Flowy singletracks Brilon, Willingen, Winterberg aanraders?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BasMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 12:16
Mijn mountainbike: Orbea Oiz

Wij zijn in 2021 een weekend naar Winterberg geweest. Dag 1 zelf deze route uitgezet en dag 2 Bikepark Winterberg.

Dit jaar waren we in Willingen met dag 1 deze route zelf en dag 2 Bikepark Willingen.

Nu willen we volgend jaar naar Green Hill Bikepark gaan, maar ik ben vooral opzoek naar leuke trails om te fietsen en zelf weer een route te maken. Zover ik weet heb je alleen het trailpark Winterberg en trailpark Brilon in de buurt waar je aangelegde singletracks met flow hebt. Vorig jaar door het houtkappen heel veel moeten afstappen en buiten de mooie uitzichten weinig leuke singletracks tegen gekomen.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

https://projekt.greentrails.de/information

Er komen in de toekomst meerdere trails in de buurt van Willingen en omgeving.
Gebruikersavatar
BasMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 12:16
Mijn mountainbike: Orbea Oiz

Bedankt, dat zijn mooie vooruitzichten. Zo te lezen zijn ze dus nog niet begonnen en is de kans klein dat er volgende zomer al trails te rijden zijn.
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Ik zit volgend weekend in de buurt van Winterberg en overweeg i.p.v. de ski's onder te binden te gaan mountainbiken. Is dat een beetje te doen daar in deze tijd van het jaar?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Is denk lastig te zeggen, tenzij iemand er nu is. De keren dat ik met wintersport in Winterberg zat kon het 15km verder helemaal groen zijn, terwijl het in Winterberg wit was op de berg. Andere keren ook gehad dat we in het vakantiepark 15km verder ook veel sneeuw hadden, maar ook dat zelfs Winterberg groen was.

Als ik nu de webcams bekijk ziet het er wel wit uit rond Winterberg, maar hoe ver zit je daar vandaan?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding

Ik zou nog even de skischoenen aanhouden daar.
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Ik zal wel ter plekke pas zien inderdaad hoe het bos erbij ligt. Staat me bij dat er rond Winterberg uitgezette routes zijn, maar dan moet er niet een pak sneeuw liggen.
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Vandaag in winterberg geweest. Winterberg zelf ligt best wat sneeuw en de dorpen daar naar toe waren ook wel wit. Volgens mij gaat het er volgende week hard vriezen en komt daar ook sneeuw bij, dus ik weet niet of het te fietsen zal zijn.
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

dank! nuttige info.
Plaats reactie