Trail centra in Wallonie (Ambleve, Bouillon, Chaudfontaine, Esneux, Spa)

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Je kunt de asfaltweg omhoog nemen (Avenue des Platanes, gevolgd door Spaloumont). Die is steil te noemen, uit m'n hoofd tot 15%, maar inderdaad een heel stuk korter om bij blauw te komen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 918
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

MarkMeisner schreef: di 11 april 2023, 19:57 Is het bij Spa nog mogelijk om na de blauwe trails niet rechtsaf de normale klim omhoog te pakken maar linksaf naar boven om sneller weer bij blauw uit te komen? Heb dat ooit gezien, maar zelf niet gereden. Is die klim een beetje te doen?
Er is idd een snellere route maar die vonden wij te steil.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dank! Ik hoorde inderdaad dat hij steil is. We gaan het zaterdag meemaken :D
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Zelfs ik vind het te doen en ik klim heel erg slecht :lol:. Het stukje voor de rotonde kun je ook gewoon even afstappen en een stukje wandelen, dan ben je vanaf blauw alsnog sneller boven dan linksom.

Ik heb de laatste keer een keer de e-bike klim gepakt. 1 van mijn fietsmaatjes kwam fluitend boven maar dat was lopend zelfs niet leuk :o
paulus1981 schreef: ma 10 april 2023, 20:16 Afgelopen vrijdag voor het eerst in Spa geweest, welliswaar op de hardtail met schwalbe (nobby nic en wicked will) xc/trail banden maar me toch goed vermaakt! Twee zwarte en een rode trail gereden die alle drie leuk waren, gezien de natte ondergrond waren de stenen op zwart prettiger dan de bosgrond op rood.

Ik kom zeker nog eens terug met op z'n minst een ander setje wielen eronder :)
Als het nat is is meeste rood absoluut moeilijker dan zwart. De moeilijkste blauwe is ook best heftig in de blubber. L'ardenne rocks misschien wel de makkelijkste als het nat is. Geniet ervan want in augustus zijn die rode ineens on-ardens makkelijk.
Waar woke is, is vuur
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 918
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

MarkMeisner schreef: wo 12 april 2023, 13:57 Dank! Ik hoorde inderdaad dat hij steil is. We gaan het zaterdag meemaken :D
Het lag er afgelopen zaterdag super bij alleen hier en daar wat plasjes.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Vandaag zou er 2,4mm gevallen zijn ipv de voorspelde 11mm. Morgen nog >2mm en daarna is het 'droog' en zon.
Best goed vooruitzicht.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

15% is toch best te klimmen? Tis ook niet zo dat je die 15% voor 10km lang moet doen. ( en dan nog )
Gewoon rustig doormalen en je benen laten vallen.🤪
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 918
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

graduzzi schreef: zo 16 april 2023, 16:32 15% is toch best te klimmen? Tis ook niet zo dat je die 15% voor 10km lang moet doen. ( en dan nog )
Gewoon rustig doormalen en je benen laten vallen.🤪

Maar als je enkel rood en zwart rijd is de andere weg sneller en minder vermoeiend.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 918
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

MarkMeisner schreef: wo 12 april 2023, 13:57 Dank! Ik hoorde inderdaad dat hij steil is. We gaan het zaterdag meemaken :D
En wat vond je ervan ?
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Jurriaan schreef: wo 12 april 2023, 22:57 Vandaag zou er 2,4mm gevallen zijn ipv de voorspelde 11mm. Morgen nog >2mm en daarna is het 'droog' en zon.
Best goed vooruitzicht.
Niets is zo veranderlijk als het weer :lol:

Er zijn mensen die zich iets anders voorstellen van een dagje Spa denk ik :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Michielemans schreef: ma 17 april 2023, 09:28Er zijn mensen die zich iets anders voorstellen van een dagje Spa denk ik :roll:
Nee hoor, win-win voor een dag Spa: 47 EUR bespaart en nog kunnen fietsen ook. :bier:
https://www.thermesdespa.com/product/turfbad/
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Sabai schreef: wo 12 april 2023, 13:14
MarkMeisner schreef: di 11 april 2023, 19:57 Is het bij Spa nog mogelijk om na de blauwe trails niet rechtsaf de normale klim omhoog te pakken maar linksaf naar boven om sneller weer bij blauw uit te komen? Heb dat ooit gezien, maar zelf niet gereden. Is die klim een beetje te doen?
Er is idd een snellere route maar die vonden wij te steil.
Ik heb hem wel 2 x gereden :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Michielemans schreef: ma 17 april 2023, 09:28
Jurriaan schreef: wo 12 april 2023, 22:57 Vandaag zou er 2,4mm gevallen zijn ipv de voorspelde 11mm. Morgen nog >2mm en daarna is het 'droog' en zon.
Best goed vooruitzicht.
Niets is zo veranderlijk als het weer :lol:

Er zijn mensen die zich iets anders voorstellen van een dagje Spa denk ik :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gelukkig kan je afspoelen naast de bikeshop!
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 918
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

MVMVML schreef: ma 17 april 2023, 11:26
Sabai schreef: wo 12 april 2023, 13:14

Er is idd een snellere route maar die vonden wij te steil.
Ik heb hem wel 2 x gereden :winkie:
En vond je hem goed te doen?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Sabai schreef: ma 17 april 2023, 13:06
MVMVML schreef: ma 17 april 2023, 11:26

Ik heb hem wel 2 x gereden :winkie:
En vond je hem goed te doen?
Nou pakte toch liever de 1e route omhoog.
Plaats reactie