MonkeyRider schreef: ↑do 27 oktober 2022, 11:08
@woutje
Ik zit nog te twijfelen om een 2e kit te kopen voor mijn oude starre singlespeed Karate Monkey voor lokale vlakke mtb rondjes ( Dorst LDD) en misschien wat offroad toerwerk richting Nijmegen/Limburg. Ik heb 1x11SLX 11-46 liggen, dus ombouw is easy.
Op mijn Inbred toerfiets zit nu 36V 250W ( EU legal) met 14.4 ah accu, standaard software.
48V systeem is wrsch beter, maar Ivm uitwisselbaarheid is het handig voor mij om op 36V te blijven, dan bestel ik er een 4kg 19.2ah accu bij die ik evt kan wisselen met de 3kg 14.4ah tussen beide fietsen.
Gezien jouw ervaring dat je vrij veel moest terugregelen in jouw OSF set-up; zou ik genoeg hebben aan een 36V systeem (geen zware mtb-routes) icm die OSF ?
Met een 36v motor kan je met de osf ook met een 52v accu fietsen, dus laat je daar niet door tegenhouden
EU legal is gewoon 25km/u, zijn ook "normale" fabrieks e-bikes met een 48volt systeem. Accu's wisselen is wel handig, maar moet eerlijk zeggen dat ik redelijk snel een 2e accu gekocht heb, blijft toch gedoe. De 48v motor wordt bij gelijke belasting minder warm, vriend van me fietst altijd met een hoge ondersteuning met zijn 48v motor en die heeft er eentje gedeeltelijk gedemagnetiseerd door een te hoge temp in de behuizing afgelopen zomer. Dus vandaar dat ik altijd voor 48v zou gaan, fiets nu ook met maximaal "700" chinese watt door de Ah wat lager te zetten. Van 16 naar 12 Ah in de firmware. Met terugregelen wordt ie ook nog wat zuiniger, denkt dat de 48v motor met 52v accu@728watt minimaal 90-100km kan fietsen als ik het begrensd hou op 25km/u. Rondje Schoorl vanaf hier is ongeveer 48km, als ik dat vol gas doe zit ik vaak rond de 47% accu als ik terug ben. Half gas houdt ik ongeveer nog 58-64% accu over.
Pat. schreef: ↑do 27 oktober 2022, 12:22
De aandrijving gaat komen van CYCmotor en betreft de nieuwe Photon welke eind november geïntroduceerd/uitgebracht wordt:
"I read in facebook page of CYC German distributor that the price they expect it to be around 1200EUR. TSDZ2 is 3 times cheaper. But I think to buy Stealth motor. I really like programming capability of DAC controller. "
Oi, 4x een tsdz2B.
Qua power levert de Photon 250/500/1000 Watt en 110 Nm koppel. Uiteraard wordt hij road legal afgesteld qua wattage en op privéterrein gaan we kijken wat hij doet zonder restrictie.
Jullie gaan het waarschijnlijk wel zien op de frontpage tzt en uiteraard in dit ombouwtopic als hij binnen komt.
Die Photon ziet er ook mooi uit, ben benieuwd. Kan er weinig info over vinden, is waarschijnlijk ook geen goedkope motor vermoed ik?
"I read in facebook page of CYC German distributor that the price they expect it to be around 1200EUR. TSDZ2 is 3 times cheaper. But I think to buy Stealth motor. I really like programming capability of DAC controller."
https://www.youtube.com/watch?v=ULq7VbJ ... ctrifyBike
Ben benieuwd wat het kost. Inbouwbreedte is nog dikker als de tsdz2, hmmm.