Project12 Victor Mk3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Marco79 schreef: ma 23 januari 2023, 16:54 Hoe groot zullen de verschillen daadwerkelijk zijn? Is dat niet in de marge? Psychologisch snap ik dat men de verschillen tussen een Intend en een Pike Ultimate wil voelen. Immers de Intend is ook een factor 3 duurder.
Maar is het die €1000,- extra waard?
Zoals Knakker aangeeft is het ook een bepaalde keuze.

Ook voor Miss TB heb ik bewust een Pike aangeschaft. Er lag een CC Helm klaar, maar gezien de vork vooral in NL gebruikt gaat worden op die fiets (xc-bak)(oké, oké, trail) en Miss TB nog iets lichter is dan Knakker is het hyper soepele aanspreken van de Pike een reden om voor de Pike te gaan voor haar. En ze is er ook daadwerkelijk sneller mee!

Ik weet vrij zeker dat ik de Pike over zijn grens breng als ik op mijn grens zit. Maar dat verschil haal ik er in NL niet uit. Wel over de grens. Het is ook niet voor niets dat vrijwel alle Wereld Beker rijders (EWS, DH) een getunede RS krijgen. Een RS is gemaakt voor het brede publiek en voldoet daar uitstekend voor.


Hooguit heb je een beetje het effect dat je dus een standaard product op een exclusief product schroeft en daarmee de uitstraling van het exclusievere product wat naar beneden haalt. Het plebs rijdt namelijk ook allemaal met een RS... (en dat velen ook sneller zijn is misschien ook een reden: als jij dan ook met een RS rijdt, dan ligt het niet aan het materiaal...)(Je zou je 'verkeerd' afgestelde Intend of Öhlins nog wel de schuld kunnen geven!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Het is eenvoudig om een fiets vol te hangen met exclusieve onderdelen, het enige dat je nodig hebt is geld en een beetje smaak. Ik houd ook zeker van mooi materiaal, maar ga niet enkel voor de looks wat exclusievers kiezen dat functioneel de mindere keuze lijkt te zijn. Bij vering vind ik het vooral lastig omdat ik weinig ervaring met verschillende merken en modellen heb (en alweer enkele jaren zonder vering rijd), dan is het beter om advies in te winnen bij personen die daar beter zicht op hebben. CC en DVO vielen al snel af, Fox vind ik niet veel bijzonderder dan RS en een Intend (Samurai) vond ik net even wat te duur om nu te gokken. Qua demper nog wel even getwijfeld over de SID of een Fox, maar na overleg met Michiel leek het me nu niet de moeite waard. Misschien dat ik het ooit nog eens op de heupen krijg en toch een Samurai probeer, maar ik vind dat ik nu eerst maar eens moet gaan karren met dit ding :)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

suravida schreef: ma 23 januari 2023, 17:46 1 nippel met gestripte draad in mijn 1e generatie Intend is het niet met je eens. ;-)
Serieus, dat is je argument? Draad strip je niet zomaar, daar gaat wat aan vooraf. Zo is elk product als slecht neer te zetten.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Knakker29 schreef: ma 23 januari 2023, 18:15
Dutch schreef: ma 23 januari 2023, 17:30 Met 93kg op steile grove stukken is dit veruit de prettigst aanvoelende vork

Mijn beperkte gewicht (~75kg) en lichter gebruik van de fiets was een belangrijke reden om een aantal vorken te laten staan (die voor jou waarschijnlijk beter zouden passen). Dank voor de tip om de boel een keer na te lopen, binnenkort maar eens in verdiepen (liet dat altijd doen, maar wel handig om basic service zelf te kunnen).
Dutch schreef: ma 23 januari 2023, 15:59 Maar is die wens gestoeld op het gebrek aan geluid van de Onyx naven?
Zeker! Na anderhalf jaar met de naven op de andere fiets merk ik dat ik stil heel prettig vind. :-q
Ik snap je helemaal hoor, zeker als je de fiets voornamelijk in/op NL-se routes gebruikt. :-q
Neemt niet weg dat als je nog eens gek wil doen :bier:

En een stille fiets is heerlijk, vreemd in het begin idd, zeker als je jaren Hope hebt aangehoord.

(Daarbij is het verder vooral behelpen in huize knakker vwb fietsen of niet :lol: , geniet vd hobby zoals het jezelf uitkomt :-q )
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Hap! :lol:

Maar het gaat natuurlijk niet om de draad, maar het feit dat Intend zelf er niks meer mee kan. (al heb ik na hun mail waarin ze dachten het niet te hebben maar dat ze nog verder gingen zoeken niks meer gehoord, dus wie weet duikt hij nog een keer op!) En ik snap dat ook wel, aangezien het een eerste serie is. Niettemin wel spijtig dat een iconische vork door 1 lullig nippeltje hier nu in een doos ligt te verstoffen. De minstens even oude DVO die rammelend en nauwelijks werkend uit dezelfde Vertigo kwam staat hier nu na een grote beurt gewoon weer te wachten om te worden gemonteerd.....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

suravida schreef: ma 23 januari 2023, 23:35 Hap! :lol:
Had niet anders verwacht, inhoudelijk wordt het hem niet merk ik. Ontopic maar weer :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Laten we maar eens een rondje gaan fietsen. Kan ik die (nog steeds SYS loze?) SUBA IRL zien, kijken of dat Effigear nou echt zo goed is als Benjamin roept, en voelen hoe een échte vork hoort te zijn.
Misschien wil Knakker ook wel mee, maken we er een Steel is Real ride van. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ieder het ding natuurlijk en zoals al aangehaald ieder zijn eigen smaak en mening in deze. Scheelt weer een Canyon :lol:
Niche merken kunnen een meerwaarde zijn, ik vind een Cane Creek demper echt een stuk beter dan Fox of RS.

Fox en een licht gewicht mtb'er is ook geen ideale combinatie. Maar of dat bij RS nu zoveel beter is. Als ik dan op de site van DVO lees dat een dergelijke vork/ demper te tunen is voor aanschaf dan denk ik, een niche merk heeft een meerwaarde.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Jurriaan schreef: ma 23 januari 2023, 23:45 Niche merken kunnen een meerwaarde zijn, ik vind een Cane Creek demper echt een stuk beter dan Fox of RS.

Fox en een licht gewicht mtb'er is ook geen ideale combinatie. Maar of dat bij RS nu zoveel beter is. Als ik dan op de site van DVO lees dat een dergelijke vork/ demper te tunen is voor aanschaf dan denk ik, een niche merk heeft een meerwaarde.
De keuze voor dempers (165x38/40 met traditionele bevestiging) is niet zo groot, er is weinig anders RS of Fox. Een DVO vork had in beginsel wel gekund, maar de levertijd schijnt lang te zijn en DVO groen vloekt als een malle met de kleur van het frame. Een Fox 34 was ook een optie, maar ik vind het de meerprijs niet waard (dan leg ik liever nog een beetje bij voor een Samurai) en het zwart van de RS past beter een stuk beter bij de Bikeyoke (die keuze stond vast). De lichte poten van een Intend vind ik overigens ook een minpuntje bij de zwarte afmontage, al event het visueel wellicht een beetje uit met de cassette. Als laatste denk ik niet dat ik de vork zover ga pushen dat ik tegen beperkingen ga aanlopen, ik doe het tegenwoordig allemaal wat rustiger aan.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

suravida schreef: ma 23 januari 2023, 23:45 Laten we maar eens een rondje gaan fietsen. Kan ik die (nog steeds SYS loze?) SUBA IRL zien, kijken of dat Effigear nou echt zo goed is als Benjamin roept, en voelen hoe een échte vork hoort te zijn.
Misschien wil Knakker ook wel mee, maken we er een Steel is Real ride van. :-q
Goed plan, Witten oid is vanuit het Nijmeegse ook prima aan te rijden. :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Witten is me iets te ver, zat meer te denken aan een doordeweeks rondje Nijmegen etc, of in het weekend Amerongen ofzo.... Als ik in Wijchen zit probeer ik toch vooral te werken, en in het weekend is Rotterdam - Witten me gewoon te ver.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Goed plan, tijd en plaats zijn mij in principe om het even als het past in de agenda. :-q
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Kijk, met die knakker lukt het nog wel eens :D

Maar ik zit vast aan zondag of maandags, en als ik dan toch 1,5uur ga rijden, dan moeten we toch ergens heen waar een vork ook aan de tand gevoeld kan worden. (Anders gaan we op mijn boxspring zitten :tong )

Of het moet precies 28 februari :lol: (ben dan misschien ook weer van die corona nasleep af) laten we dat doen :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Helaas dan.... 28 februari zit ik met een jarige echtgenote, dus dan kan ik beter thuisblijven. Mocht je toch eens je willen verlagen tot een kneuzenrondje nabij Wijchen: Ik ben ook meestal beschikbaar op de maandagen. (Al ligt bikepark Mook ook weer niet zo heel ver bij Wijchen vandaan.)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Maandagen kan ik meestal wel vrij nemen als ik het een klein beetje op tijd weet, zondagen zijn nooit een issue. Nijmegen is prima, voor Mook moet ik eerst mijn ongevallenverzekering upgraden. Amerongen o.i.d. ook prima. Als het maar niet regent!
Plaats reactie