Bart Brentjens Challenge, Eijsden, 09-10-22

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
The C
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 18 juni 2008, 21:13
Mijn mountainbike: BMC

Zag het bijna fout gaan net na Teuven. Net uit het dorp links af, niet de klim over het asfalt maar daar als het ware rechts daarvan. Het begin van die klim begint ook met asfalt. Om ervoor te zorgen dat er geen breed gemotoriseerd verkeer de weg op kan rijden liggen er net na de bocht 2 betonblokken. En die zie je niet snel aankomen in een groep, zeker niet als je de situatie niet kent. Een waarschuwingsbord zou daar minimaal moeten staan.
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Ik denk oa het punt als hierboven genoemd (iig onoverzichtelijk links af een bruggetje op, daar lagen wat hele grote stenen/blokken op).
2e Punt was ergens na een km of 50, steile afdaling met veel stenen/keien erop, onderaan die afdeling ook een onoverzichtelijke links af, waar kort na die bocht een stalen dwarsboom het pad afsloot. Ook daar enkele vol in de ankers zien gaan om maar net niet op die dwarsboom te klappen.

Kwa gemis aan verkeersregelaars, oa net na stop 1, stukje langs de doorgaande weg en dan de weg moeten oversteken om het veld in te gaan. Op z’n minst wat meer borden om het verkeer te regelen/waarschuwen was passend geweest. Zo iets ook bij 2 andere grotere oversteken, maar daarvan durf ik de locatie niet meer aan te geven.
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Plaats reactie