Hier heb ik een mooie hardtail MTB staan en het
kriebelt om het om te bouwen naar een
Emtb. Nu zag ik een ombouwset van Bafang.
Heeft iemand ervaring cq tips met deze kit?
En wat zouden je dan aanraden qua samenstelling.
e-MTB ombouwset
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ik heb 2 mtb's omgebouwd met zo'n Bafang setje.
Vraag maar.
Welk BB zit er in je frame?
68mm BSA heeft de voorkeur.
Goede ervaring met PSW Power Store op Ali.
Vraag maar.
Welk BB zit er in je frame?
68mm BSA heeft de voorkeur.
Goede ervaring met PSW Power Store op Ali.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Die van de foto is BSA 73.
Frame is 148 boost.
De chainstays zijn kort en daarmee kwam de Bafang klem tegen de chainstay.
Uiteindelijk een stuk(2,5mm) van de Bafang afgevijld, exit garantie.
Alu is op die plek dik zat, dat is geen probleem.
Frame is 148 boost.
De chainstays zijn kort en daarmee kwam de Bafang klem tegen de chainstay.
Uiteindelijk een stuk(2,5mm) van de Bafang afgevijld, exit garantie.
Alu is op die plek dik zat, dat is geen probleem.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ik heb de BBS02B 750W 48V
gekozen.
Niet legaal in de EU, maar daar maak ik me niet zo druk om.
De Chinezen leveren een sticker mee van een legale BBS02B mee, die plak je over het type plaatje. Iedereen tevreden.
De reden voor die keuze was dat het rendement van de 48V(750W) en 52V(1000W) modellen een stuk hoger ligt dan dat van de legale 36V modellen.
Via de software heb ik 'm een beetje geknepen, en dat pakt samen met het hogere rendement goed uit.
Ik heb 1x een test gedaan en ik heb 105km met 2200hm gereden op een 48V 13Ah (625Wh) accu.
Als je de 750W niet terug regelt, dan heb je een piekvermogen van 1000W en een koppel van 160Nm tot je beschikking.
Dat is (veel) meer dan je nodig hebt.
Beetje terugschroeven spaart materiaal en levert extra range op.
gekozen.
Niet legaal in de EU, maar daar maak ik me niet zo druk om.
De Chinezen leveren een sticker mee van een legale BBS02B mee, die plak je over het type plaatje. Iedereen tevreden.
De reden voor die keuze was dat het rendement van de 48V(750W) en 52V(1000W) modellen een stuk hoger ligt dan dat van de legale 36V modellen.
Via de software heb ik 'm een beetje geknepen, en dat pakt samen met het hogere rendement goed uit.
Ik heb 1x een test gedaan en ik heb 105km met 2200hm gereden op een 48V 13Ah (625Wh) accu.
Als je de 750W niet terug regelt, dan heb je een piekvermogen van 1000W en een koppel van 160Nm tot je beschikking.
Dat is (veel) meer dan je nodig hebt.
Beetje terugschroeven spaart materiaal en levert extra range op.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Het kleinste Bafang voorblad is 44t.
Da's prima voor op straat en om te gravelen, maar voor gebruik als e-MTB kan je beter een 104 spider kopen en een 34t NW voorblad.
De kettinglijn is met de 104-spider minder goed dan met het Bafang voorblad, da's wel jammer
De motor kan je zelf programmeren. Daar heb je wel een Bafang-USBkabel voor nodig.
Allemaal te bestellen voor weinig.
Ik heb geen schakelaars(onderbrekers) op de remmen of shifter gemonteerd.
Wel besteld, maar zonder werkt het ook.
Er zit ook een gashendel bij, dan wordt het een elektrische bromfiets. Ook niet gemonteerd.
Wat ik wel heb gedaan is de max ondersteuning op 30kmh gezet. Afhankelijk van hoe, waar en met wie je fietst kan 25kmh soms net te krap zijn.
Gebruik je dit setje op een racefiets, dan kan ik me voorstellen dat je zelfs 40 of 45kmh instelt.
De accu komt op de plek vd bidonhouder, met dezelfde 2 schroefjes.
Dat vond ik wat weinig voor lomp off road gebruik, dus ik heb er 2 bijgemaakt. Gaatje boren, blindklinkmoer er in en aandraaien.
De motor is erg stil, wat ik wel een pluspunt vind.
Da's prima voor op straat en om te gravelen, maar voor gebruik als e-MTB kan je beter een 104 spider kopen en een 34t NW voorblad.
De kettinglijn is met de 104-spider minder goed dan met het Bafang voorblad, da's wel jammer
De motor kan je zelf programmeren. Daar heb je wel een Bafang-USBkabel voor nodig.
Allemaal te bestellen voor weinig.
Ik heb geen schakelaars(onderbrekers) op de remmen of shifter gemonteerd.
Wel besteld, maar zonder werkt het ook.
Er zit ook een gashendel bij, dan wordt het een elektrische bromfiets. Ook niet gemonteerd.
Wat ik wel heb gedaan is de max ondersteuning op 30kmh gezet. Afhankelijk van hoe, waar en met wie je fietst kan 25kmh soms net te krap zijn.
Gebruik je dit setje op een racefiets, dan kan ik me voorstellen dat je zelfs 40 of 45kmh instelt.
De accu komt op de plek vd bidonhouder, met dezelfde 2 schroefjes.
Dat vond ik wat weinig voor lomp off road gebruik, dus ik heb er 2 bijgemaakt. Gaatje boren, blindklinkmoer er in en aandraaien.
De motor is erg stil, wat ik wel een pluspunt vind.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- RobSter
- Mauntainbiker
- Berichten: 9682
- Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
- Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29
Bedankt voor de input!
Dat vijlen is wel een dingetje hoor.
Daar ga ik even over nadenken
En dan heb ik een probleem bij
de chainstay vrees ik.
Weet jij toevallig de afstand vanaf de as
tot buitenkant van dat platte gedeelte waar
het kettingblad achter loopt?
Dat waar jij dat stuk heb afgevijld. Dan kan
ik zo zien of het gaat passen ja of de nee.
Dat vijlen is wel een dingetje hoor.
Daar ga ik even over nadenken
En dan heb ik een probleem bij
de chainstay vrees ik.
Weet jij toevallig de afstand vanaf de as
tot buitenkant van dat platte gedeelte waar
het kettingblad achter loopt?
Dat waar jij dat stuk heb afgevijld. Dan kan
ik zo zien of het gaat passen ja of de nee.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ik heb t eens opgemeten voor Dries, staat ergens in het e-bike topic
Is alleen een issue bij frames met ruimte voor dikke achterbanden icm.korte chainstay.
Om een idee te geven, bij mij zit er een 2.8 in.
Is alleen een issue bij frames met ruimte voor dikke achterbanden icm.korte chainstay.
Om een idee te geven, bij mij zit er een 2.8 in.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4056
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
ff aanhaken: zou die Bafang op jouw Inbred frame met 73mm passen? ( als je die tab eraf zaagt )
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Denk het wel
Het paste perfect op de Parkwood met 68mm.
Het paste perfect op de Parkwood met 68mm.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ik ben er een beetje ingerold.
Wilde voor m'n vrouw een emtb aanschaffen, maar nergens voorraad of testfietsen.
Toen haar LTHT omgebouwd met een Bafang kitje.
Dat beviel zo goed dat mijn LTHT al snel volgde.
Dus voor mij zeker de moeite waard.
Hier is weinig vlak, dus veel klimmen.
In ons groepje rijden een paar sterke rijders. Nrs 1 en 3 vd competitie hier, en de winnaar van de iron man van Mallorca.
Dat is voor mij zonder hulp niet te doen die bij te houden.
In ons groepje nu 6 e-bikes, met verschillende motoren (en allemaal de-restricted, anders houden we die mannen nog niet bij)
Met de Bafang blijf ik alle e-bikes voor.
En aan het eind vd rit altijd 3 vd 5 streepjes over.
Nadeel vind ik de looks (accu op het frame) en de verslechterde kettinglijn.
Wilde voor m'n vrouw een emtb aanschaffen, maar nergens voorraad of testfietsen.
Toen haar LTHT omgebouwd met een Bafang kitje.
Dat beviel zo goed dat mijn LTHT al snel volgde.
Dus voor mij zeker de moeite waard.
Hier is weinig vlak, dus veel klimmen.
In ons groepje rijden een paar sterke rijders. Nrs 1 en 3 vd competitie hier, en de winnaar van de iron man van Mallorca.
Dat is voor mij zonder hulp niet te doen die bij te houden.
In ons groepje nu 6 e-bikes, met verschillende motoren (en allemaal de-restricted, anders houden we die mannen nog niet bij)
Met de Bafang blijf ik alle e-bikes voor.
En aan het eind vd rit altijd 3 vd 5 streepjes over.
Nadeel vind ik de looks (accu op het frame) en de verslechterde kettinglijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- RobSter
- Mauntainbiker
- Berichten: 9682
- Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
- Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29
Heb inmiddels een set aangeschaft en erop gemonteerd precies zoals jij dat hebt gedaan.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑ma 30 mei 2022, 00:10 Die van de foto is BSA 73.
Frame is 148 boost.
De chainstays zijn kort en daarmee kwam de Bafang klem tegen de chainstay.
Uiteindelijk een stuk(2,5mm) van de Bafang afgevijld, exit garantie.
Alu is op die plek dik zat, dat is geen probleem.
Ook een 48v/750w met een accu uit DLD.
Moest een stukje vanaf slijpen omdat het net niet er op past. Spuitbusje zwarte lak doet wonderen.
Het enige waar ik aan moet wennen is de juiste stand bij een klim. Zet je die te laag heb je niet het vermogen om boven te komen.
Zet je die te hoog heb je kans op een wheelie boven aan
Een probleem deed zich voor dat als de display na een ingestelde timer de boel uit zet.
Kreeg de boel met moeite weer aan de praat. ?
Gelukkig fietste ik in de bocht netjes 25km/u
ipv de 50 ervoor toen ik motoragent tegen kwam