Dat was 65km, 3 uur en 26 min, gemiddeld 18.3km p/u heerlijk genieten van het mooie weer en prachtige route
Voerstreek is ook helemaal top. Ik had er veel baat bij de laatste tijd alleen maar duur kilometers op de fiets te hebben gemaakt. Waar anderen boven op de heuvel stopten om uit te rusten, schakelde ik weer een tandje bij en gaan met die banaan
De organisatie was weer helemaal top en alle vrijwilligers bedankt !
Was wel na zo'n 17km, in een dorpje, verkeerd gereden / pijltje gemist - samen met een groepje andere rijders vonden we weer snel de aansluiting en uiteindelijk bleek het wat betreft de afstand een paar honderd meter verschil te maken toen ik de afstand vergeleek onderweg met een andere rijder.
Zoals ik altijd vind dat Opel rijders vaak onnodig links blijven rijden op de snelweg, vraag ik mij altijd weer af of dat aan die Opel rijder ligt of dat het komt omdat Opel zoveel wordt verkocht.... In ieder geval zo ook bij de mensen met lekke banden (ik vond het aantal wel meevallen en heb het wel eens veel erger gezien), waren het vooral de Schwalbe rijders die langs de kant stonden viel mij op. Inclusief de wedstrijdrijder die volgens mij na de 15km op z'n lekke band terug reed, die zag ik ook, en had een Schwalbe Racing Ralph Super Race achterop liggen. Da's een band met 2 laagjes rubber en een anti-lek stripje. Dat is idd leuk op de Veluwe, maar niet in Zuid Limburg.
Banden voor de BBC zijn natuurlijk pagina's over vol geschreven. Zelf reed ik op de Forekaster / Ikon (beide 2.2) en dat was een fijne combinatie van grip, lichtgewicht, stevig en toch nog een redelijk lage rolweerstand. Overigens, met binnenband.... Geen lek. Saillant detail, ik heb pas net de tijd gehad om mijn fiets schoon te maken en bij de banden inspectie zat er in de zijnop van de Ikon een lekkere vette doorn. Twee millimeter meer naar rechts en dan had ik waarschijnlijk een lekke band gehad, Schwalbe rijder of niet
Maar bij de start heb ik kwa banden alles gezien tussen dikke Hans Dampf's (voor en achter), Maxxis Aggressor t/m Schwalbe Thunder Burt's (voor en achter). Dus zeg het maar wat goed is
Verder is het natuurlijk ook of je nog met enigszins beleid afdaalt of niet. Waar ik zelf zorgvuldig de lijnen kies en hier en daar toch nog iets bij rem, zijn er ook rijders (vooral in groepjes) die willen als eerste beneden zijn en ja hoor, je kon de klok erop gelijk zetten, dan stonden ze onderaan de afdaling en had er eentje een lekke band.