MTB ligt onder vuur [steun lokale mtb vereningen in hun rechtszaken]

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Grappig. Ik zie geen ernstige taalfouten. Wel een stelling over de levendbarende hagedis die niet klopt.

Die hagedis komt in een groot deel van NL (en Europa) voor. IN het Stadsbos zit hij alleen aan de zuidelijke kant en men wil omstandigheden creëren waardoor hij zich IN het Stadsbos meer verspreidt.
Ja, doei !
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Joepie de schreef: wo 25 januari 2023, 14:00 Grappig. Ik zie geen ernstige taalfouten. Wel een stelling over de levendbarende hagedis die niet klopt.

Die hagedis komt in een groot deel van NL (en Europa) voor. IN het Stadsbos zit hij alleen aan de zuidelijke kant en men wil omstandigheden creëren waardoor hij zich IN het Stadsbos meer verspreidt.
"De enige reptielensoort uit de omgeving – de Levendbarende hagedis – is ook te vinden op en rond de heide. Helaas staat deze soort landelijk erg onder druk. Maar in de Sijsten zit een gezonde populatie die, zeker na uitbreiding van het heidelandschap, zich nog verder uit kan breiden."

Was ook geen stelling, gewoon niet volledig geweest. Maar daar ging het niet om. We willen hier gewoon geen herhaling van de Vliegende Herten.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Heeren, U verkoopt onzin en u heeft zich onvoldoende laten informeren.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

bert l. schreef: wo 25 januari 2023, 14:26 Heeren, U verkoopt onzin en u heeft zich onvoldoende laten informeren.
Dit hele topic staat vol onzin. To whom are you talking, sir?
Ja, doei !
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2946
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

JoopO schreef: wo 25 januari 2023, 10:28 Duizenden dennenbomen gekapt en de vruchtbare toplaag weggeschraapt. Ik weet het niet hoor. De ene biotoop is blijkbaar veel belangrijker dan de andere.

Overigens is het Stadsbos één van de weinige plekken waar de levendbare hagedis voorkomt. Hopelijk worden er geen dode gevonden op de MTB-route, die letterlijk 1 meter vanaf het leefgebied loopt.
Stadsbos013 is geen Natura2000 gebied. Natuurbeheerders mogen zelf een ekologies plan maken en dat uitvoeren, zover ik lees mag dat prima in de Natuurwet. Provincie moet wel goedkeuring geven. Maar ik ben (nog) geen expert.

Onderstaande is voor de fanatieke MTB verenigingen en NTFU wellicht heel noodzakelijk om door te nemen en begrijpen hoe het werkt op het speelveld, zeker met vergunningen en rechters:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland

https://wetten.overheid.nl/BWBR0037552/2021-07-01
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

bert l. schreef: wo 25 januari 2023, 14:26 Heeren, U verkoopt onzin en u heeft zich onvoldoende laten informeren.
Welke heren? En wat is onzin?

Ik reageer op een enthousiast bericht dat hier 50 kilometer vandaan duizend dennenbomen zijn geplant. Terwijl hier duizenden dennenbomen zijn gekapt, in een gebied dat totaal ongeschikt is voor heide. Immers omgeven door varkensstallen en koeienstallen en 300 meter van de A58, waar iedere dag tienduizenden auto's langskomen. En ook nog iedere dag in de file. Als er ooit nog stikstofruimte (en iemand die het kan uitrekenen) gevonden gaat worden en een budget, wordt de A58 verbreed naar drie rijbanen en komt er nog meer verkeer overheen. Allemaal niet het beste uitgangspunt voor een mooi heidegebied. In het eerste deel van het project is nog geen één heidestruik te zien, alleen maar gras.

De ondergrond is zelfs zo slecht dat een helikopter een hele dag bezig is geweest tonnen steenmeel over het gebied uit te strooien.

En nee, het Stadsbos is geen echt bos, zijn allemaal postzegeltjes met bomen en planten, doorsneden door wegen en zandpaden. Maar de bomen die er staan, staan er tientallen jaren en zorgen voor mooi leefgebied voor heel veel vogels en zoogdieren. En niet onbelangrijk, CO2-opslag.

Het zal allemaal wel met de beste bedoelingen zijn, maar het voelt gewoon niet heel rationeel.

Nabrander: op termijn wordt een nu nog "groen" agrarisch gebied vlakbij het Stadsbos omgevormd naar een industrieterrein. Waar grote grijze blokkendozen gaan worden gebouwd voor de logistiek. Allemaal "groene" bedrijven, immers verplicht zonnepanelen op dak en veel groen naast de toevoerwegen. En veel "nieuwe (troost)natuur". Uiteraard wel met een grote extra belasting door vrachtverkeer. Met de volle instemming van Groenlinks in Tilburg.
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Niet geschoten … :wink:

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb nog eens overlegt met mijn leidinggevende over uw voorstel om het goede doel Vereniging Nederlands Cultuurlandschap (VNC) te heroverwegen om te steunen. Ik begrijp vanuit u standpunt dat u hier niet achter kan staan om deze vereniging te steunen. Ik begrijp een gevoelige situatie.

De Nationale Postcode Loterij steunt organisaties die zich inzetten voor mens en natuur. Dankzij haar deelnemers kan de Nationale Postcode Loterij een bijdrage leveren aan een duurzamere en rechtvaardigere wereld.

De goede doelen die de Nationale Postcode Loterij financieel steunt, zijn op basis van een aantal voorwaarden geselecteerd. Zo hebben de organisaties doorgaans een (minimaal) nationaal bereik en kunnen zij rekenen op ruim draagvlak in onze samenleving. Vereniging Nederlands Cultuurlandschap (VNC) voldoet aan deze voorwaarde.

Ik moet u dus helaas teleurstellen op grond van uw redenen kunnen wij niet deze vereniging uitsluiten.

Hopelijk heb ik u voldoende geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

MSpark schreef: wo 25 januari 2023, 15:41 Niet geschoten … :wink:

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb nog eens overlegt met mijn leidinggevende over uw voorstel om het goede doel Vereniging Nederlands Cultuurlandschap (VNC) te heroverwegen om te steunen. Ik begrijp vanuit u standpunt dat u hier niet achter kan staan om deze vereniging te steunen. Ik begrijp een gevoelige situatie.

De Nationale Postcode Loterij steunt organisaties die zich inzetten voor mens en natuur. Dankzij haar deelnemers kan de Nationale Postcode Loterij een bijdrage leveren aan een duurzamere en rechtvaardigere wereld.

De goede doelen die de Nationale Postcode Loterij financieel steunt, zijn op basis van een aantal voorwaarden geselecteerd. Zo hebben de organisaties doorgaans een (minimaal) nationaal bereik en kunnen zij rekenen op ruim draagvlak in onze samenleving. Vereniging Nederlands Cultuurlandschap (VNC) voldoet aan deze voorwaarde.

Ik moet u dus helaas teleurstellen op grond van uw redenen kunnen wij niet deze vereniging uitsluiten.

Hopelijk heb ik u voldoende geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Is dit parodie of is het bericht geschreven door een stagiair?
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Duidelijk geen ChatGPT gebruikt.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1307
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

MSpark schreef: wo 25 januari 2023, 15:41 Niet geschoten … :wink:

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb nog eens overlegt met mijn leidinggevende over uw voorstel om het goede doel Vereniging Nederlands Cultuurlandschap (VNC) te heroverwegen om te steunen. Ik begrijp vanuit u standpunt dat u hier niet achter kan staan om deze vereniging te steunen. Ik begrijp een gevoelige situatie.

De Nationale Postcode Loterij steunt organisaties die zich inzetten voor mens en natuur. Dankzij haar deelnemers kan de Nationale Postcode Loterij een bijdrage leveren aan een duurzamere en rechtvaardigere wereld.

De goede doelen die de Nationale Postcode Loterij financieel steunt, zijn op basis van een aantal voorwaarden geselecteerd. Zo hebben de organisaties doorgaans een (minimaal) nationaal bereik en kunnen zij rekenen op ruim draagvlak in onze samenleving. Vereniging Nederlands Cultuurlandschap (VNC) voldoet aan deze voorwaarde.

Ik moet u dus helaas teleurstellen op grond van uw redenen kunnen wij niet deze vereniging uitsluiten.

Hopelijk heb ik u voldoende geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
De crux zit hem in het feit dat directeur Jaap, waarschijnlijk op eigen initiatief, gelden van de postcodeloterij gebruikt heeft(salarisuren, onkosten etc.) voor een rechtszaak die niet binnen de statuten vd VNC valt. Dat heeft de rechter bepaalt. Nu hevelt hij de zaak over naar Das en Boom waarvan Jaap voorzitter is en die als 1 organisatorische club opereert met VNC en de Landschapswacht(waar Jaap ook voorzitter van is). Das en Boom ontvangt gelden van de vriendenloterij wat valt onder dezelfde holding als de postcodeloterij.

Op zijn minst is hier sprake van belangenverstrengeling om nog maar te zwijgen over hoe de geldstromen intern lopen bij deze 3 clubjes.
Ik heb hierover een uitgebreide mail gestuurd naar de postcodeloterij. Ik wacht op antwoord.

Mijn opa zei altijd....je hoeft niet aan stront te ruiken om te weten dat het stinkt.

Het zal voor de postcodeloterij lastig zijn om bakzeil te halen...dus ze blijven iedereen via een stagiair met een kluitje in het riet sturen vrees ik.

dusssssss©
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Als dat allemaal klopt zou dit eigenlijk in de media moeten komen. Dan is de Postcode loterij waarschijnlijk ineens heel adrem.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1307
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Sabai schreef: wo 25 januari 2023, 18:40 Als dat allemaal klopt zou dit eigenlijk in de media moeten komen. Dan is de Postcode loterij waarschijnlijk ineens heel adrem.
die optie is er altijd nog natuurlijk.

dusssssss©
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Goed dat je er inhoudelijk bij hen op hebt gereageerd. :-q
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Je snapt ook dat als je er niets van hard kan maken, dat je laster verspreidt?
Dirkmaat is directeur van de VNC en acteert onder een bestuur. De drie stichtingen vallen onder een paraplu en daarom is er een geconsolideerde jaarrekening. Allemaal openbaar te vinden. Verder is er een klachtenregeling en een meldpunt integriteit. Het zou netjes zijn geweest als je eerst daar een reactie vraagt op je vermeende misstanden. Daarna kan je alsnog je plan trekken en wellicht je voordeel doen met hun reactie.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Prima dat je de andere kant belicht maar om nou direct over laster te spreken. Waar zit het “leugenachtige” hier precies in dan?
Gesloten