Nieuwe route Soest?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

cheeta schreef: wo 22 maart 2023, 09:53 Toch grappig om te zien dat de stichting hufterproof het opneemt voor mensen met oortjes in... :lol:
Iedereen heeft het recht om gebruik te maken van het bos! Ehm, behalve mountainbikers dan....
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Horsthil schreef: di 21 maart 2023, 00:39 Gebruik dit soort filmpjes vaak om te kijken naar hoe de routes Hoge en Lage vuursche door de jaren heen zijn veranderd (en beter geworden)
Vind het er de laatste jaren een stuk minder op geworden.

Maar goed ik liet mij even gaan. Terug naar Soest. Kan de route wel eens in tekenen in een ronde voor de gravelbike.
EnjoyMTB
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 2 juni 2020, 23:58

Klopt de Vuursche is er enorm op achteruit gegaan. Bestaande bospaden vervangen door Single-Tracks. Een paar kilometer Single Tracks erbij rond het Theehuis. Het is enorm achteruit gegaan.

Storende arrogantie komt gelukkig niet alleen voor in de politiek, maar gelukkig zijn er ook onder MTB-ers enorme ….. waar de arrogantie van afdruipt.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Smaken verschillen. Ik ben goed bekend met hoe lv was en ik vind het karakter van de oude route goed behouden. Verder is er enorm uitgebreid en is de route veel beter bestand tegen water dan voorheen. Waar je vroeger een snorkel en zwemvliezen mee moest nemen blijft die route nu gewoon droog.

Maar goed, dat heeft met Soest dan weer niet zoveel te maken behalve dat ook hier de oorspronkelijke verbindingsroute onder natte omstandigheden erg slecht was…

Verder ga ik mijn menig niet baseren op een filmpje, ik wacht wel tot het af is en ga er dan eerst eens rijden
EllenC
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 22 maart 2023, 19:38

Allereerst mijn complimenten aan de route bouwers! Ik vind het heel gaaf vergeleken met de oude route. Dit is toch zoveel beter dan voorheen!

Mbt "stichting" hufterproof, is dat de reden waarom het paaltje ten noorden van neclenburgh na oversteek vd N413 er alweer uit is? Zondag stond deze er nog, maar reed er vandaag zowaar rechtdoor ipv vrij snel linksaf te slaan, er was nog wel een gat waar voorheen een vierkant paaltje stond.
Of is stichting hufterproof zelf eigenlijk helemaal niet zo hufterproof, en hebben ze deze er zelf uitgetrokken?? Zou jammer zijn als ze zelf vandalisme plegen...

Wel mooi dat het strava segment daar al wel een #hufterproof heeft....
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Jurriaan schreef: wo 22 maart 2023, 11:40
Horsthil schreef: di 21 maart 2023, 00:39 Gebruik dit soort filmpjes vaak om te kijken naar hoe de routes Hoge en Lage vuursche door de jaren heen zijn veranderd (en beter geworden)
Vind het er de laatste jaren een stuk minder op geworden.

Maar goed ik liet mij even gaan. Terug naar Soest. Kan de route wel eens in tekenen in een ronde voor de gravelbike.
Mag je vinden, dan weten wij in ieder geval dat je dus van net aangelegde compleet gladgestreken routes houdt en niet van routes die flink meer zijn uitgesleten, met meer wortels, verschillende nieuwe features. Veel plezier met boswielrennen
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

EnjoyMTB schreef: wo 22 maart 2023, 13:38 Klopt de Vuursche is er enorm op achteruit gegaan. Bestaande bospaden vervangen door Single-Tracks. Een paar kilometer Single Tracks erbij rond het Theehuis. Het is enorm achteruit gegaan.

Storende arrogantie komt gelukkig niet alleen voor in de politiek, maar gelukkig zijn er ook onder MTB-ers enorme ….. waar de arrogantie van afdruipt.
Dus je komt binnenkort helpen om de achteruitgang van de trails te fixen en weer op niveau te brengen?
LV was ooit extreem slecht bij dit soort weersomstandigheden, daarna onder de vleugels van de UHR en enorm verbeterd. Nu aantal jaren later nog steeds prima, maar op sommige stukjes wat "ruiger" tov begin. Is dat achteruitgang? Voor de 1 wel, voor de ander niet.
Ik neig persoonlijk meer naar iets meer "geplaveid", maar zal eerder te maken hebben met leeftijd en fysieke "dingetjes" van Fredje. Maar recentelijk prima vermaakt daar :-q

Terug naar Soest: Dat zal in de loop der jaren ook veranderen, net zoals de andere trails op de UHR. Wil je op iets rijden wat niet veranderd? Dan is de wielerbaan van Slooten een idee...........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Fred (mtb-sport) schreef: do 23 maart 2023, 08:35
EnjoyMTB schreef: wo 22 maart 2023, 13:38 Klopt de Vuursche is er enorm op achteruit gegaan. Bestaande bospaden vervangen door Single-Tracks. Een paar kilometer Single Tracks erbij rond het Theehuis. Het is enorm achteruit gegaan.

Storende arrogantie komt gelukkig niet alleen voor in de politiek, maar gelukkig zijn er ook onder MTB-ers enorme ….. waar de arrogantie van afdruipt.
Dus je komt binnenkort helpen om de achteruitgang van de trails te fixen en weer op niveau te brengen?
LV was ooit extreem slecht bij dit soort weersomstandigheden, daarna onder de vleugels van de UHR en enorm verbeterd. Nu aantal jaren later nog steeds prima, maar op sommige stukjes wat "ruiger" tov begin. Is dat achteruitgang? Voor de 1 wel, voor de ander niet.
Ik neig persoonlijk meer naar iets meer "geplaveid", maar zal eerder te maken hebben met leeftijd en fysieke "dingetjes" van Fredje. Maar recentelijk prima vermaakt daar :-q

Terug naar Soest: Dat zal in de loop der jaren ook veranderen, net zoals de andere trails op de UHR. Wil je op iets rijden wat niet veranderd? Dan is de wielerbaan van Slooten een idee...........
Houd je in Fred, hij was gewoon sarcastisch :lol:
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

Vind het fantastisch hoe de routes aangepakt (zijn) en verbeterd worden. Zat mij vorige week nog te vermaken op LV en bedacht mij toen hoe nat het eigenlijk was maar daar op het parcours vrijwel niets van te merken was. Dat is echt goed aangelegd!
De nieuwe route Soest heb ik ook al gedeeltelijk gereden. Ook een gigantische verbetering!!
Zie wel steeds meer gravelbikers de MTB routes op duiken. Je kan ze niet verbieden maar voor kwetsbare routes lijken mij die smalle banden echt funest. Zeker op een net aangelegde route zoals Soest. Een minimale bandbreedte als eis is natuurlijk niet haalbaar. Gezond verstand helpt meer. :-)
What goes around comes around.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Biker M schreef: do 23 maart 2023, 11:39 Vind het fantastisch hoe de routes aangepakt (zijn) en verbeterd worden. Zat mij vorige week nog te vermaken op LV en bedacht mij toen hoe nat het eigenlijk was maar daar op het parcours vrijwel niets van te merken was. Dat is echt goed aangelegd!
De nieuwe route Soest heb ik ook al gedeeltelijk gereden. Ook een gigantische verbetering!!
Zie wel steeds meer gravelbikers de MTB routes op duiken. Je kan ze niet verbieden maar voor kwetsbare routes lijken mij die smalle banden echt funest. Zeker op een net aangelegde route zoals Soest. Een minimale bandbreedte als eis is natuurlijk niet haalbaar. Gezond verstand helpt meer. :-)
Die dunne banden geven in het begin wel wat diepere sporen. Maar helpen ook gewoon mee met verdichten van de grond. Misschien zelfs beter dan de bredere banden
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

In Vlaanderen bij Ravels hebben ze een route die alleen toegankelijk is met een MTB
https://www.atbkempen.be/
Ik ben er geweest en er staan inderdaad borden die dat aangeven.
Wellicht dat ze daar wat meer druk hebben van slidende cyclocrossers ipv mellow gravellaars
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Horsthil schreef: do 23 maart 2023, 09:06
Fred (mtb-sport) schreef: do 23 maart 2023, 08:35 Dus je komt binnenkort helpen om de achteruitgang van de trails te fixen en weer op niveau te brengen?
LV was ooit extreem slecht bij dit soort weersomstandigheden, daarna onder de vleugels van de UHR en enorm verbeterd. Nu aantal jaren later nog steeds prima, maar op sommige stukjes wat "ruiger" tov begin. Is dat achteruitgang? Voor de 1 wel, voor de ander niet.
Ik neig persoonlijk meer naar iets meer "geplaveid", maar zal eerder te maken hebben met leeftijd en fysieke "dingetjes" van Fredje. Maar recentelijk prima vermaakt daar :-q

Terug naar Soest: Dat zal in de loop der jaren ook veranderen, net zoals de andere trails op de UHR. Wil je op iets rijden wat niet veranderd? Dan is de wielerbaan van Slooten een idee...........
Houd je in Fred, hij was gewoon sarcastisch :lol:
Heb me echt ingehouden. Als ik echt los zou gaan, dan kwam me dat op een forumban te staan.............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Horsthil schreef: wo 22 maart 2023, 21:35 Mag je vinden, dan weten wij in ieder geval dat je dus van net aangelegde compleet gladgestreken routes houdt en niet van routes die flink meer zijn uitgesleten, met meer wortels, verschillende nieuwe features. Veel plezier met boswielrennen
Aannames :bier:

Ik zag de Soester route op Strava langs komen, misschien van het weekend tijd vrij maken om die kant op te gaan. GPS op het stuur en trappen maar. Bos ontdekking vanuit een ander perspectief is leuk :-q
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Afgelopen dinsdag voor het eerst bijna helemaal gereden. Inclusief de mogelijke verbindingsroute vanuit Lage Vuursche. Toch stukje gemist bij voetbalclub Hees , palen weg.Wat een genot was het en leuk ook om een parcours te zien ontwikkelen. Mooi werk weer en een aanwinst voor de UHR :bier:
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Woon om de hoek en ben nu toch wel benieuwd hoe het precies loopt. Iemand een strava linkje via pb voor me?
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Gesloten