretatie? Lekker dan, wij doen jaren ons best om dat te voorkomen juist..... :bier:

dusssssss©
Nee, dat begrijp je niet goed (bewust?) was gewoon een vraag omdat er nogal wat willekeur bestond over wat wel of niet mag op een MTB rondje in SBB gebied en wat daar de onderbouwing van was/is
Als dat een speciaal voor mij gemaakt document is onderschrijft dat precies de onkunde bij alle betrokken instanties.


Wellicht herinner je je dit nog?

https://www.youtube.com/watch?v=Iqv4d-WLhy8

Voldoet volgens het boekje waar deze topic over gaat aan alle wensen en eisen maar SBB toverde toen een "alles moet rolbaar zijn" uit de hoge hoed ........ vergeet niet, er was nooit een document van eisen in de hele periode dat we bezig zijn geweest in Schoorl ....

Ook kun je misschien nog even de reactie van de ook jou goed bekende Markk even tot je nemen die mijn "frustraties" wél herkent..... het is niet slechts mijn persoonlijke perceptie.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 2 januari 2023, 10:31
BOSS schreef: ma 2 januari 2023, 09:31
Ik kan je wel hebben hoor, no worries. Het is alleen jammer voor alle andere vrijwilligers, die uren en uren investeren om het voor iedereen leuk te maken/houden, dat je dat op een nogal denigrerenden toon doet; clubjes van BWR's, alles is de schuld vd vrijwiligers etc. Dat is gewoon feitelijk onjuist en puur jou persoonlijke perceptie omdat het niet niet gaat zoals jij het voor ogen hebt. NL is polderland, deal with it it! Normaal ben je best genuanceerd maar in deze discussie.....hmmmm.
Een document??? Begrijp ik nou goed dat jij er persoonlijk voor gezorgd heb dat er nu zaken zwart op wit staan en er geen ruimte meer is voor eigen interpretatie? Lekker dan, wij doen jaren ons best om dat te voorkomen juist..... :bier:

dusssssss©
Nee, dat begrijp je niet goed (bewust?) was gewoon een vraag omdat er nogal wat willekeur bestond over wat wel of niet mag op een MTB rondje in SBB gebied en wat daar de onderbouwing van was/is
Als dat een speciaal voor mij gemaakt document is onderschrijft dat precies de onkunde bij alle betrokken instanties.


Wellicht herinner je je dit nog?

https://www.youtube.com/watch?v=Iqv4d-WLhy8

Voldoet volgens het boekje waar deze topic over gaat aan alle wensen en eisen maar SBB toverde toen een "alles moet rolbaar zijn" uit de hoge hoed ........ vergeet niet, er was nooit een document van eisen in de hele periode dat we bezig zijn geweest in Schoorl ....

Ook kun je misschien nog even de reactie van de ook jou goed bekende Markk even tot je nemen die mijn "frustraties" wél herkent..... het is niet slechts mijn persoonlijke perceptie.
het is niet dat ik frustraties niet herken of erken.....al weet ik wel een paar personen die meer recht hebben om gefrustreerd te zijn overigens......het lijkt mij alleen niet fair om daar de vrijwilligers/clubjes de schuld van te geven op deze manier. Het is niet zo dat we er niet alles aan doen om voor- en zeker achter de schermen het voor iedereen zo leuk mogelijk te houden. Maar soms heb je maken met bepaalde eisen van vergunningen of TBO's(schriftelijke of mondeling). Het is ook niet zo dat we dan gelijk 'ja en amen' zeggen; het is geven en nemen binnen de mogelijkheden.

dussssssss©
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Tijd voor een kringgesprek?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb wel het idee dat BOSS en Eddy al jaren om elkaar heen draaien....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: ma 2 januari 2023, 11:37 Ik heb wel het idee dat BOSS en Eddy al jaren om elkaar heen draaien....
Ja, we hebben beiden een andere rol en dat is prima :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

bert l. schreef: ma 2 januari 2023, 11:32 Tijd voor een kringgesprek?
zoals je weet kunnen BOSS en ik het prima vinden met elkaar :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Daar heb ik geen enkele twijfel over. En ik houd van jullie allebei.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Giant-E schreef: ma 2 januari 2023, 09:24
Peelrijder schreef: ma 2 januari 2023, 07:35 Ik heb oprecht te doen met de gehele westelijke helft van het land waar de ruimte en de bijbehorende uitdagingen het grootst lijken te zijn want het lijkt hier stukken minder te zijn.
Juist in Zuid-Holland zijn bijna alle routes voorzien van menige uitdaging waar ze in andere provincie’s van dromen. Alleen niet in een groot natuurgebied. Daar kan dat dus gek genoeg niet.
Als ik bijvoorbeeld in Oost-Brabant zou wonen, waar kan ik dan op fietsafstand een route vinden met veel jumps, trappen, hoge drops, steep stuff etc? Netersel, absoluut. Maar dan moet je ook de auto in.
Ik bedoelde meer dat er juist in dat gedeelte van het land meer problemen lijken te zijn om zoiets hooguit rond te krijgen.

Ik zie hier in de omgeving wel minder spectaculaire dingen gemaakt worden, maar de uitdagingen om dit zo ver te krijgen lijken hier een stuk minder te zijn.

Netersel is een vak apart, maar Nijmegen (en bikepark Mook) zijn nog dichterbij dan Netersel als je oostelijk van Eindhoven woont.
Nijmegen is voor mij 35km en op de fiets prima te rijden.

Neemt niet weg dat het gros ervoor in de auto moet stappen.

Binnenkort wordt er op de Vlagheide in Schijndel begonnen met ook een soort van bikepark aan te leggen en die plannen zijn er voor de Gulberg in Nuenen ook.

Het kan dus blijkbaar allemaal wel, geen idee hoeveel moeite hiervoor is gedaan ik hoop daar nog ooit een insider over te gaan spreken.

Info Vlagheide: https://meierijstad.bestuurlijkeinforma ... 5054fee955

(Het gaat hier dan wel om een multi-recreatief (is dat een woord?) concept).
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Peelrijder schreef: ma 2 januari 2023, 16:42
Giant-E schreef: ma 2 januari 2023, 09:24

Juist in Zuid-Holland zijn bijna alle routes voorzien van menige uitdaging waar ze in andere provincie’s van dromen. Alleen niet in een groot natuurgebied. Daar kan dat dus gek genoeg niet.
Als ik bijvoorbeeld in Oost-Brabant zou wonen, waar kan ik dan op fietsafstand een route vinden met veel jumps, trappen, hoge drops, steep stuff etc? Netersel, absoluut. Maar dan moet je ook de auto in.
Ik bedoelde meer dat er juist in dat gedeelte van het land meer problemen lijken te zijn om zoiets hooguit rond te krijgen.

Ik zie hier in de omgeving wel minder spectaculaire dingen gemaakt worden, maar de uitdagingen om dit zo ver te krijgen lijken hier een stuk minder te zijn.

Netersel is een vak apart, maar Nijmegen (en bikepark Mook) zijn nog dichterbij dan Netersel als je oostelijk van Eindhoven woont.
Nijmegen is voor mij 35km en op de fiets prima te rijden.

Neemt niet weg dat het gros ervoor in de auto moet stappen.

Binnenkort wordt er op de Vlagheide in Schijndel begonnen met ook een soort van bikepark aan te leggen en die plannen zijn er voor de Gulberg in Nuenen ook.

Het kan dus blijkbaar allemaal wel, geen idee hoeveel moeite hiervoor is gedaan ik hoop daar nog ooit een insider over te gaan spreken.

Info Vlagheide: https://meierijstad.bestuurlijkeinforma ... 5054fee955

(Het gaat hier dan wel om een multi-recreatief (is dat een woord?) concept).
Vlagheide is de voormalige afvalstort van 's-Hertogenbosch. Daarmee is het vergelijkbaar met Zoetermeer, Mook, Bergenschenhoek en de met havenslib verontreinigde Broekpolder in Vlaardingen. Allemaal plekken in behoorlijk stedelijk gebied waar je naar hartenlust capriolen kunt uithalen en waar het de grondeigenaar niet zoveel uitmaakt of je wel of niet wat breekt. De tweedeling platteland v.s. stad gaat hier niet op. Het maakt wel verschil of je op een afvalberg je plan uitwerkt of in een Natura-2000 gebied, wat het duinengebied van Schoorl is.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Hahaha, voor politici heet dat (heel niet inclusief) LULKOEK
Hiero hebbe ze een atb route over een voormalig ren- en schietbaan waar vervolgens de restanten van WWII zijn gelegd en noemt de wethouder dit “Oerbos”. “ Be my Guest “ in t volgende verzinsel.

Maar realistisch gezien … nog een dertig jaar en t wordt waterfietsen :bier:
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Je reageert op mij?
Zo ja, wat is dan eigenlijk je punt?
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

. ;
Ik begrijp de redenering, tegelijk ben ik mij ervan bewust dat de argumenten heel erg situationeel zijn voor de politici.
Als in : “ point taken “ en je ziet politici ter plekke nieuwe verhalen ontwikkelen ongeacht de werkelijkheid.
Lekker fietsen!
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

BOSS schreef: zo 1 januari 2023, 23:23
yo-eddy schreef: zo 1 januari 2023, 17:52

Juist omdat er de laatste tijd zo rigoureus werd ingegrepen op de route onder het mom van verduurzamen kwamen de meeste reacties en klachten, vandaar ook de Paardenweide sessie. Conclusie was volgens mij dat we het allemaal wat natuurlijker moeten houten ipv een vlonderparadijs. Natuurlijke uitdaging is ook veel lastiger over te klagen/procederen dan gekunstelde timmerwerkjes.

Een BWR is een overwinterende wielrenner die vooral in het bos rijdt om uit de wind te zijn, en om de conditie op peil te houden en zo min mogelijk obstructies en obstakels op zijn veelal vaste rondje wil zien........ maar dat wist je wel.




eisen van TBO's zijn natuurlijk jarenlang vaag en/of afwezig geweest, dat is niet de partij waar kennis over MTB zat/zit. Uiteindelijk zijn deze gevoed vanuit de verenigingen (vol met BWR's) ....

Klagen doe ik natuurlijk ook liever direct bij jou :kiss:
Die eisen zijn niet afwezig geweest, jij vond ze gewoon onzin en respecteerde ze niet.....voor jou afwezig inderdaad;-) Wij hebben binnen de mogelijkheden veel dingen gerealiseerd(waar jij zelf overigens vrolijk aan mee timmerde en schepte) die er zonder het clubje van BWR's nooit gekomen waren..... weet je nog het eerst Berenhek?
Het is natuurlijk heel makkelijk om de verenigingen op een online forum als DE grote boosdoener , maar jij weet net zo goed als ik dat dat een beetje stoerdoenerij/bravoure is zonder feitelijk onderbouwing en je eigenlijk heel blij bent met MTBNW omdat je het anders zelf zou moeten doen.
Ik kan het verhaal natuurlijk voor de tigste keer aan je uitleggen hier, net zoals jij voor de tigste keer hier tikt hoe het volgens jou visie zou moeten gaan, maar dat heeft weinig zin vrees ik. Accepteer gewoon dat het altijd een compromis zal zijn, waarbij de één het levensgevaarlijk vind en de ander het een knikkerbaan noemt.

Grappig dat je maar blijft hameren op verenigingen vol met BWR's.......Noem mij binnen het bestuur van welke MTB club/onderhoudsgroep eens wie de zogenaamde boswielrenners zijn? Ik denk dat ik meer contact heb met clubs en onderhoudsgroepen dan jij, maar ik zie ze niet.......Wees maar blij dat er geen echte wielrenverenigingen bij betrokken zijn...dan had je je lol opgekunt.

Tof boekje trouwens, ik heb hem nog steeds niet uit. Druk met belangrijkere dingen met het bestuur(zonder BWR's) en alle vrijwilligers om mountainbikend NL van mooie nieuwe en goed onderhouden MTB kilometers te voorzien.

dusssssssss©
Zo gezellig hier zo op 1 januari :winkie: :winkie: beste wensen ook :-q

Voor de bikers van het eerste uur zou de definitie van een BWR een "hard trappende maar niet sturende fietser op een MTB" kunnen zijn, "wars van enige uitdaging, als het maar een glad geschoren baan is". Het ligt altijd aan de baan. De bocht is niet goed. Er staat een boom in de weg. Die wortel is gevaarlijk. Oh ja de fiets geven ze ook graag de schuld denk ik alhoewel dat niet alleen de BWR is voorbehouden :winkie:

Van de namen op jullie website komen er twee sowieso niet in aanmerking voor die term, Peter en Matthijs.

Ik denk dat je sowieso eens met Peter in gesprek zou moeten gaan mbt je social media uitlatingen.
Dat zeg ik met de bril op dat ik er zelf ook niet goed in ben (neem er de tijd niet voor, west fries, of ik ben gewoon een lul dat kan ook)
Peter is namelijk een verstandige kerel vind ik.
Je verwijt anderen van alles en nog wat, en moet je jezelf eens zien.
Telkens weer gaat het vingertje omhoog naar je eigen vrijwilligers.
Doe.Dat. Nu. Eens. Niet.
Neem nu eens wat aan van een ander.
Er is zoveel te winnen.

Het gaat er namelijk niet om of je erosie werende maatregelen moet treffen, het gaat erom hoe je dat doet.

That's all.

Zo ik pleurt weer even een maand of wat op. Werkt goed. :winkie:
Laatst gewijzigd door Ironhorse Erik op ma 2 januari 2023, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

yo-eddy schreef: ma 2 januari 2023, 10:31
BOSS schreef: ma 2 januari 2023, 09:31
Ik kan je wel hebben hoor, no worries. Het is alleen jammer voor alle andere vrijwilligers, die uren en uren investeren om het voor iedereen leuk te maken/houden, dat je dat op een nogal denigrerenden toon doet; clubjes van BWR's, alles is de schuld vd vrijwiligers etc. Dat is gewoon feitelijk onjuist en puur jou persoonlijke perceptie omdat het niet niet gaat zoals jij het voor ogen hebt. NL is polderland, deal with it it! Normaal ben je best genuanceerd maar in deze discussie.....hmmmm.
Een document??? Begrijp ik nou goed dat jij er persoonlijk voor gezorgd heb dat er nu zaken zwart op wit staan en er geen ruimte meer is voor eigen interpretatie? Lekker dan, wij doen jaren ons best om dat te voorkomen juist..... :bier:

dusssssss©
Nee, dat begrijp je niet goed (bewust?) was gewoon een vraag omdat er nogal wat willekeur bestond over wat wel of niet mag op een MTB rondje in SBB gebied en wat daar de onderbouwing van was/is
Als dat een speciaal voor mij gemaakt document is onderschrijft dat precies de onkunde bij alle betrokken instanties.


Wellicht herinner je je dit nog?

https://www.youtube.com/watch?v=Iqv4d-WLhy8

Voldoet volgens het boekje waar deze topic over gaat aan alle wensen en eisen maar SBB toverde toen een "alles moet rolbaar zijn" uit de hoge hoed ........ vergeet niet, er was nooit een document van eisen in de hele periode dat we bezig zijn geweest in Schoorl ....

Ook kun je misschien nog even de reactie van de ook jou goed bekende Markk even tot je nemen die mijn "frustraties" wél herkent..... het is niet slechts mijn persoonlijke perceptie.
De jeugd......
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

"Niet surfen boven windkracht 4"

Dan krijg je dit:
https://www.nu.nl/binnenland/6245489/kn ... -jaar.html

Daar zit niet iedereen op te wachten, om verschillende redenen. Eigenaren, beheerder, onderhoudscrew. We hebben een Umfeld en hebben een draagvlak nodig.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie