Boekje over aansprakelijkheid bij het gebruik van mountainbikeroutes

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dat de hulpdiensten zouden moeten uitrukken om iemand met fietspech terug naar de parkeerplaats te brengen zit inderdaad niemand op te wachten...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zouden vrijwilligers moeten doen, net als bij de reddingsbrigade :bier:

Het gaat hier over routes met al dan niet een te grote uitdaging waar al dan niet aansprakelijkheid voor geldt. Hoe zit dat met de plekken waar nog vrijelijk gereden mag worden?
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Jurriaan schreef: wo 4 januari 2023, 00:31 Hoe zit dat met de plekken waar nog vrijelijk gereden mag worden?
Met een beetje pech ook de terreinbeheerder.

https://www.dirkzwager.nl/kennis/artike ... beheerder/
Everybody bought a new bike!
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

asphaltdude schreef: wo 4 januari 2023, 09:29
Jurriaan schreef: wo 4 januari 2023, 00:31 Hoe zit dat met de plekken waar nog vrijelijk gereden mag worden?
Met een beetje pech ook de terreinbeheerder.

https://www.dirkzwager.nl/kennis/artike ... beheerder/
Ekkes buitenum wat hier krek gebeurt is, ma di is al de zoveulste kir da dur wir iets te doen is bai Berge op Zoom.

Op de Kragge is dur toen ok al inne op zunne bakkes gegoän en toen moesse ze ok al van alles anpasse doär.

't hi dur de skijn van da ze in da stukske broäbant de zoäke toch net wa minder goe op orde hebbe.

Toeval...
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ik vind het vrij bizar.

Ik snap prima dat terreineigenaren door dit soort BS liefst een Berlijnse muur om hun bos heen zetten.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

asphaltdude schreef: wo 4 januari 2023, 10:45 Ik vind het vrij bizar.

Ik snap prima dat terreineigenaren door dit soort BS liefst een Berlijnse muur om hun bos heen zetten.
De uitspraak is beter bekend als 'het bramenvrouwtje' en heeft bij eigenaren veel losgemaakt. Vooral informatici met een GIS-achtergrond hebben er werk aan over gehouden. Alle elementen in het terrein moesten geannoteerd en wel in het GIS-systeem opgenomen worden. Alle.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Bizar.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

wat een k#tland is dit toch soms ......ik weet 't, er zijn weinig betere en veiligere plekken om te wonen maar deze regeltjes ziekte komt me wel steeds meer mijn oren uit.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Prullenbakje, stukje prikkeldraad, overwoekerde in onbruik geraakte duiker, bankje, draadoverstap met een plankje. TBO ben je niet voor je lol.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 4 januari 2023, 12:41 wat een k#tland is dit toch soms ......ik weet 't, er zijn weinig betere en veiligere plekken om te wonen maar deze regeltjes ziekte komt me wel steeds meer mijn oren uit.
We zijn simpelweg met teveel (nare)mensen in NL.

dussssssss©
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Geeft aan hoe gecultiveerd we in Nederland zijn. Alles maar dan ook alles moet geregeld worden. En alles moet veilig, tegels onder de schommel in de speeltuin etc.

Dat ik vandaag weggleed op een wandelpad was dus ook al een gevaarlijke situatie. Ik heb nergens een bordje gezien dat het pad spiegelglad zou worden als het regent/ geregend heeft.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Jurriaan schreef: wo 4 januari 2023, 19:39 Geeft aan hoe gecultiveerd we in Nederland zijn. Alles maar dan ook alles moet geregeld worden. En alles moet veilig, tegels onder de schommel in de speeltuin etc.

Dat ik vandaag weggleed op een wandelpad was dus ook al een gevaarlijke situatie. Ik heb nergens een bordje gezien dat het pad spiegelglad zou worden als het regent/ geregend heeft.
Ik las vandoäg in d'n krànt dà in Breda d'r wà vollèk àànt máuwè woär da d'n WADI in d'n speultuin gevoärlik woär, wáant às de joong d'r ìn zò'n valle, kössè ze zieëk wörrè vánt wàtter.

Hìllemoäl van't pàdje af dà vollèk.

https://www.bndestem.nl/breda/ouders-be ... gle.com%2F
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik kreeg een lel voor m'n kop als ik in de sloot gevallen was en met natte kleren thuiskwam. En daarna voor straf met blote voeten naar bed in een onverwarmde slaapkamer in een huis met éen kolenkachel in de woonkamer en met slechts éen vader en éen moeder.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Buitenland en buiten recreatie kent toch ook haar grenzen. Rode piste.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

bert l. schreef: wo 4 januari 2023, 20:58 Ik kreeg een lel voor m'n kop als ik in de sloot gevallen was en met natte kleren thuiskwam. En daarna voor straf met blote voeten naar bed in een onverwarmde slaapkamer in een huis met éen kolenkachel in de woonkamer en met slechts éen vader en éen moeder.
Haddè gallié un aigè hois? Wa nè sjiéke meéns!
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie