Wedstrijd aanraders 2022-2023

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
luukos97
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: za 20 februari 2016, 19:05

Hallo allemaal,

Mijn voornemens waren om enkele tour-wedstrijden te gaan rijden dit jaar. Ik had Reichswald op de planning staan maar is helaas geannuleerd.

Hebben jullie nog aanraders voor restant 2022 maar ook voor begin 2023?

Gelieve wedstrijden langer als 1 uur. Locatie in Nederland of België maakt niet heel veel uit, een gave wedstrijd en organisatorisch goed heeft de voorkeur.

Hoor graag!
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Wat bedoel je precies? Toertochten of wedstrijden?

ATB-cross organiseert het e.e.a. maar daar is nog geen 2023 agenda van bekend, de laatste is dit weekend in Mol.

https://atbcross.com/kalender/

MTB cup brabant organiseert het hele jaar door wedstrijden, alleen is hier ook nog geen winterkalender bekend.

https://mtbcubbrabant.jouwweb.nl/

Dan heb je nog de webu cross cup in limburg, ken het niet, maar wil er een keertje gaan kijken/ meedoen.

Wel al een kalender!

https://www.limburgcross.nl/
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
luukos97
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: za 20 februari 2016, 19:05

Dank voor de reactie.

Het is voor mij eerlijk lastig aan te halen wat is precies zoek achter een wedstrijd. Ik zal mijn eerste zijn waaraan ik deelneem en zal er dan achterkomen wat me bevalt.

Het lijkt me tof om met wat wedstrijden, danwel tourtochten mee te doen dit jaar. Echter via internet kan ik moeilijk achterhalen welke wedstrijden aanbevolen wordt.

Ik zoek wel wat uitdagends, initieel wilde ik met de BBC meedoen maar helaas deze zat vol. Ik mountainbike nu wel enkele jaartjes en ben geen beginner.

Hoor graag de aanraders.
ATB CROSS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 28 juli 2021, 13:33

Bij ons kan je kiezen. Sommige organisatoren richten op zaterdag een 3u wedstrijd in, op zondag kan je - afhankelijk van je niveau 40 to 70 minuten gas geven 😁

Kalender zal rond november gepubliceerd worden, momenteel 24 wedstrijden van maart tot oktober. Inschrijvingen gaan open op tegen middernacht 31/12.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik rij zelf marathons en dan met name de meer-uurse varianten.

Ik pak ook wel eens een streetrace mee, wat het totaal tegenovergestelde is, maar met een te hoge funfactor om niet te doen.

Vreemd genoeg kan ik in beide goed meekomen, maar podiums zitten er (nog) niet in.

De wedstrijdjes van mtb cup brabant zijn wel ontzettend heftig en niet bepaald mijn ding want ik wordt er bij zoiets meteen opgelegd :lol:
Dat zijn echt xc wedstrijdjes.

Dus kijk eerst eens of je explosief bent of duursporter en maak dan de keus voor welke wedstrijd je wil doen.

Voor de 3 uurs wedstrijden kan je zelf testen of je 3 uur lang over een mtb route met een gemiddelde van 25 tot 30 km/u kan rijden, dan kan je meekomen.

Ter indicatie, ik heb afgelopen zondag de 6 uur va het zand gereden, zoals de naam doet vermoeden 6 uur lang racen.
Hier heb ik 6 uur lang bijna 25 km/u gereden en dan kom je als 11e binnen.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2118
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Neem bijvoorbeeld de Bart Brentjens Challenge, die kan je als wedstrijdrijder met licentie rijden of als toerrijder. Ook als toerrijder word je tijd geregistreerd en word je in een uitslag opgenomen.

De geannuleerde toertocht Reichswald - Mookerheide, is een pure toertocht, zonder uitslagen registratie.

Dan rijst de vraag..., wat versta je precies onder een wedstrijd ?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Stunning schreef: vr 7 oktober 2022, 23:38 Neem bijvoorbeeld de Bart Brentjens Challenge, die kan je als wedstrijdrijder met licentie rijden of als toerrijder. Ook als toerrijder word je tijd geregistreerd en word je in een uitslag opgenomen.

De geannuleerde toertocht Reichswald - Mookerheide, is een pure toertocht, zonder uitslagen registratie.

Dan rijst de vraag..., wat versta je precies onder een wedstrijd ?
Ik zie net pas dat Mookerheide is geannuleerd :-{

Reden onbekend?
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2118
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Peelrijder schreef: za 8 oktober 2022, 08:18
Stunning schreef: vr 7 oktober 2022, 23:38 Neem bijvoorbeeld de Bart Brentjens Challenge, die kan je als wedstrijdrijder met licentie rijden of als toerrijder. Ook als toerrijder word je tijd geregistreerd en word je in een uitslag opgenomen.

De geannuleerde toertocht Reichswald - Mookerheide, is een pure toertocht, zonder uitslagen registratie.

Dan rijst de vraag..., wat versta je precies onder een wedstrijd ?
Ik zie net pas dat Mookerheide is geannuleerd :-{

Reden onbekend?
Ze krijgen de vergunning voor het Reichswald niet rond, daarvan reden onbekend idd :~
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Nou ja, enerzijds begrijp ik dat wel, als ik de droogteschade aan de Nederlandse kant van de weg zie (die minder legale lijntjes) dan snap ik dat ze dat aan de Duitse kant van de weg voor willen zijn of willen voorkomen.

Ik heb alleen nog nooit een handhaver gezien aan de Duitse kant :tong
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Peelrijder schreef: vr 7 oktober 2022, 22:07 Ik rij zelf marathons en dan met name de meer-uurse varianten.

Ik pak ook wel eens een streetrace mee, wat het totaal tegenovergestelde is, maar met een te hoge funfactor om niet te doen.

Vreemd genoeg kan ik in beide goed meekomen, maar podiums zitten er (nog) niet in.

De wedstrijdjes van mtb cup brabant zijn wel ontzettend heftig en niet bepaald mijn ding want ik wordt er bij zoiets meteen opgelegd :lol:
Dat zijn echt xc wedstrijdjes.

Dus kijk eerst eens of je explosief bent of duursporter en maak dan de keus voor welke wedstrijd je wil doen.

Voor de 3 uurs wedstrijden kan je zelf testen of je 3 uur lang over een mtb route met een gemiddelde van 25 tot 30 km/u kan rijden, dan kan je meekomen.

Ter indicatie, ik heb afgelopen zondag de 6 uur va het zand gereden, zoals de naam doet vermoeden 6 uur lang racen.
Hier heb ik 6 uur lang bijna 25 km/u gereden en dan kom je als 11e binnen.
Ik weet niet op welk niveau jij rijt, maar 3 uur lang met gem. 25-30 km/uur over een MTB route rijden is voor 95% van alle mountainbikers niet haalbaar.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Peelrijder is een beest. :-q

Maar je kan ook aan een wedstrijd meedoen als je geen kans maakt op een goede klassering (zorg wel dat je de afstand aan kunt).
Vanwege de sfeer, de omgeving, het parcours, dat soort dingen beleef je ook als je niet vooraan finisht.
Ik vond de buitenlandse marathons die 1 ronde van 100km maakten altijd erg aantrekkelijk. Dan kom je nog eens ergens. En als je er een paar gereden hebt zie je dat je vanzelf omhoog schuit in de einduitslag.

Knwu wedstrijden waren bij mij altijd een desillusie. Slecht georganiseerd, onvriendelijke mensen, rondjes over de vuilnisbelt. Geen idee of dat nog zo is.

Vanwege de vergunningen zie je wel dat langeafstands wedstrijden van 1 grote ronde een zeldzaamheid zijn geworden, 4 rondjes van 25 km maakt ook een marathon. Maar een paar keer hetzelfde rondje vond ik altijd "minder motiverend".

Een aanrader is om 1 of meerdere afstanden van de Roc d Azur te rijden in Frankrijk aan de Cote d Azur.
In het kader van groot groter grootst, goed beter best.
Die zijn deze week/dit weekend, maar misschien een idee voor volgend jaar?
Je plakt er gewoon een week(of twee) vakantie aan vast.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

rokl schreef: za 8 oktober 2022, 13:05
Peelrijder schreef: vr 7 oktober 2022, 22:07 Ik rij zelf marathons en dan met name de meer-uurse varianten.

Ik pak ook wel eens een streetrace mee, wat het totaal tegenovergestelde is, maar met een te hoge funfactor om niet te doen.

Vreemd genoeg kan ik in beide goed meekomen, maar podiums zitten er (nog) niet in.

De wedstrijdjes van mtb cup brabant zijn wel ontzettend heftig en niet bepaald mijn ding want ik wordt er bij zoiets meteen opgelegd :lol:
Dat zijn echt xc wedstrijdjes.

Dus kijk eerst eens of je explosief bent of duursporter en maak dan de keus voor welke wedstrijd je wil doen.

Voor de 3 uurs wedstrijden kan je zelf testen of je 3 uur lang over een mtb route met een gemiddelde van 25 tot 30 km/u kan rijden, dan kan je meekomen.

Ter indicatie, ik heb afgelopen zondag de 6 uur va het zand gereden, zoals de naam doet vermoeden 6 uur lang racen.
Hier heb ik 6 uur lang bijna 25 km/u gereden en dan kom je als 11e binnen.
Ik weet niet op welk niveau jij rijt, maar 3 uur lang met gem. 25-30 km/uur over een MTB route rijden is voor 95% van alle mountainbikers niet haalbaar.
Ik kom uit 'semi-boswielrenland' maar ik heb sinds ik begonnen ben wel een aardig niveau gehaald.

Het gaat er vooral om dat je plezier hebt in wat je doet, ik heb dat in extreem ver/ lang fietsen en het liefste zo hard mogelijk.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
luukos97
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: za 20 februari 2016, 19:05

ATB CROSS schreef: vr 7 oktober 2022, 21:50 Bij ons kan je kiezen. Sommige organisatoren richten op zaterdag een 3u wedstrijd in, op zondag kan je - afhankelijk van je niveau 40 to 70 minuten gas geven 😁

Kalender zal rond november gepubliceerd worden, momenteel 24 wedstrijden van maart tot oktober. Inschrijvingen gaan open op tegen middernacht 31/12.
Dank u wel.

Heeft u een link waarbij ik een overzicht van de wedstrijden kan vinden? Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'ons'? Waarschijnlijk een vereninging?
luukos97
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: za 20 februari 2016, 19:05

Peelrijder schreef: vr 7 oktober 2022, 22:07 Ik rij zelf marathons en dan met name de meer-uurse varianten.

Ik pak ook wel eens een streetrace mee, wat het totaal tegenovergestelde is, maar met een te hoge funfactor om niet te doen.

Vreemd genoeg kan ik in beide goed meekomen, maar podiums zitten er (nog) niet in.

De wedstrijdjes van mtb cup brabant zijn wel ontzettend heftig en niet bepaald mijn ding want ik wordt er bij zoiets meteen opgelegd :lol:
Dat zijn echt xc wedstrijdjes.

Dus kijk eerst eens of je explosief bent of duursporter en maak dan de keus voor welke wedstrijd je wil doen.

Voor de 3 uurs wedstrijden kan je zelf testen of je 3 uur lang over een mtb route met een gemiddelde van 25 tot 30 km/u kan rijden, dan kan je meekomen.

Ter indicatie, ik heb afgelopen zondag de 6 uur va het zand gereden, zoals de naam doet vermoeden 6 uur lang racen.
Hier heb ik 6 uur lang bijna 25 km/u gereden en dan kom je als 11e binnen.
Klinkt tof!

De 3-uurs wedstrijden zie ik wel zitten. Welke staan er binnenkort op de kalender? Of waar kan ik een overzicht verkrijgen?
luukos97
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: za 20 februari 2016, 19:05

ThaSingleTrackMastah schreef: za 8 oktober 2022, 13:24 Peelrijder is een beest. :-q

Maar je kan ook aan een wedstrijd meedoen als je geen kans maakt op een goede klassering (zorg wel dat je de afstand aan kunt).
Vanwege de sfeer, de omgeving, het parcours, dat soort dingen beleef je ook als je niet vooraan finisht.
Ik vond de buitenlandse marathons die 1 ronde van 100km maakten altijd erg aantrekkelijk. Dan kom je nog eens ergens. En als je er een paar gereden hebt zie je dat je vanzelf omhoog schuit in de einduitslag.

Knwu wedstrijden waren bij mij altijd een desillusie. Slecht georganiseerd, onvriendelijke mensen, rondjes over de vuilnisbelt. Geen idee of dat nog zo is.

Vanwege de vergunningen zie je wel dat langeafstands wedstrijden van 1 grote ronde een zeldzaamheid zijn geworden, 4 rondjes van 25 km maakt ook een marathon. Maar een paar keer hetzelfde rondje vond ik altijd "minder motiverend".

Een aanrader is om 1 of meerdere afstanden van de Roc d Azur te rijden in Frankrijk aan de Cote d Azur.
In het kader van groot groter grootst, goed beter best.
Die zijn deze week/dit weekend, maar misschien een idee voor volgend jaar?
Je plakt er gewoon een week(of twee) vakantie aan vast.
Wow, gaaf die marathon in Frankrijk. Zeker een optie voor volgend jaar. Enig idee wanneer start inschrijving 2023 editie begint?

Zijn er nog overige van zulke marathons? Wellicht ergens in Belgie? Dan plak ik er inderdaad gewoon een extra dagje (of twee) aan vast :).
Laatst gewijzigd door luukos97 op za 8 oktober 2022, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie