Specialized 2023

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of hun legertje uber-hippe influencers hiermee wil gaan rijden. And if so: dat worden dan vast pareltjes van ophemelingsteksten. #kannietwachten
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Laurens ten Dam deelde hem al, benieuwd of hij er ook echt op zal rijden.
15K voor de sworks, das nog duurder dan een sworks Epic…..
Bicycle, bicycle, bicycle
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Rayb81 schreef: vr 21 oktober 2022, 23:01 Afbeelding

Imo is er weer iets uitgevonden voor een probleem dat er niet is en het is nog lelijk ook :-q
En we zijn weer bijna terug bij de fully...
Precies waarom ik mijn gravelbike de deur uit heb gedaan, geen idee wat me bezielde toen ik hem kocht...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

daniel1975 schreef: za 22 oktober 2022, 18:54 Laurens ten Dam deelde hem al, benieuwd of hij er ook echt op zal rijden.
15K voor de sworks, das nog duurder dan een sworks Epic…..
Ach mooi wand ornament voor zo'n digital nomad hippie in zijn tiny house.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Rayb81 schreef: vr 21 oktober 2022, 23:01 Afbeelding

Imo is er weer iets uitgevonden voor een probleem dat er niet is en het is nog lelijk ook :-q
Een gedrocht van een fiets met een achterlijke prijs. Bij Specialized zijn ze helemaal de weg kwijt :~ .
Life is short.....................enjoy it!!!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

speedrider schreef: ma 24 oktober 2022, 22:32 . Bij Specialized zijn ze helemaal de weg kwijt :~ .
Welnee, kapotte Brains is al een jaaaren terugkerend probleem daar :bier: .
Blijkt nu niet alleen een technisch probleem te zijn, maar is nu dus ook in de brains van de sales&marketing geconstateerd :winkie:
Bicycle, bicycle, bicycle
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

daniel1975 schreef: di 25 oktober 2022, 10:51
speedrider schreef: ma 24 oktober 2022, 22:32 . Bij Specialized zijn ze helemaal de weg kwijt :~ .
Welnee, kapotte Brains is al een jaaaren terugkerend probleem daar :bier: .
Blijkt nu niet alleen een technisch probleem te zijn, maar is nu dus ook in de brains van de sales&marketing geconstateerd :winkie:
En toch verkopen ze alles ieder jaar weer uit....dus het zit m toch echt in de brains vd consument
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Ik heb een diverge 2022. Niet getrouwd met Spez, maar toch gekocht omdat die future shock aan de voorkant het verschil voor me maakte. Dat doet precies genoeg. Aan de achterzijde gebruik ik als zadelpen zo’n split pen van Canyon. Die flext heel fijn, en geeft ook net genoeg comfort. Wat Spez nu heeft gemaakt voor 2023 is bizar, lelijk en vergezocht.
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

speedrider schreef: ma 24 oktober 2022, 22:32 .... zijn ze helemaal de weg kwijt :~ .
Dát is toch juist de bedoeling bij gravelbiken? (Los van je baard laten staan, of als je geen baard wil, op z'n minst een overdaad aan tassen aan je bike tijdens je dik betaalde toertocht met moeilijke biertjes rond een kampvuur achteraf)
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

DeKerfs schreef: wo 26 oktober 2022, 09:12
speedrider schreef: ma 24 oktober 2022, 22:32 .... zijn ze helemaal de weg kwijt :~ .
Dát is toch juist de bedoeling bij gravelbiken? (Los van je baard laten staan, of als je geen baard wil, op z'n minst een overdaad aan tassen aan je bike tijdens je dik betaalde toertocht met moeilijke biertjes rond een kampvuur achteraf)
Mag zelf graag gravellen....maar exact om de bijverschijnselen die jij schetst laat ik die events lekker voor wat ze zijn. Lijkt steeds meer een carnavalsoptocht. Je vergeet de wapperende flanellen houthakkersshirts overigens nog.

OT: losse zadelbuis is natuurlijk gewoon afgekeken van de Isospeed van Trek, al is dat stukken fraaier gemaakt.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Peelrijder schreef: za 22 oktober 2022, 21:44
daniel1975 schreef: za 22 oktober 2022, 18:54 Laurens ten Dam deelde hem al, benieuwd of hij er ook echt op zal rijden.
15K voor de sworks, das nog duurder dan een sworks Epic…..
Ach mooi wand ornament voor zo'n digital nomad hippie in zijn tiny house.
Aan de ene kant begrijp ik wel dat Specialized (of ander groot merk) aan een soort van privé-persoon sponsoring doet, maar als ik dan bijvoorbeeld zo'n Thomas Dekker op 3 S-WORKSen zie rijden dan krijg ik eerder aversie dan affectie met Specialized.
carbon bike, titanium collarbone...
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Har77 schreef: wo 26 oktober 2022, 09:44
DeKerfs schreef: wo 26 oktober 2022, 09:12

Dát is toch juist de bedoeling bij gravelbiken? (Los van je baard laten staan, of als je geen baard wil, op z'n minst een overdaad aan tassen aan je bike tijdens je dik betaalde toertocht met moeilijke biertjes rond een kampvuur achteraf)
Mag zelf graag gravellen....maar exact om de bijverschijnselen die jij schetst laat ik die events lekker voor wat ze zijn. Lijkt steeds meer een carnavalsoptocht. Je vergeet de wapperende flanellen houthakkersshirts overigens nog.

OT: losse zadelbuis is natuurlijk gewoon afgekeken van de Isospeed van Trek, al is dat stukken fraaier gemaakt.
En de vegaburger op een spelt brioche met quinoa en truffelmayonaise
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

De beste gravelbike is er al, dat noemde we 20 jaar geleden een hardtail MTB.

Ik snap het ook niet.
Maar het heeft heel veel racefietsers getrokken waar de MTB heel ver van hun bed leek te staan is een XC hardtail/stare fiets met krom stuur dat en wat bredere banden dat ieneens niet. Ik vind het ook bijzonder.

Wat ik nog erger vind is dat op het fiets forum steeds de verbazing over marketing wordt uitesproken en ze er zelf allemaal in zijn getrapt.
dat vind ik nou humor :-).

Vervolgens gaan ze gravel routes rijden wat de MTB routes van 20 jaar terug waren en zo schuiven we weer op en is het gat wat de MTB met ontwikkeling achterliet weer prima gevuld. De UHR vroeger was 90% gewoon gravel
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Er staat er een bij mijn LBS (ook reeds verkocht al).

Afbeelding

Excuses voor de slechte kwaliteit trouwens.

Ik heb wel al een van de eerste tekortkomingen in mijn ogen van deze fiets gevonden.

Onderaan de zadelbuis zit de klem voor de demper, dit is echt een grandioze mudcatcher en ook de boutkop zal vol gaan zitten met zooi.

Wel vreemd dat ze hier geen oplossing voor hebben bedacht op voorhand.

Ik heb vergeten er een close up foto van te maken en kan er zo snel ook geen vinden van de non-driveside.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

https://youtu.be/LE1ysGIDtB0

“The Fundamental Value Proposition is not there”. Is de conclusie.
Plaats reactie