Project12 Victor Mk3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ready to ride :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frame: Project 12 Victor
Vork: Pike Ultimate 130mm 2023
Demper: Monarch RL 80mm
Headset: Hope
Stem: Syntace Megaforce3 50mm
Stuur: Syntace Vector Carbon 12gr 780mm
Remmen: Hope Tech 4 E4
Schijven: Hope 180/160
Shifter: Shimano XTR 12s
Crank: Ingrid CRX Pop
Blad: Ingrid 32t
Cassette: Ingrid 48t10
Derrie: Ingrid RD1
Bracket: Ingrid
Ketting: Shimano XT
Pedalen: Shimano XT Trail
Wielen: RAD15 / Hope Pro 4
Banden: Vittoria Mezcal 2.35
Dropper: BikeYoke Revive2 185mm
Zadel: Specialized Henge
Laatst gewijzigd door Knakker29 op vr 13 januari 2023, 08:20, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Lekker bezig, jezelf op een Victor trakteren is niet verkeerd iig.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dutch schreef: do 8 september 2022, 20:34 Lekker bezig, jezelf op een Victor trakteren is niet verkeerd iig.
Verwarming op 0 deze winter :lol: :bier:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik kan de bouw ook zo lang rekken dat je je kan komen warmen terwijl ik soldeer :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

:lol: :-q
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

NIce, deze gaan we volgen. Er komt hopelijk een mooi kleurtje op.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

De kleur kiezen vind ik nog het lastigste van alles. Ik denk dat het een intuïtieve beslissing wordt als ik de stalen voor me heb.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Knakker29 schreef: do 8 september 2022, 20:46 De kleur kiezen vind ik nog het lastigste van alles.
heel herkenbaar 8)
Knakker29 schreef: do 8 september 2022, 20:46 Ik denk dat het een intuïtieve beslissing wordt als ik de stalen voor me heb.
Veel success, van een kleurstaal naar een frame vind ik best nog lastig.
Maar het zijn natuurlijk vooral luxe “problemen”

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Heckler40 schreef: do 8 september 2022, 21:20 Veel success, van een kleurstaal naar een frame vind ik best nog lastig.
Dat is inderdaad waar. Ik twijfel nog een beetje tussen wat kleurrijkers ga (geeft wat meer jeu bij een enkele kleur) of een wat behoudendere en veiligere kleur. Ik vind het donker groen metallic van een van de Vegur's die Michiel gebouwd heeft (die met de goud combinatie) bijvoorbeeld erg mooi, maar zonder contrast misschien weer wat saai. Aan de fellere kant vind ik candy groen wel wat hebben, of iets richting oker. Er zal in ieder geval wat gekozen moeten worden deze maand.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Als je voor coating gaat, dan is er gelukkig heel veel mogelijk. Je kunt eventueel bij Sour kijken op hun site, daar hebben ze allemaal kleur voorbeelden hoe hun de frames kunnen coaten. Grote kans dat de coater die kleuren kan vinden in zijn kleurenboek.

De coater kan ook veel met candy, flakes en meerdere lagen voor extra diepte. Hij heeft laatst ook zo'n 'cameleon' kleur gedaan, erg fancy!

Mooi project, ik ga hem volgen :-q

Edit: deze kleuren kan de coater allemaal krijgen. Leuk om vast rond te neuzen :-D

https://www.tiger-coatings.com/nl-nl/shop
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Wat mij al een tijdje benieuwd bij stalen fietsen; is hoe de binnenzijde van de buizen worden behandeld. Hoe wordt voorkomen dat deze beginnen te roesten? En over 10jaar nog steeds niet gaan roesten?

To state the obvious; dit gaat een hele mooie fiets worden! Het lijkt mij erg leuk om zoveel persoonlijke aandacht te krijgen en mee te kunnen denken/beslissen in de aanschaf van een nieuwe fiets :-q
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

MarkMeisner schreef: do 8 september 2022, 23:11 Als je voor coating gaat, dan is er gelukkig heel veel mogelijk. Je kunt eventueel bij Sour kijken op hun site, daar hebben ze allemaal kleur
Dank voor de tips Mark. Ik heb het werk van verschillende coaters bekeken en ze kunnen inderdaad heel veel. Het bedrijf dat de P12 frames spuit levert ook erg mooi werk, op hun socials zie je een wat er allemaal mogelijk is. Het lastige vind ik het vertalen naar je eigen fiets en kleuren er real life toch altijd net weer wat anders uitzien dan op de foto's. Maar het komt zeker goed, ik heb al een setje met plaatsjes van voorbeelden verzameld :)
bob. schreef: vr 9 september 2022, 08:10 Wat mij al een tijdje benieuwd bij stalen fietsen; is hoe de binnenzijde van de buizen worden behandeld. Hoe wordt voorkomen dat deze beginnen te roesten? En over 10jaar nog steeds niet gaan roesten?
Thanks! Bij vorige fietsen heb ik de binnenkant van de frames altijd behandeld met Tectyl, dat werkte volgens mij goed. Daarnaast heb ik bij een tweetal frames die geen afvoer hadden en klein gaatje onder het bracket geboord om vocht eruit te laten. En binnen blijven als het erg nat is helpt natuurlijk ook :winkie:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

bob. schreef: vr 9 september 2022, 08:10 Wat mij al een tijdje benieuwd bij stalen fietsen; is hoe de binnenzijde van de buizen worden behandeld. Hoe wordt voorkomen dat deze beginnen te roesten? En over 10jaar nog steeds niet gaan roesten?
Er wordt ook steeds vaker een bvb EPD coating aangebracht op het geheel kale frame, zodat binnen en buitenkant beschermd zijn.

Of een bus framesaver, lijnzaadolie of wd40 oid in je frame.
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

Knakker29 schreef: do 8 september 2022, 20:46 De kleur kiezen vind ik nog het lastigste van alles. Ik denk dat het een intuïtieve beslissing wordt als ik de stalen voor me heb.

"stalen" :D
dit is er weer eentje om te volgen! ben zeer benieuwd naar het eindresultaat :-q
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1614
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

suravida schreef: do 8 september 2022, 20:40 Ik kan de bouw ook zo lang rekken dat je je kan komen warmen terwijl ik soldeer :winkie:
Solderen, kan dat nog uit?

Ik zou zeggen 10 secondenlijm :tong
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Plaats reactie