Specialized 2023

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

https://fb.watch/gpeKULdhkO/

Vanaf 1.25 wordt het nader toegelicht....of het overbodig of overpriced is kan ik niet beoordelen maar ik vind het wel mooie techniek, maar ik heb dan ook geen aversie tegen Specialized of welk ander merk dan ook.
Laatst gewijzigd door gijsje op wo 26 oktober 2022, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Op 08:00 zie je het achterwiel, zit er nu een gat in de velg ter hoogte van het ventiel?
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ook wel interessant videootje:
carbon bike, titanium collarbone...
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Dat was ook wel een beetje te verwachten.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

En zien we straks @laurens_ten_dam wellicht ook niet meer op een Specialized S-WORKS rijden: https://nieuwsfiets.nu/2022/12/14/speci ... assadeurs/
carbon bike, titanium collarbone...
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik begrijp die reactie(s) in het artikel niet helemaal.

Ik snap dat je baalt dat het zo abrupt is gegaan en dat je zo 1, 2, 3, geen nieuwe verbintenis(sen) met andere partijen afsluit, mar je bent ambassadeur geen werknemer.

Laurens heeft ook nog andere inkomstbronnen dan ambassadeur zijn en dat zou iedereen die zo'n rol vervult moeten doen, het immers een 'sidegig' anders hadden ze je wel in dienst genomen.

En als je van je ambassadeursschap kan leven dan je daar hetzelfde mee om moeten gaan als een baan, dus afspraken maken, neemt het zoveel tijd in beslag dat het een baan begint te worden idem.

Misschien zit het anders, maar daar lijkt het niet op.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Peelrijder schreef: di 17 januari 2023, 13:12 Ik begrijp die reactie(s) in het artikel niet helemaal.

Ik snap dat je baalt dat het zo abrupt is gegaan en dat je zo 1, 2, 3, geen nieuwe verbintenis(sen) met andere partijen afsluit, mar je bent ambassadeur geen werknemer.
IK snap het volledig. Als je 8 jaar een relatie hebt en daar dus blijkbaar een substantieel deel van je inkomen uit haalt vertrouw je ergens op.
En als je dan een contract hebt tot eind 2023 is het gewoon schunnig om dat zomaar eenzijdig op te zeggen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Specialized is een bedrijf, dus werkgever.
Er is een contract.
Hij is ambassadeur, hij verricht promotie werkzaamheden en rijdt rondjes als reclamebord.
Hij krijgt daarvoor betaald.
Ik denk dat je dan werknemer bent.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Er zijn contracten, maar volgens mij is het meer een verbintenis dan een arbeidsovereenkomst.

Blijkbaar zitten daar nuanes in, maar hoe dan ook is het zoals daniël zegt, niet netjes om het voortijdig te beëindigen.

Er zal in dat contract vast wel iets instaan over niet-wederzijdse opzegging of eenzijdige beëindiging van de overeenkomst, daar moet je, jezelf wel altijd van bewust zijn.

En nog steeds niet netjes, maar wij kunnen niet in de portomonee van specialized kijken.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Nespresso schreef: di 17 januari 2023, 12:54 En zien we straks @laurens_ten_dam wellicht ook niet meer op een Specialized S-WORKS rijden: https://nieuwsfiets.nu/2022/12/14/speci ... assadeurs/
Wel logisch, ik merkte ook al dat er veel meer aanbod dan vraag is. Vooral op Marktplaats zie je dit terug, er staan zo ontzettend veel MTB's te koop, dat verschil is zo gigantisch groot tegenover een dik jaar geleden. In die tijd was er ook een H winkel die alle leuke MTB's op marktplaats opkocht, die zijn daar ook mee gestopt. Ik heb zelf ook een MTB te koop staan die ik maar niet verkocht krijg :(

Ik heb daarnaast 0 medelijden met de ambassadeurs, die hebben allemaal een flexibel contract. Wil je dat niet, dan moet je gewoon een werknemer worden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Medelijden heb ik ook niet.
Die gasten hebben jarenlang betaald MTB vakantie gehouden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ThaSingleTrackMastah schreef: di 17 januari 2023, 19:01 Medelijden heb ik ook niet.
Die gasten hebben jarenlang betaald MTB vakantie gehouden.
Dat hebben ze in veel gevallen dubbel en dwars terug verdient, gewoon niet zo chique van Specialized om de samenwerking op deze manier te beëindigen, you always meet twice :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

yo-eddy schreef: di 17 januari 2023, 19:05
ThaSingleTrackMastah schreef: di 17 januari 2023, 19:01 Medelijden heb ik ook niet.
Die gasten hebben jarenlang betaald MTB vakantie gehouden.
Dat hebben ze in veel gevallen dubbel en dwars terug verdient, gewoon niet zo chique van Specialized om de samenwerking op deze manier te beëindigen, you always meet twice :bier:
Precies.
Als ze dezelfde hoeveelheid reclame/exposure elders hadden moeten inkopen waren ze duurder uit geweest.

Maar goed, ondanks de absurde prijzen bij $pesh wordt ee blijkaar niet genoeg verdient: https://www.bicycleretailer.com/industr ... 8aUpHbMKUk
Bicycle, bicycle, bicycle
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Het past wel bij Specialized om eenzijdig vanaf Head offices dit door te voeren. Begin vorig jaar besloten ze ook, zonder vooraf hun dealers te informeren, online fietsen te gaan verkopen. Ik had toen een bike besteld bij mijn dealer, die kon hem pas leveren na ca. 9 maanden. Terwijl exact dezelfde fiets in mijn maat, na 6 maanden online verscheen en leverbaar was. Toen heb ik mijn dealer gevraag hoe dat zat en die vertelde me dus dat ook de winkels compleet overvallen waar door de gewijzigde policy door specialized.

Waar het denk ik mede mee te maken heeft dat het een amerikaans bedrijf is en die gaan heel anders om met dit soort zaken. Wij zijn van het overleg en elkaar informeren en nadenken over het belang van de ander. Terwijl amerikanen veel meer 'autonoom' besluiten en plat gezegd schijt hebben wat dat betekent voor de ander. Echt een cultuur-verschil.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 17 januari 2023, 19:05
ThaSingleTrackMastah schreef: di 17 januari 2023, 19:01 Medelijden heb ik ook niet.
Die gasten hebben jarenlang betaald MTB vakantie gehouden.
Dat hebben ze in veel gevallen dubbel en dwars terug verdient, gewoon niet zo chique van Specialized om de samenwerking op deze manier te beëindigen, you always meet twice :bier:
Ik vind het ook niet netjes en ik bedoel het ook zeker niet als "lekker puh, dikke neus".
Maar die gasten hebben wel jaren een mooie tijd gehad waar de meesten van ons alleen van kunnen dromen, of zelf heel hard voor moeten werken.
Dat pikt niemand ze meer af.
Maar een aantal valt onaangekondigd wel in een zwart gat...

Maar we dwalen af, wat gebeurt er met de grote S (en de grote G)?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie