MTB ligt onder vuur [steun lokale mtb vereningen in hun rechtszaken]

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 993
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

MSpark schreef: wo 25 januari 2023, 19:18 Prima dat je de andere kant belicht maar om nou direct over laster te spreken. Waar zit het “leugenachtige” hier precies in dan?
Nou, het suggestieve epistel begint 'met het feit dat'. Verder lezen we dat er op zijn minst belangenverstrengeling is. En het bewijs voor dit alles is de neus van opa BOSS.

Er zijn meer inkomsten dan alleen die van de loterijen. Moet elke scheet worden verantwoord op een begroting van €1,8M?Misschien zijn er helemaal geen personeelsuren ingezet. Misschien stond Jaap er wel onbezoldigd. Misschien zijn de leden geraadpleegd. Of heeft het bestuur ingestemd. Weten wij veel.

Als jullie dit de beste methode vinden om je gelijk te halen, veel succes. Ik vind het karikaturaal worden zo.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

JoopO schreef: wo 25 januari 2023, 10:28
aurelius schreef: wo 25 januari 2023, 09:35 Misschien hier al langsgekomen?
’Duizend bomen van mountainbikers voor de Schadijkse Bossen’, route Horst, ziet het Horst topic.
Top!
Mooi als je het zo sámen kunt doen :-q .

https://www.nuhorstaandemaas.nl/nieuws/ ... kse-bossen
Afgelopen maand in Stadsbos 013 in Tilburg en de Roovertse Heide ten zuiden van Goirle:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duizenden dennenbomen gekapt en de vruchtbare toplaag weggeschraapt. Ik weet het niet hoor. De ene biotoop is blijkbaar veel belangrijker dan de andere.

Overigens is het Stadsbos één van de weinige plekken waar de levendbare hagedis voorkomt. Hopelijk worden er geen dode gevonden op de MTB-route, die letterlijk 1 meter vanaf het leefgebied loopt.
Tja. MTBers slopen de natuur want ze rijden wel eens een hagedis dood.
Staatsbosbeheer kapt tig bomen per jaar voor commercieel gewin en schiet even een paar duizend grote zoogdieren af, maar das weer wel heel goed en zo.

https://nos.nl/artikel/2451861-staatsbo ... afschieten
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En die duizenden gekapte bomen in stadsbos 013 nemen minder co2 op dan de heide, die er vervolgens (nog) niet groeit. Ik blijf Nederland een leuk landje vinden :winkie:

Bindt steenmeel co2? aaah vast wel als we het ForzaBoer vragen.
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Joepie de schreef: wo 25 januari 2023, 20:47
MSpark schreef: wo 25 januari 2023, 19:18 Prima dat je de andere kant belicht maar om nou direct over laster te spreken. Waar zit het “leugenachtige” hier precies in dan?
Nou, het suggestieve epistel begint 'met het feit dat'. Verder lezen we dat er op zijn minst belangenverstrengeling is. En het bewijs voor dit alles is de neus van opa BOSS.

Er zijn meer inkomsten dan alleen die van de loterijen. Moet elke scheet worden verantwoord op een begroting van €1,8M?Misschien zijn er helemaal geen personeelsuren ingezet. Misschien stond Jaap er wel onbezoldigd. Misschien zijn de leden geraadpleegd. Of heeft het bestuur ingestemd. Weten wij veel.

Als jullie dit de beste methode vinden om je gelijk te halen, veel succes. Ik vind het karikaturaal worden zo.
Suggestief is iets anders dan leugenachtig. Jij weet het blijkbaar ook niet. :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurriaan schreef: wo 25 januari 2023, 21:24 En die duizenden gekapte bomen in stadsbos 013 nemen minder co2 op dan de heide, die er vervolgens (nog) niet groeit. Ik blijf Nederland een leuk landje vinden :winkie:

Bindt steenmeel co2? aaah vast wel als we het ForzaBoer vragen.
Zeker. Vooral die prachtige 'natuur'. :bier:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Er wordt nu wel alleen negatief naar al die stichtingen gekeken en het medicijn is wellicht erger dan de kwaal, maar misschien kijken we er later wel op terug als de organisatie die NL redde van overal singletrail met 1000-en-1 (kom)bochten. Ondanks dat dat waarschijnlijk ook niet in de statuten staat...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1312
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Joepie de schreef: wo 25 januari 2023, 20:47
MSpark schreef: wo 25 januari 2023, 19:18 Prima dat je de andere kant belicht maar om nou direct over laster te spreken. Waar zit het “leugenachtige” hier precies in dan?
Misschien stond Jaap er wel onbezoldigd.
Dat zou in theorie natuurlijk kunnen, maar zeg eens eerlijk...denk je dat nou echt?
Joepie de schreef: wo 25 januari 2023, 20:47 Misschien zijn de leden geraadpleegd. Of heeft het bestuur ingestemd. Weten wij veel.
Dat zou in theorie natuurlijk kunnen, maar hoe dan ook zijn er onkosten gemaakt voor een rechtszaak door een niet ontvankelijke stichting die gelden ontvangt vd postcodeloterij(ledengeld). Deze gelden hadden wellicht beter besteed kunnen worden aan de daadwerkelijke doelstelling van VNC zoals vermeld op de site van de postcodeloterij. Of Jaap heeft alles uit eigen zak betaald....#datkannatuurlijk #watdenkjezelf

dussssssss©
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Joepie de schreef: wo 25 januari 2023, 20:47
MSpark schreef: wo 25 januari 2023, 19:18 Prima dat je de andere kant belicht maar om nou direct over laster te spreken. Waar zit het “leugenachtige” hier precies in dan?
Nou, het suggestieve epistel begint 'met het feit dat'. Verder lezen we dat er op zijn minst belangenverstrengeling is. En het bewijs voor dit alles is de neus van opa BOSS.
Over suggestief gesproken... :o

Dat wat hier als feit werd gepresenteerd is ook een feit - want door de rechter en betrokkenen zelf zo vastgesteld en gecommuniceerd. Om daar het predicaat "laster" aan te hangen is nogal opmerkelijk... :roll:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 993
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

BOSS schreef: do 26 januari 2023, 08:28 Dat zou in theorie natuurlijk kunnen, maar hoe dan ook zijn er onkosten gemaakt voor een rechtszaak door een niet ontvankelijke stichting die gelden ontvangt vd postcodeloterij(ledengeld). Deze gelden hadden wellicht beter besteed kunnen worden aan de daadwerkelijke doelstelling van VNC zoals vermeld op de site van de postcodeloterij. Of Jaap heeft alles uit eigen zak betaald....#datkannatuurlijk #watdenkjezelf

dussssssss©
Over hoeveel kosten hebben we het dan? Jaap stond in die zaak er in ieder geval zonder raadsman.
Je kunt er ook over discussiëren of de juridische kosten die de stichting maakt niet elders beter hadden kunnen worden besteed. Hoeveel vignetgeld of bedrijvendonatiegeld gaat er nu naar een advocaat?

Kijk, ik heb verder geen belang bij de VNC maar ik vind het belangrijk om een tegengeluid te laten horen want dit bozige gedoe helpt je gewoon niet verder. Wat je van de VNC, Das & Boom of Jaap ook vindt, ze hebben een behoorlijke trackrecord en goede reputatie. Bekijk het eens vanuit het perspectief van de Postcodeloterij. Die verdelen jaarlijks iets van €330M voor zoals ze zelf zeggen een rechtvaardige, gezonde en groene wereld. Hun belangrijkste partner is Natuurmonumenten. Dat dit niet altijd jouw belang direct ten goede komt maakt het nog niet dat jij per se gelijk krijgt. Het kan prima zijn dat men daar vindt dat het behoud van het leefgebied van het vliegend hert belangrijker is dan het behoud van een fietsroute waarvan er objectief gesteld vele zijn in Nederland. Ik denk dat de klantenservice van de Postcodeloterij dagelijks bedolven wordt met smeekbedes en bozige berichten van mensen die soms niet eens participeren in de loterij (yo-eddy). Het geld dat dit kost kan je óók anders besteden. Ik denk dat een mailtje over het mogelijk uitgeven van een paar honderd euro voor iets dat niet letterlijk in de statuten staat, niet echt impact maakt.

Heeft iemand binnen de RvN wel eens geopperd om met de Provincie, de eiseres en de VNC eens om de tafel gaan zitten om te kijken of en hoe het gezamenlijk verder kan?
Ja, doei !
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Waar het om gaat is dat een stichting met ANBI status (algemeen belang dienend) misbruik maakt van gelden voor eigen belang. Dat staat los van alle goede dingen die ze doen. Niemand hier ontkent dat dit soort clubjes ook goede dingen doen, maar nogmaals, en meer dan ééns, er is een laakbaar misbruik van hun positie/reputatie voor eigenbelang.
In Schoorl zijn we de "rond de tafel gesprekken" fase al heel lang gepasseerd en dat lag niet aan de goede wil van MTBNW en SBB om het netjes uit te drukken.
Laatst gewijzigd door yo-eddy op do 26 januari 2023, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Joepie de schreef: do 26 januari 2023, 10:31 Kijk, ik heb verder geen belang bij de VNC maar ik vind het belangrijk om een tegengeluid te laten horen want dit bozige gedoe helpt je gewoon niet verder. Wat je van de VNC, Das & Boom of Jaap ook vindt, ze hebben een behoorlijke trackrecord en goede reputatie.
Is het Jaaps enige inkomstenbron eigenlijk? Ook prive?
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

yo-eddy schreef: do 26 januari 2023, 10:49 In Schoorl zijn we de "rond de tafel gesprekken" fase al heel lang gepasseerd en dat lag niet aan de goede wil van MTBNW en SBB om het netjes uit te drukken.
Ook een NIMBY-clubje neem ik aan.
Bizar dat in de NL rechtsstaat elk dwarsliggend clubje de overheid (=SBB) kan dwarsbomen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

MVMVML schreef: do 26 januari 2023, 10:51
Joepie de schreef: do 26 januari 2023, 10:31 Kijk, ik heb verder geen belang bij de VNC maar ik vind het belangrijk om een tegengeluid te laten horen want dit bozige gedoe helpt je gewoon niet verder. Wat je van de VNC, Das & Boom of Jaap ook vindt, ze hebben een behoorlijke trackrecord en goede reputatie.
Is het Jaaps enige inkomstenbron eigenlijk? Ook prive?
Waarschijnlijk wel,hij komt uit de politiek dus die weet de potjes wel te vinden.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Joepie de schreef: do 26 januari 2023, 10:31 Heeft iemand binnen de RvN wel eens geopperd om met de Provincie, de eiseres en de VNC eens om de tafel gaan zitten om te kijken of en hoe het gezamenlijk verder kan?
Ik heb hier geen antwoord op, maar is het dan niet vreemd dat de VNC dan alsnog de publiciteit zoekt?
Ik heb nog nergens een interview met iemand van RvN voorbij zien komen, misschien dat ik die gemist heb.

Hoe dan ook, ik heb alleen Jaap nog voorbij zien komen en een nogal bozige mevrouw.
Misschien dat RvN zich bewust buiten beeld houdt, maar het lijkt er nu vooral op dat degene met de grootste mond het voordeel krijgt.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Sabai schreef: do 26 januari 2023, 14:04
MVMVML schreef: do 26 januari 2023, 10:51

Is het Jaaps enige inkomstenbron eigenlijk? Ook prive?
Waarschijnlijk wel,hij komt uit de politiek dus die weet de potjes wel te vinden.
Ja de donatie- en subsidiesponzen die het doen voor 'het goede doel'.
Hou op schei uit...
Gesloten