SC Heckler MX S

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Goedemorgen!
Ik heb een nieuwe fiets gekocht. Een e-bike om in het buitenland de bergen in te kunnen trekken. Nieuwe routes ontdekken enzo.

https://www.santacruzbicycles.com/nl-NL/bikes/heckler

Op dit moment kan ik nog wat onderdelen laten wisselen. Zonder dat dat al teveel kost.
Zo worden de remmen de code rsc. En de banden worden vervangen voor een versie met steviger casing. DD voor en DH achter.

Iemand nog een slimme tip? Iets wat echt verstandig is direct te doen?

Thanks!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

En welke versie heb je dan?
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

De S versie.
Verwarrend inderdaad. Maar L, versie S.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Bikeyoke revive er op, zoveel mogelijk drop als je kwijt kunt nemen.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Idd een dropper met zo veel mogelijke drop. En wellicht een andere ketting (X0 ofzo), GX wil nog wel eens breken/scheuren (zelfs bij analoge bikes)
En ik vraag me af hoe de Super DeLuxe matched met de Fox36? (maar goed, dat is wellicht de puntjes op de i...niet echt noodzakelijk om snel te doen)
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Tip van de ketting gaf de dealer ook. Dat wordt X0. Dropper tips neem ik mee.
Vanwaar de bedenkingen over demper vork combinatie?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik heb een gewone deluxe gehad, vond `m vrij hard maar ging toch vrij rap door z`n veerweg heen (paste goed bij m`n Revelation met motion control demper). Volgens mij is de Fox36 een stuk soepeler bovenin qua karakter (m`n oude F34 wil iig).

Maar wat ik al schreef, dat kan je mss beter eerst een poosje zelf ervaren en beoordelen voordat je daar uberhaupt geld aan gaat spenderen.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Ok, thanks. Demper en vork wil ik inderdaad zo laten. Alles wat ik aan reviews lees daarover is heel positief. Maar de praktijk zal het uitwijzen.

Ik twijfel nog een beetje over een reserve 30 Carbon wielset. Ze hebben een set liggen met i9 hydra naven. Nog wel kostbaar, maar stuk goedkoper dan gewoon los gekocht.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Afbeelding

Ik heb mijn nieuwe fiets vanmorgen in ontvangst mogen nemen. Morgen in NL de eerste testrit. Dan volgende week hoop ik ergens de bergen op te kunnen zoeken.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Gisteren mijn eerste ritje gemaakt, dat viel niet tegen. Voor het eerst verder dan 200 meter op een e-bike gereden. (als ik de Sparta met lage instap van mijn bejaarde vader niet meetel)

Erg leuk mag ik wel zeggen. Makkelijk 40 km gereden, toen 2/5 accu leeg. Het blijft sporten, meer dan ik had verwacht. Mijn hartslag was meestal zo'n 150-160. En vandaag heb ik spierpijn. Maar ik ben ook niet zo goed in 'rustig aan' doen.

Zoals verwacht is hij wel minder speels dan mijn normale fiets. Dus mijn plan om in NL op menskracht te blijven fietsen en deze alleen voor het buitenland te gebruiken lijkt wel op te gaan.
Plaats reactie