Middle Denmark

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Tristaan
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 26 mei 2022, 21:01
Mijn mountainbike: Scott Scale RC Team 2022

Goedeavond,

Wij gaan in Oktober naar denmark in de buurt van Billund,
Ben hier en daar al beetje rond aan het kijken op Komoot en Alltrails en random websits voor mtbroutes, bike parks. etc etc

Zijn jullie hier al eventueel vaker geweest en wat zijn jullie ervaringen?

Had al wat dingen bij SIlkeborg in de buurt gevonden, aantal trails die er wel zijn.
Laatst gewijzigd door Tristaan op ma 5 september 2022, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Is e turas dhachaigh a th’ ann am beatha. :bier:
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Ik heb de afgelopen weken veel gefietst op meerdere plaatsen in Jutland en mijn ervaring is dat er op mtb gebied veel meer is dan alleen maar de bekende top 10 trails. Ik was bijvoorbeeld in de buurt van Haderslev, een klein stadje onder in Denemarken, en daar bleek een geweldig leuke en zeer uitdagende mtb trail te zijn terwijl daarover op internet weinig te vinden was. Door een groep Denen werd mij Silkeborg aangeraden als zeer mooi gebied, maar daar ben ik helaas niet geweest. Mijn algemene indruk van Denemarken als mtb land is dat er zeer veel trails zijn van een gemiddeld hoger niveau dan wij in Nederland gewend zijn.
Op Komoot zie ik dat er westelijk van Billund een mtb trail ligt met blauwe rode en zwarte segmenten. Zwart is van een niveau dat op de Nederlandse trails niet voorkomt. Meestal behoorlijk technische en steile afdalinkjes
Laatst gewijzigd door Freediamond87 op ma 5 september 2022, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Tristaan
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 26 mei 2022, 21:01
Mijn mountainbike: Scott Scale RC Team 2022

Als ik beetje rond kijk ook op Komoot & Trailforks,

https://www.trailforks.com/region/veste ... trailforks

Dan staan hier nog wel paar leuke trails op die je kunt combineren met meerdere stukken in de buurt.
Is e turas dhachaigh a th’ ann am beatha. :bier:
Tristaan
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 26 mei 2022, 21:01
Mijn mountainbike: Scott Scale RC Team 2022

Nog even kleine feedback,

Silkeborg;
Bij Silkeborg zijn hele mooie routes aangelegd en in verschillende niveau's te doen!
Wel een echte MTB locatie met hele goede flow's.
Hier kun je meerdere dagen wel vermaken!

Blåbjerg Klitplantage – MTB';
Zijn ook hele mooie kleine routes, ook in verschillende niveaus.
ook zeer technisch aangelegd.
Is e turas dhachaigh a th’ ann am beatha. :bier:
Plaats reactie