Boekje over aansprakelijkheid bij het gebruik van mountainbikeroutes

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Peelrijder schreef: wo 4 januari 2023, 19:58
Jurriaan schreef: wo 4 januari 2023, 19:39 Geeft aan hoe gecultiveerd we in Nederland zijn. Alles maar dan ook alles moet geregeld worden. En alles moet veilig, tegels onder de schommel in de speeltuin etc.

Dat ik vandaag weggleed op een wandelpad was dus ook al een gevaarlijke situatie. Ik heb nergens een bordje gezien dat het pad spiegelglad zou worden als het regent/ geregend heeft.
Ik las vandoäg in d'n krànt dà in Breda d'r wà vollèk àànt máuwè woär da d'n WADI in d'n speultuin gevoärlik woär, wáant às de joong d'r ìn zò'n valle, kössè ze zieëk wörrè vánt wàtter.

Hìllemoäl van't pàdje af dà vollèk.

https://www.bndestem.nl/breda/ouders-be ... gle.com%2F
Is dit echt nodig??

Dusssssss©
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

bert l. schreef: wo 4 januari 2023, 13:34 Prullenbakje, stukje prikkeldraad, overwoekerde in onbruik geraakte duiker, bankje, draadoverstap met een plankje. TBO ben je niet voor je lol.
Ik weet nog een stukje prikkeldraad aan de UHR route ... 8) staat er ook niet zo handig en heeft verder geen functie :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

BOSS schreef: do 5 januari 2023, 08:52
Peelrijder schreef: wo 4 januari 2023, 19:58

Ik las vandoäg in d'n krànt dà in Breda d'r wà vollèk àànt máuwè woär da d'n WADI in d'n speultuin gevoärlik woär, wáant às de joong d'r ìn zò'n valle, kössè ze zieëk wörrè vánt wàtter.

Hìllemoäl van't pàdje af dà vollèk.

https://www.bndestem.nl/breda/ouders-be ... gle.com%2F
Is dit echt nodig??

Dusssssss©
Wà ìs écht noddìg?

Màg ík m'n aigè soóms nié oïtdrukkè ìn mín aìge toäl?
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Peelrijder schreef: do 5 januari 2023, 11:06
BOSS schreef: do 5 januari 2023, 08:52

Is dit echt nodig??

Dusssssss©
Wà ìs écht noddìg?

Màg ík m'n aigè soóms nié oïtdrukkè ìn mín aìge toäl?
Dat wordt nergens gezegd. Maar je kunt je afvragen of het nodig is. Af en toe als de situatie daar om vraagt staat het wel leuk in een reactie, maar over het algemeen is het niet helpend voor de leesbaarheid.
Maar doe waar je je goed bij voelt hoor, ik hou je niet tegen.
Groetjes
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Dan maar op de negeerlijst. De illustere eer om de eerste in 5 jaar te zijn die daar op gaat.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Peelrijder schreef: do 5 januari 2023, 11:06
BOSS schreef: do 5 januari 2023, 08:52

Is dit echt nodig??

Dusssssss©
Wà ìs écht noddìg?

Màg ík m'n aigè soóms nié oïtdrukkè ìn mín aìge toäl?
Dat is geen taal maar een dialect van een minderheidsgroepering wat voor normale mensen behoorlijk verrot leest en dus niet echt bijdraagt aan een zinvolle en duidelijke discussie. Er zijn vast wel fora bij jou in de buurt waar ze dit kinderachtige gedrag meer kunnen waarderen, leef je daar uit maar gedraag je hier net alsof je wel bij je volle verstand bent. :wink: Bedankt. :bier:

dussssssss©
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

asphaltdude schreef: wo 4 januari 2023, 09:29
Jurriaan schreef: wo 4 januari 2023, 00:31 Hoe zit dat met de plekken waar nog vrijelijk gereden mag worden?
Met een beetje pech ook de terreinbeheerder.

https://www.dirkzwager.nl/kennis/artike ... beheerder/
Elke keer als ik over dit soort voorvallen lees moet ik schrikken wat een lui, verwend, narcistisch volk er in dit land rondloopt. Het wordt je met de paplepel ingegoten dat als er iets ‘naars’ gebeurt, het vast wel iemand anders’ schuld is en je compensatie verdient….

Om dan in een handomdraai daarna overloos te zeiken over overregulering en betutteling. Echt, sluit ramen en deuren en blijf gewoon in je woonkamer dan.
Stamppot with weaksauce!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

eRicW schreef: do 5 januari 2023, 16:26
asphaltdude schreef: wo 4 januari 2023, 09:29

Met een beetje pech ook de terreinbeheerder.

https://www.dirkzwager.nl/kennis/artike ... beheerder/
Elke keer als ik over dit soort voorvallen lees moet ik schrikken wat een lui, verwend, narcistisch volk er in dit land rondloopt. Het wordt je met de paplepel ingegoten dat als er iets ‘naars’ gebeurt, het vast wel iemand anders’ schuld is en je compensatie verdient….

Om dan in een handomdraai daarna overloos te zeiken over overregulering en betutteling. Echt, sluit ramen en deuren en blijf gewoon in je woonkamer dan.
Ik ben bang dat verzekeringsmaatschappijen hier een hele grote rol in hebben .....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

BOSS schreef: do 5 januari 2023, 15:50
Peelrijder schreef: do 5 januari 2023, 11:06

Wà ìs écht noddìg?

Màg ík m'n aigè soóms nié oïtdrukkè ìn mín aìge toäl?
Dat is geen taal maar een dialect van een minderheidsgroepering wat voor normale mensen behoorlijk verrot leest en dus niet echt bijdraagt aan een zinvolle en duidelijke discussie. Er zijn vast wel fora bij jou in de buurt waar ze dit kinderachtige gedrag meer kunnen waarderen, leef je daar uit maar gedraag je hier net alsof je wel bij je volle verstand bent. :wink: Bedankt. :bier:

dussssssss©
Mooie in abn opgeschreven West Friese reactie :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

yo-eddy schreef: do 5 januari 2023, 16:31 Ik ben bang dat verzekeringsmaatschappijen hier een hele grote rol in hebben .....
Maar dat zijn, voor een deel, immers ook ratten die in dezelfde ‘cultuur’ passen.

In Zweden had ik dit soort gezeik nooit en kostte de verzekering de helft. Just sayin’.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

yo-eddy schreef: do 5 januari 2023, 16:31
eRicW schreef: do 5 januari 2023, 16:26

Elke keer als ik over dit soort voorvallen lees moet ik schrikken wat een lui, verwend, narcistisch volk er in dit land rondloopt. Het wordt je met de paplepel ingegoten dat als er iets ‘naars’ gebeurt, het vast wel iemand anders’ schuld is en je compensatie verdient….

Om dan in een handomdraai daarna overloos te zeiken over overregulering en betutteling. Echt, sluit ramen en deuren en blijf gewoon in je woonkamer dan.
Ik ben bang dat verzekeringsmaatschappijen hier een hele grote rol in hebben .....
Voor zover mijn beperkte ervaring strekt zijn het de getroffenen zelf die een letselschadejurist inschakelen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

bert l. schreef: do 5 januari 2023, 16:47 Voor zover mijn beperkte ervaring strekt zijn het de getroffenen zelf die een letselschadejurist inschakelen.
Ah, dat is nog zorgelijker, ik weet uit eigen ervaring (onderwijs)dat verzekerings maatschappijen veel meer onderzoek doen naar de omstandigheden waarin letsel zich heeft voorgedaan dan voorheen.
Ook toen ik (15?) jaar geleden mijn AC Luxatie had heb ik tot driemaal toe een brief ontavngen van mijn zorgverzekeraar om aan te geven hoe het letsel was ontstaan......... die brief heb ik tot 3 maal toe verscheurd uit principe .... toen bleef het stil :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

En daar zijn dan weer 'fietsplatforms' als 24BicycleTV voor die zich laten betalen door letselschade bureau's, een fvlogger inhuren om filmpjes te maken die de MTBer moeten 'helpen' na een ongeval. "Graag vertellen we jullie hoe te handelen na een ongeval......"
https://24bicycle.tv/watch/145

Hoe help je de sport om zeep?

Ik heb persoonlijk best wat ongevalletjes gehad met behoorlijk wat botbreuken en lange revalidatie als gevolg, maar het is nooit 1 milliseconde in mij opgekomen om überhaupt maar te denken of ik iemand aansprakelijk zou kunnen stellen. Doe ff normaal!

dusssssss©
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Dat verhaal van dat bramenvrouwtje :roll: :roll: :roll:
Als je het op een verjaardag verteld geloven ze je niet.
Man man man man NL vertrutting rubbertegel paradijs op zijn breedst.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

BOSS schreef: do 5 januari 2023, 17:00 En daar zijn dan weer 'fietsplatforms' als 24BicycleTV voor die zich laten betalen door letselschade bureau's, een fvlogger inhuren om filmpjes te maken die de MTBer moeten 'helpen' na een ongeval. "Graag vertellen we jullie hoe te handelen na een ongeval......"
https://24bicycle.tv/watch/145

Hoe help je de sport om zeep?

Ik heb persoonlijk best wat ongevalletjes gehad met behoorlijk wat botbreuken en lange revalidatie als gevolg, maar het is nooit 1 milliseconde in mij opgekomen om überhaupt maar te denken of ik iemand aansprakelijk zou kunnen stellen. Doe ff normaal!

dusssssss©
Die köt kan het woord letselschade niet eens spellen. Leer eerst Nederlands.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie