Project12 Victor Mk3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Marco79 schreef: za 21 januari 2023, 17:12
Jurriaan schreef: wo 18 januari 2023, 21:52 zo'n mooi frame, met veel details voor de afmontage :-q


maar dan RockShox vork en demper :~
Wat is er mis met spul van RockShox?
Beetje de labrador onder de suspension parts. Op een dergelijke fiets vind ik het 'misstaan'. De bike is met veel exclusieve parts uitgerust en dan standaard RockShox.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

De Pike is een bewuste keuze (ik denk dat het voor mij de beste vork is). Exclusiever is voor mij eigenlijk alleen een Intend, de rest doet me eerlijk gezegd niet veel meer dan een Pike / RS.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Jurriaan schreef: za 21 januari 2023, 21:38
Marco79 schreef: za 21 januari 2023, 17:12

Wat is er mis met spul van RockShox?
Beetje de labrador onder de suspension parts. Op een dergelijke fiets vind ik het 'misstaan'. De bike is met veel exclusieve parts uitgerust en dan standaard RockShox.
Ik snap je wel, ik zou ook eerder voor een dikkere vork dan een "mooiere" derailleur gaan.

Maar dat is het mooiste aan onze hobby, ieder kan en maakt zijn eigen afwegingen. En dat maakt elk bezit een trots bezit. De een met een Rockrider, en de ander met een custom paint Yeti.

Lekker rijden op het ding, en om toch Jurriaan zijn gevoel te onderbouwen, trek op zijn minst de vork open, zorg voor de juiste hoeveelheid boter en olie. En ga dan fietsen. (Of je hebt geluk, of je hebt het toch voor niks gedaan. Je weet dan iig zeker dat het goed zit in de vork. :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zal al het geneuzel over dit soort details maar als een compliment opvatten dat de rest van de fiets gewoon té goed is. :winkie:

We (en ik) hebben zeker wel nagedacht over ander vorken, maar qua demper zit je voor de Victor eigenlijk gewoon vast aan RS. Zowel in 165x38 als 190x37.5/40 is er weinig keus bij de boutiquemerken, en nog belangrijker: Ik acht de kans klein dat je met 82mm veerweg het verschil gaat voelen. Qua vork zou de Intend inderdaad nog wel een mooi passende optie zijn, maar functioneel is een Pike echt niet slechter. (gebaseerd op mijn rij ervaringen op een viertal verschillende Intends) En zwarte stanchions passen eigenlijk ook gewoon mooier bij dit frame. :kiss:

Naast dat ben ik allang blij dat Knakker mij het plezier heeft gegund om een complete Ingrid set te mogen monteren. Die Intends ken ik nu wel. :tong
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Jurriaan schreef: za 21 januari 2023, 21:38
Marco79 schreef: za 21 januari 2023, 17:12

Wat is er mis met spul van RockShox?
Beetje de labrador onder de suspension parts. Op een dergelijke fiets vind ik het 'misstaan'. De bike is met veel exclusieve parts uitgerust en dan standaard RockShox.
Het is maar de vraag of iemand persoonlijk het verschil gaat merken tussen een top Pike of bijv. Intend. Schakelen doe je veel vaker. Dat je daar voor mooi spul kiest snap ik best. En qua estetiek doet zo’n Pike het beter dan een bijv. een Intend in deze fiets. En een Intend vork met RS demper zou mij persoonlijk weer niet passen.

Het is gewoon een hele dikke fiets, wat mij betreft qua plaatje helemaal klopt.

Maar zoals Tim al opmerkt, gelukkig heeft iedereen een eigen smaak.
“Old, not obsolete”
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

:-q

Ik was vandaag vooral blij dat ik geen derailleur had. :bier: Helaas nog maar een weekje wachten voor de Victor.

De Ingrid groep was een beetje bedoeld als eye catcher in de afmontage, de rest lijkt erg op mijn voorgaande fietsen. Enige punt waarop ik voor nu wat heb toegegeven zijn de wielen (alhoewel een prima set), daar komt nog een keer een setje met Onyx naven voor in de plaats.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Marco79 schreef: zo 22 januari 2023, 15:45 Maar zoals Tim al opmerkt, gelukkig heeft iedereen een eigen smaak.
Smaak is persoonlijk, dat er functioneel geen verschil zou zijn is gelukkig slechts een mening die ik dan weer heel bijzonder vind. :o
Maar dat is denk ik het verschil in waar en hoe je met de vork rijdt :-q
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Knakker29 schreef: zo 22 januari 2023, 15:56 :-q

Ik was vandaag vooral blij dat ik geen derailleur had. :bier: Helaas nog maar een weekje wachten voor de Victor.

De Ingrid groep was een beetje bedoeld als eye catcher in de afmontage, de rest lijkt erg op mijn voorgaande fietsen. Enige punt waarop ik voor nu wat heb toegegeven zijn de wielen (alhoewel een prima set), daar komt nog een keer een setje met Onyx naven voor in de plaats.
Een mens mag wat te wensen over laten niet? 8)
Maar is die wens gestoeld op het gebrek aan geluid van de Onyx naven? Dat kan ik me best voorstellen nl, een stille fiets heeft toch ook wel weer zijn eigen scharme.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Dutch schreef: ma 23 januari 2023, 15:55 Smaak is persoonlijk, dat er functioneel geen verschil zou zijn is gelukkig slechts een mening die ik dan weer heel bijzonder vind. :o
Maar dat is denk ik het verschil in waar en hoe je met de vork rijdt :-q
Hoe groot zullen de verschillen daadwerkelijk zijn? Is dat niet in de marge? Psychologisch snap ik dat men de verschillen tussen een Intend en een Pike Ultimate wil voelen. Immers de Intend is ook een factor 3 duurder.
Maar is het die €1000,- extra waard?
“Old, not obsolete”
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik vind de huidige Pike en ook de 35mm Sid vorken bijzonder goed presteren onafhankelijk van het prijspunt. Erg fijne vorken met breed inzetbereik voor mijn type gebruik. Dit in tegenstelling tot de Noodly Sids of old en bv de Pike van 6-7 jaar geleden, de Charger 1 demper was voor licht gebruik in NL duidelijk minder fijn. Maar in de Alpen deed ook die eerdere Pike het eigenlijk heel goed.

En het is meestal echt de vraag of kleine spelers beter kunnen zijn met een klein team en gelimiteerde resources. Gaat beter passen als je dezelfde soort trails/rijder hebt/bent als de bouwers. Die 1000 EUR zit vooral in kleine aantallen van de productie en bij Intend is dat in Duitsland.

En los van de performance, ik vind het dan wel gewoon leuk/spannend om ook spullen van kleine spelers te rijden. Eigenlijk is de performance een van de dingen die opvallend zijn aan de bikes die Michiel voor mij maakt. De vertigo en Pzero doen het echt verrassend goed op de trails, en ook daarom ga ik naar Project12 terug. Iemand een nier kopen dat ik een Titanium Victor kan financieren?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Is het 1000,- meer waard? Dat is dat stuk wat ik ieder voor zich bedoelde, voor mij wel, met 93kg op steile grove stukken is dit veruit de prettigst aanvoelende vork.
Maar ik ben bevooroordeeld, heb nog geen RS gereden die zo uit de doos én soepel én niet door zijn travel klapt. Het is met RS of het één, of het ander.

De som der delen is het wel voor mij, veel stijver, soepeler, blijft mooier in middengebied, zelf aan te passen aan eigen wensen.
Daarbij super eenvoudig in onderhoud en in travel te wijzigen.

Al zou ik ook nog wel eens een tijd met een Öhlins onderweg willen zijn. Maar daarbij weerhoud toch het slecht zelf onderhouden en aan te passen punt mij voor.

Daarbij is de Edge die ik gereden heb mijn overall goedkoopste vork per kilometer geweest in de tijd dat ik hem gereden heb. :bier:
Laatst gewijzigd door Dutch op ma 23 januari 2023, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Heckler40 schreef: ma 23 januari 2023, 17:17 Iemand een nier kopen dat ik een Titanium Victor kan financieren?
Ehm, de ti "Victor" kost 2 nieren.... Maar gelukkig voor jou zal dat geen project12 zijn, en hoogstwaarschijnlijk ook geen Victor heten. :wink:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dutch schreef: ma 23 januari 2023, 17:30
Daarbij super eenvoudig in onderhoud en in travel te wijzigen.
1 nippel met gestripte draad in mijn 1e generatie Intend is het niet met je eens. ;-) (I know, I know, is nu veel beter geregeld, maar het is wel spijtig dat hij niet meer te fixen is vanuit Intend. Misschien dat ik als ik tijd over ik nog maar eens een eigen nippel ga draaien ofzo)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Wat? Heb je dat nog niet gedaan?? :bier:
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dutch schreef: ma 23 januari 2023, 17:30 Met 93kg op steile grove stukken is dit veruit de prettigst aanvoelende vork

Mijn beperkte gewicht (~75kg) en lichter gebruik van de fiets was een belangrijke reden om een aantal vorken te laten staan (die voor jou waarschijnlijk beter zouden passen). Dank voor de tip om de boel een keer na te lopen, binnenkort maar eens in verdiepen (liet dat altijd doen, maar wel handig om basic service zelf te kunnen).
Dutch schreef: ma 23 januari 2023, 15:59 Maar is die wens gestoeld op het gebrek aan geluid van de Onyx naven?
Zeker! Na anderhalf jaar met de naven op de andere fiets merk ik dat ik stil heel prettig vind. :-q
Plaats reactie