Trail centra in Wallonie (Ambleve, Bouillon, Chaudfontaine, Esneux, Spa)

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Met stuur

O enne rood en zwart in Spa is ‘makkelijker’ dan in andere trailcentra.

Spa is inderdaad het eenvoudigste en korst op elkaar. Supermarkt zit aan de overkant, LBS onder aan de helling.
Dawud
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Gisteren zat ik in Remouchamps. Trails waren prima, maar de toegangswegen rond de parking van Nilingspo en die weg bovenaan die alles wat verbind waren 1 grote modderpoel. Toch wel een aantal keer moeten afstappen omdat het gewoon niet berijdbaar was. Met een ebike zou je misschien wel doorgeraken.

Ook bestaat de blauwe Led Riveu niet meer.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Giant Trance

Wij hebben led riveu gewoon gefietst 2 weken geleden. Afslag gemist in de snelle stenen afdaling?
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ik zit er nu en ga er morgen rijden, ik zal eens kijken :-q

Bij Spa is het een beetje een zootje, daar is één kant van de weg/parkeerplaats helemaal opgebroken en is er minder parkeerplaats. Ook is de 'rockslab' op het eind bij de weg afgesloten, die kon ik helaas niet meepakken vanmiddag.
Dawud
Mtb fanaat
Mtb fanaat

emeel schreef: zo 9 juni 2024, 10:36 Wij hebben led riveu gewoon gefietst 2 weken geleden. Afslag gemist in de snelle stenen afdaling?
Vorig jaar dat je er 2 blauwen en 1 rode
Plaatje van een blauwe is weggehaald en waar ik dacht dat er een splitsing was staat er een bareel met privé.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator

Dawud schreef: zo 9 juni 2024, 20:12
emeel schreef: zo 9 juni 2024, 10:36 Wij hebben led riveu gewoon gefietst 2 weken geleden. Afslag gemist in de snelle stenen afdaling?
Vorig jaar dat je er 2 blauwen en 1 rode
Plaatje van een blauwe is weggehaald en waar ik dacht dat er een splitsing was staat er een bareel met privé.
Ik snap niet echt wat je bedoelt om eerlijk te zijn. Je moet op die stenige brede afdaling goed opletten, en dan kom je ineens een klein blauw bordje naar links tegen. Je rijdt er snel onbedoeld rechtdoor. Was bij ons overigens wel een gladde bende toen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Dawud
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Kapitein Iglo schreef: zo 9 juni 2024, 20:42 Ik snap niet echt wat je bedoelt om eerlijk te zijn. Je moet op die stenige brede afdaling goed opletten, en dan kom je ineens een klein blauw bordje naar links tegen. Je rijdt er snel onbedoeld rechtdoor. Was bij ons overigens wel een gladde bende toen.
Een naamplaatje van in het begin van de trail is weg. Er zijn nu maar 2 naamplaatjes, 1 blauwe en 1 rode. Volgens mijn GPX heb ik LA Bobaf en Les Eyis gereden. Bij de eerste splitsing waar je normaal rechts aanhoudt voor Led Riveu dacht ik een bareel te zien. Kan zijn dat ik me miskeken heb. Ik ben benieuwd wat @MarkMeisner morgen te vertellen heeft :)
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nou, hij is inderdaad weg... soort van. Je kunt inderdaad na de start de splitsing niet meer rechtsaf het bos uit. Het gekke is dat je vanaf het brede pad wel gewoon de trail in kunt en er ook bandensporen lopen, dus hij is nog wel 'open'. Ze zijn daar wel bezig met bosbouw (het eerste stuk rij je tussen vers geplante bomen door) en ook de terugkomst op de andere blauwe trail is ook open.

Aan de ene kant denk ik: hij is tijdelijk dicht vanwege bosbouw, maar aan de andere kant snap ik dan niet dat ze bovenaan heel de paal én het bordje hebben weggehaald (daar stonden drie palen met drie bordjes, nu nog maar twee palen met twee bordjes). Als het tijdelijk is zou je enkel maar het bordje weghalen en de paal laten staan.

Maar ja, het Wallonië dus alles loopt een beetje anders daar :winkie:

Gister in weer en wind de rockslab van La Golden gereden, echt zo dik!
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

Zoals te verwachten... (source)
Afbeelding
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ben m'n accudeksel verloren in Bouillon afgelopen vrijdag.. Zou toevallig wezen als iemand van hier hem vindt maar je weet nooit. Denk ergens richting of op track 5. Raymon is de opdruk op het deksel.
.
"This species has amused itself to death"
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Met No5 bedoel je Vosgienne?

Misschien via Ardenne Bike Trails proberen (al is dat meer dood dan levend)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Idd Vosgienne. Mooi maar kort trailtje trouwens.
"This species has amused itself to death"
julie
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Ardenne Bike trails bestaat niet meer sinds 6 juni
Crashcat
All rounder
All rounder

Bij Spa, hoe lang ben je gemiddelde bezig om via de lange klim bij de blauwe trails te komen?
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

1) Definieer "lange" klim...

2) Voor de standaard trailpark klim kun je gewoon op bijv. trailforks kijken daar staat een average time bij en voor blauw is het ook van begin tot eind. Op Strava is het ook wel te achterhalen...

3) Van blauw naar blauw is het normaal het snelste via de asfaltweg ondanks dat het ook de steilste optie is.

Plaats reactie