Nieuwe route Soest?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7397
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Hoe gaat deze route gepositioneerd worden in het aanbod in de regio c.q. zich onderscheiden van de reeds bestaande routes?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

De tracks zijn nog niet bestand tegen veel gebruik. Ze zijn nog niet stabiel genoeg. Voorlopig echt ongewenst: cyclocrossers en gravelaars. Dunne banden snijden de nieuwe tracks als pizzasnijders open. Dat levert in dit kwetsbare stadium flinke schade op.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

cheeta schreef: di 17 januari 2023, 13:53 Hoe gaat deze route gepositioneerd worden in het aanbod in de regio c.q. zich onderscheiden van de reeds bestaande routes?
Gepositioneerd tussen Lage Vuursche en Austerlitz

(of bedoelde je dat niet?)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

cheeta schreef: di 17 januari 2023, 13:53 Hoe gaat deze route gepositioneerd worden in het aanbod in de regio c.q. zich onderscheiden van de reeds bestaande routes?
Nog ruiger karakter dan Kwintelooijen
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Jurriaan schreef: di 17 januari 2023, 16:19
cheeta schreef: di 17 januari 2023, 13:53 Hoe gaat deze route gepositioneerd worden in het aanbod in de regio c.q. zich onderscheiden van de reeds bestaande routes?
Nog ruiger karakter dan Kwintelooijen
Graag!!!
Maar ik denk hetzelfde karakter als HV/lV maar dan met iets meer hoogte meters (groen/blauw)
Have fun!
Rinse.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

cheeta schreef: di 17 januari 2023, 13:53 Hoe gaat deze route gepositioneerd worden in het aanbod in de regio c.q. zich onderscheiden van de reeds bestaande routes?
Oh crap! Is er iemand vergeten wat in te vullen onder het kopje "onderscheidend vermogen"?!

Terug naar de tekentafel, want het is gewoon meer van hetzelfde :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Kapitein Iglo schreef: di 17 januari 2023, 16:38
cheeta schreef: di 17 januari 2023, 13:53 Hoe gaat deze route gepositioneerd worden in het aanbod in de regio c.q. zich onderscheiden van de reeds bestaande routes?
Oh crap! Is er iemand vergeten wat in te vullen onder het kopje "onderscheidend vermogen"?!

Terug naar de tekentafel, want het is gewoon meer van hetzelfde :bier:
Daar kun je natuurlijk lacherig over doen, maar het is wel een heel terechte vraag mijns inziens. Maar zoals je al aangeeft zal het wel weer meer van hetzelfde worden. In dat geval vraag ik me dan wel af wanneer er "genoeg" track ligt v/h type dat we al hebben, en wanneer er daadwerkelijk iets anders/interessanters komt. En ookhiervoor: ja ik weet het, dit is al 1000x gevraagd, en al 1000x beantwoord met "het mag niet"/"waar het mogelijk is komt er langzaam iets intteressanters", maar ik vraag me dan toch af of er ook een lange termijn plan/idee is hierover.
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

De reden van de extra routes is denk ik helemaal niet om meer variatie aan te brengen maar simpelweg om de verschillende recreanten minder met elkaar in aanraking te laten komen en wellicht de drukte meer te spreiden.

Mijns insziens ook helemaal ok overigens :)
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ben benieuwd naar het verbindende karakter van de route. Als zijnde een route op zichzelf. In de vorm van 2 richting of een lusje.

Het is gewoon hartverwarmend hoe enthousiast er over de route gesproken wordt. :oops:

Ik ben ben wel blij met weer een nieuw gegraven stuk in de buurt. Het is me op gevallen dat na een paar jaar zonder echte grote veranderingen aanpassingen een route door in rijden en glad strijken tijdens onderhoud wat suffiger wordt.
Dank je wel UHR guys. Ik ben benieuwd wat er nu weer "gebakken "is.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Noin schreef: di 17 januari 2023, 18:03 Daar kun je natuurlijk lacherig over doen, maar het is wel een heel terechte vraag mijns inziens. Maar zoals je al aangeeft zal het wel weer meer van hetzelfde worden. In dat geval vraag ik me dan wel af wanneer er "genoeg" track ligt v/h type dat we al hebben, en wanneer er daadwerkelijk iets anders/interessanters komt. En ookhiervoor: ja ik weet het, dit is al 1000x gevraagd, en al 1000x beantwoord met "het mag niet"/"waar het mogelijk is komt er langzaam iets intteressanters", maar ik vraag me dan toch af of er ook een lange termijn plan/idee is hierover.
Het is hetzelfde bos, hetzelfde terrein en de eis is gelijk: geen extra risico. Dus je kunt het blijven vragen, maar je kunt ook zelf bedenken dat het niet spannender gaat worden dan dat.

En natuurlijk kan Bouwpakket wel iedere gradatie van obstakels en uitdagingen uitstippelen, zolang er gewoon geen enkele indicatie is dat er iets gaat veranderen aan de eis 'geen extra risico', heeft het geen enkele zin.

Daarbij: wat zijn de verwachtingen? North Shore? (Er ligt al een parkje bij Wageningen!) Springbobbels? (Harry Slinger voldoet niet?) Geasfalteerde pumptrack? (liggen er al heel wat door heel Nederland!) Zwarte run downhill van 17km, inclusief skilift?

Volgens mij ligt er al iets wat optimaal gebruikt maakt van de mogelijkheden en hier en daar zelfs stiekem iets meer.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

*Blabla bla, chocolade vla*
Laatst gewijzigd door Horsthil op wo 18 januari 2023, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

O jee dat wordt opletten geblazen :-q
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik lees ook verbindings route….
Zou het dan betekenen dat ‘t hoogt zo blijft als het is?
Have fun!
Rinse.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2118
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Noin schreef: di 17 januari 2023, 18:03
Kapitein Iglo schreef: di 17 januari 2023, 16:38

Oh crap! Is er iemand vergeten wat in te vullen onder het kopje "onderscheidend vermogen"?!

Terug naar de tekentafel, want het is gewoon meer van hetzelfde :bier:
Daar kun je natuurlijk lacherig over doen, maar het is wel een heel terechte vraag mijns inziens. Maar zoals je al aangeeft zal het wel weer meer van hetzelfde worden. In dat geval vraag ik me dan wel af wanneer er "genoeg" track ligt v/h type dat we al hebben, en wanneer er daadwerkelijk iets anders/interessanters komt. En ookhiervoor: ja ik weet het, dit is al 1000x gevraagd, en al 1000x beantwoord met "het mag niet"/"waar het mogelijk is komt er langzaam iets intteressanters", maar ik vraag me dan toch af of er ook een lange termijn plan/idee is hierover.
Het is ook een valide vraag, gezien we met de investering van €7,50 p/j allemaal groot aandeelhouder zijn van het route netwerk :wink:

Het is wel interessant te zien waar de behoeftes liggen. De één gaat meer voor wat hobbeltjes en sprongetjes, wat zeker leuk is, zelfs met een XC fiets :P en waar ik ook hier en daar proef (althans zeker bij mijzelf) iets minder bochtjes is ook wel goed. Althans, bochten die wat lang gerekter/glooiender lopen zodat je meer vaart kan maken kan ook heel leuk zijn.

Maar we gaan het wel zien :-q het is in ieder geval een verrijking om een mooie gerenoveerde route te hebben tussen UHR noord en UHR midden.


Overigens een vraag van een hele andere orde... Volgens mij was dat rond 2010, toen was er sprake van een compleet uitgepijld netwerk over de UHR inclusief de verbindingen tussen de routes van noord naar zuid. Nu zal Soest zeker ook een route op zichzelf worden, echter, zoals ik net al aangaf, is het ook een mooie verbinding tussen noord en midden. Betekent de aanleg van Soest dat er nu ook verbindingen worden gepijld tussen HV/LV > Soest > Zeisterlitz en vice versa ? Zoals bijvoorbeeld ook tussen Amerongen en Rhenen ?
Gesloten