Camera grijpklaar op de fiets

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Dat heet tele, maar is het natuurlijk amper. Tot 200mm doe je amper iets, als het gaat om beestjes minimaal 300 (op een cropsensor).

Een dslr meenemen is inderdaad iets wat je doet met een doel.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik heb een MFT met 200mm telelens. Door de kleine sensor is de brandpuntafstand gelijk aan een 400mm full frame. Camera is met die lens nog compact genoeg om in een heuptas te passen. En er zijn inmiddels kleinere camera's die meer tele kunnen. Als je echt per sé grijpklaar veel zoom wil zijn er echt wel mogelijkheden. Als je een grote lens en body hebt die op de fiets mee moet is het een ander verhaal. Het blijft volgens mij altijd een gedoetje als je een rugzak op hebt op de fiets en daar iets uit moet pakken, wat het ook is.
mcb1977
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 24 december 2006, 20:19

Het zou inderdaad mijn doel zijn om op de fiets naar bv een vogelkijkhut te fietsen, wat foto's maken en weer doorgaan.
Voor een gewone foto onderweg heb ik genoeg aan mijn mobiel.

Ik heb een Evoc mtb rugtas met backprotector, ik denk dat ik daarin nog redelijk comfortabel mijn dslr met telezoom in kan vervoeren. Dit zal een veiliger optie zijn dan een bikepacking saddlebag.
Plaats reactie