herfstvakantie tips

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Dit nationale park ken ik niet. De Tsjechen gebruiken allemaal de app Mapy.cz daar staat vaak aangegeven waar je mag fietsen. Bovendien zetten velen hier fotos en soms zelf streetview achtige plaatjes op. Panorama heet dat. Is ook via website op computer te benaderen. Soms gaan ze ook de grens over.

Hier mag je in ieder geval fietsen

Afbeelding

Of de kabelbaan open is weet ik niet. Volgens mij kan je de routes met algemene mtb ervaring rijden. Op de website staat iets van

"Dit zijn geen afdalingen vol met sprongen en houten obstakels.'
Hoe dit zit met een 'zwart' aangeduide afdaling snap ik zo niet.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

voor al je Tsjechische fietsspots kan je de google maps layer van www.trailhunter.cz bekijken:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 102473&z=7

en mapy.cz is top voor routes plannen en paadjes vinden.

ohja: in Tsjechië doen ze ook aan jagen. Doe voorzichtig.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Super!! Heel erg bedankt. Fluo oranje helm gaat op. En als er in mijn buurt gejaagd wordt ga ik dat ruimschoots uit de weg.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Zo, weer terug uit het Beierse woud. Ik deel nog even mijn ervaringen, dan hebben anderen er misschien ook nog iets aan.

Ik ben op camping Anderswo in Mauth geweest. Mooi plekje als je van natuur houdt. Rust, ruimte, kampvuur, perfect wat mij betreft. Goed weer gehad, dus elke dag de hele dag buiten geweest. Kinderen hebben zich prima vermaakt. Veel mooie wandeling kunnen maken. Het nationaal park is groot, mooi en bijzonder met al die dode bomen die er liggen en staan. Je fietst zo naar Tsjechië, daar heerlijk en goedkoop gegeten.

Aandachtspunt is dat in het nationaal park ‘niets’ mag. En ik kreeg de indruk dat daar MTB=gravel rijden. De diverse routes die ik op Komoot enzo vond waren minimaal 50% asfalt. Op alle mooie ‘Trailforks’ routes stond een verboden te fietsen bordje. In Tsjechië was dat beter, maar ook daar heb ik die veel gezien. Waarom snap ik niet zo goed, het was er vrij stil en verlaten.

Ik heb me prima vermaakt. Ook op de Mtb. Maar niet helemaal waarvoor ik mijn nieuwe fiets heb gekocht. Dit is meer het terrein waar mijn tallboy thuis is.

Al heb ik in Tsjechië wel echt mooie stukjes gevonden. Juist omdat ik nu een e-bike heb, energie in overvloed, dus ik kon blijven zoeken. Elk pad in en proberen. Dat had ik anders nooit gedaan.
Plaats reactie