Biketrip Moab ed. 2022

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Ha, het is bijna zover, mijn biketrip naar de 🇺🇸
Eerst naar Moab, waar ik hopelijk de "Whole encialada" kan gaan rijden. Vorige keer dat ik er was had ik er geen rekening mee gehouden dat de start op Burro-pass op dik 3000 meter ligt, en dat er wel eens sneeuw zou kunnen liggen. Nu paar jaar later in September zou de sneeuw wel weggesmolten zijn ( I hope )
Daarna door naar Sedona voor een aantal daagjes, wat ik daar ga rijden weet ik nog niet ( tip’s ? ) daarna wat daagjes in Hurricane Utah ( daar wou mijn bike-maat heen ) nog geen clou wat ik daar ga meemaken. En daarna richting Fruita Colorado, the ribbon staat hoog op mijn lijstje.
En via Denver weer naar huis.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Have fun, be safe en we kijken uit naar de media van deze epic trip :-q
Nog steeds spijt dat ik niet meekan...
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Inderdaad jammer dat je niet mee kon.
Volgende keer misschien, ik ga zekers terug hoor!!
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Ik ben een aantal keer in Sedona geweest, fantastische plek om te rijden. Hoogtepunt vond ik de Hiline, mooi uitzicht en technisch zeker interessant. Ik ben vooral in de regio ten zuiden/zuidoosten van de stad geweest, Trailforks is wel een uitkomst qua het vinden van trails en eventuele combinaties van trails.

Moab ben ik een keer in half september geweest en toen werd het alsnog 40 graden overdag. Als je de Whole Enchilada en de Slickrocktrails gehad hebt ligt ten noorden van de stad nog een trailnetwerk waar je je wel een dag kan vermaken.

Als het werkbaar is: voor Zion ligt "the whole guacamole", minder heftig maar zeker zo mooi, en op weg daarheen kom je langs Gooseberry Mesa, ook een fantastische traillocatie.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Sedona Hiline en Hangover heel tof, en verder ook de wat simpelere trails zijn erg mooi vanwege de omgeving
Voor Fruita is Zippity Dooh dah nog een aanrader
en voor Moiab Captain Ahab
have fun, paar keer geweest en zou zo weer gaan :-q :-q

ps, mocht je bij de Whole Enchillada nog "the Notch" willen mee pakken zet dan wel even iemand in de bocht waar t (terminaal) fout kan gaan en loop 'm eerst even :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

..... en als je tijd over hebt op weg naar Denver, trail401 in Crested Butte en ook daar Reno/Flag/Bear + deadman switchbacks

Crested Butte is echt een bikers plaatsje, unieke sfeer en pracht omgeving
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

Ik las ergens dat de Whole Enchilada een alternatief einde had gekregen dat fietsbaarder zou zijn. Wij hebben daar destijds een stukje moeten lopen. Blijft fantastisch!
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

Wij vonden Mag 7 fraai

https://www.strava.com/activities/1190575490

(Wel een shuttle regelen bij (bv) Poison Spider)
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Dankjewel voor de tips, ga er zeker wat mee doen.
Mag7 is inderdaad erg leuk, heb die een aantal jaren geleden gedaan.
Goldbarrim en Portal in Moab wil ik ook nog eens deze trip doen.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Holy moly, dat ziet er vet uit zeg!
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Is ook vet
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Prachtige omgeving! Is het niet takke heet daar?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Ja, best warm. Toen we aankwamen in Denver was het rond de 39 graden, de dagen erna zakte te temperatuur iets. Maar telkens ruim in de 30, maar door de erg lage luchtvochtigheid van ongeveer 8% heb je er minder last van, althans ik. Toen we de Whole Enchilada reden begonnen we op de Burro Pass op 3300hm, daar was het lekker koel, maar naar mate de dag vorderde en we ook steeds lager kwamen werd het wel heter, maar ach het went ook wel hoor.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Eindelijk was het dan zover, na dat ik in 2019 in Moab er achter kwam dat er ook sneeuw ligt op ruim drieduizend meter in de la Sal mountains kon toen de "the Whole Encialada" niet doorgaan, bummer.
Toen maar besloten om maar eens weer terug te komen om hem helemaal te rijden, September/Oktober zou ideaal moeten zijn: geen sneeuw, droge trails en niet te heet.
Nou inderdaad het was perfect, uplift in de vroege ochtend die ons na een uur rijden af dropte aan het begin van de Burro-pass.
En dit is echt een magische trail, wist trouwens niet dat er boven de 2500hm berken bomen groeien. een trail die alles maar dan ook echt alles voor je voeten gooit, van steile hellingen omhoog ( hike-a-bike ) en steile shoots naar beneden tot de loamy trail van hazzard-county en de eindeloze rock-slabs van de upper-porcupine trail gemixt met wat spontane uit het niets opdoemende drops tot een meter-ish en de meest breath taking views die je maar kunt verzinnen.
Een trail van totaal 43km lang, 2400 diepte meters, max hoogte: 3200meter Difficulty rating: black diamond en reken op een full-day out!
Ik heb niet heel veel foto's gemaakt, ook nog een paar korte iPhone filmpjes van deze trail.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie