Witten / omg. Wuppertal / NRW trailspots

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

2x ja :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dutch schreef: ma 23 januari 2023, 09:122x ja :-q
2x steiler en 2x langer 8)
Gebruikersavatar
Flowstateofmind
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2022, 08:39
Mijn mountainbike: Scout 275 & Mega 290
Contacteer:

:-D
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Gister weer in Witten geweest. Ik wilde de zuidkant ook eens wat verkennen, dus de trails ten zuiden van de Ender Talstrasse. Helaas vielen ze tegen, de klim er naartoe is erg lang, en bovendien eindigen de trails niet helemaal beneden. Dus je moet al klimmen om uberhaupt bij het eind van de trail te komen. De klim is wel mooi, maar dat kan ook niet anders met een prachtige naam 'Schede' :lol: . Je komt over het erf van een mooie vakwerk-boerderij (Gut Schede) en moet ook onder het gebouw door, koetjes, kalfjes, alles. Alles leuk en idyllisch, maar we komen voor de dikke trails en die vallen helaas wel erg tegen dan. Bovendien klim je niet zo makkelijk weer terug naar de plekken waar de rest van de trails liggen.
De zwarte 'krankenhaus' afdaling heeft wel 2 of 3 jumps die ik als er geen ijs ligt/*insert random smoes hier* wel eens wil proberen. Maar de verhouding klimmen/afdalen is daar wel erg buiten proportie. Dus tenzij je graag over de Schede fietst en eens wat nieuws wil proberen, zou ik deze kant laten voor wat 't is.

Verder was het bikepark/jumplijnen gesloten voor onderhoud. Heb even gekeken, zag er mooi geshaped uit!
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mooi dagje op pad Bram, je hebt je lekker vermaakt :-q

Ze hebben in mei bij dat bikepark iets van een enduro/tijdrit volgens mij. Mijn Duits is belabberd, maar het zal er leuk uit. Toch eens kijken om tzt daar te gaan kijken of zelfs meedoen.

https://www.happytrailfriends.de/zeitfahren-2023/
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

BramVice schreef: ma 27 februari 2023, 13:35 Gister weer in Witten geweest. Ik wilde de zuidkant ook eens wat verkennen, dus de trails ten zuiden van de Ender Talstrasse. Helaas vielen ze tegen, de klim er naartoe is erg lang, en bovendien eindigen de trails niet helemaal beneden. Dus je moet al klimmen om uberhaupt bij het eind van de trail te komen. De klim is wel mooi, maar dat kan ook niet anders met een prachtige naam 'Schede' :lol: . Je komt over het erf van een mooie vakwerk-boerderij (Gut Schede) en moet ook onder het gebouw door, koetjes, kalfjes, alles. Alles leuk en idyllisch, maar we komen voor de dikke trails en die vallen helaas wel erg tegen dan. Bovendien klim je niet zo makkelijk weer terug naar de plekken waar de rest van de trails liggen.
De zwarte 'krankenhaus' afdaling heeft wel 2 of 3 jumps die ik als er geen ijs ligt/*insert random smoes hier* wel eens wil proberen. Maar de verhouding klimmen/afdalen is daar wel erg buiten proportie. Dus tenzij je graag over de Schede fietst en eens wat nieuws wil proberen, zou ik deze kant laten voor wat 't is.

Verder was het bikepark/jumplijnen gesloten voor onderhoud. Heb even gekeken, zag er mooi geshaped uit!
Wij hebben van de zomer precies hetzelfde ervaren.
We wilden o.a de Krankenhaus trail ook eens ontdekken maar viel idd erg tegen.
De klim moet de afdaling waard zijn is ons motto dus voorlopig laten we dat deel ook even voor wat het is.
Genoeg ander leuks te beleven daar.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik vind Krankenhaus best leuk eigenlijk. Het is alleen demotiverend dat je 2x meer klimt dan je daalt. Maar je bent die hoogtemeters niet kwijt, als je om het ziekenhuis heen fietst ben je met iets meer dan 50 hoogtemeters al weer bovenop de heuvel bij de toren. Ik ben nog een keer voornemens te parkeren aan die weg, i.p.v. bij de Kohlensiepen. Dan zie je het toch weer op een andere manier.
BramVice schreef: ma 9 januari 2023, 11:51 Zaterdag in Solingen wezen rijden. Trails die de vorige keer dichtgegooid waren door boswerkzaamheden waren weer hersteld :-q . Leuk kunnen rijden, wel spekglad en een enorme modder bende. En de rock-slab die in de Lucas-weg trail zit is echt spekglad, als je alleen al naar je voorrem keek lag de fiets op zn kant :wink:
Ik was dat ding vergeten maar eigenlijk wel een reden om eens terug te gaan naar Solingen!
Waar woke is, is vuur
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Makkelijk schreef: wo 1 maart 2023, 11:19 Ik was dat ding vergeten maar eigenlijk wel een reden om eens terug te gaan naar Solingen!
in de blauwe trail aan de andere kant van het water zit ook veel rots :-q (treppen oid heet hij op TF)
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Makkelijk schreef: wo 1 maart 2023, 11:19 Ik ben nog een keer voornemens te parkeren aan die weg, i.p.v. bij de Kohlensiepen. Dan zie je het toch weer op een andere manier.
Hier idem. Ik wil het gebied aan die kant ook eens bekijken, maar dan meer op een XC-manier en snellere banden. Meer om het gebied te verkennen, niet voor de afdalingen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

MarkMeisner schreef: wo 1 maart 2023, 11:50
Makkelijk schreef: wo 1 maart 2023, 11:19 Ik ben nog een keer voornemens te parkeren aan die weg, i.p.v. bij de Kohlensiepen. Dan zie je het toch weer op een andere manier.
Hier idem. Ik wil het gebied aan die kant ook eens bekijken, maar dan meer op een XC-manier en snellere banden. Meer om het gebied te verkennen, niet voor de afdalingen.
Mark, ik ben zondag een uur voor je bezig geweest om te kunnen adviseren dat het niet de moeite is en nu ga je eigenwijs doen? :tong
Het is wel een mooi gebiedje, iets toerist-waardiger dan Kohlensiepen wat er eigenlijk altijd meer uitziet als een afwerkplek :-{

parkeren kan hier: https://goo.gl/maps/mLHuBY8GTWqGyA2dA

of hier, dit is logischer tov Krankenhaus trail maar minder logisch als je ook nog de 'bekendere' stukken wil doen: https://goo.gl/maps/e9wvuX66B73ovL537
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

BramVice schreef: wo 1 maart 2023, 11:57
MarkMeisner schreef: wo 1 maart 2023, 11:50

Hier idem. Ik wil het gebied aan die kant ook eens bekijken, maar dan meer op een XC-manier en snellere banden. Meer om het gebied te verkennen, niet voor de afdalingen.
Mark, ik ben zondag een uur voor je bezig geweest om te kunnen adviseren dat het niet de moeite is en nu ga je eigenwijs doen? :tong
Het is wel een mooi gebiedje, iets toerist-waardiger dan Kohlensiepen wat er eigenlijk altijd meer uitziet als een afwerkplek :-{

parkeren kan hier: https://goo.gl/maps/mLHuBY8GTWqGyA2dA

of hier, dit is logischer tov Krankenhaus trail maar minder logisch als je ook nog de 'bekendere' stukken wil doen: https://goo.gl/maps/e9wvuX66B73ovL537
Hahaha, I know. En toen heb ik ook verteld dat ik het tòch een keertje ga proberen, al is het maar om de omgeving te zien en hoogtemeters te trainen :winkie:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Makkelijk schreef: wo 1 maart 2023, 11:19 Ik was dat ding vergeten maar eigenlijk wel een reden om eens terug te gaan naar Solingen!
I'm in :-q
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

bjlevi schreef: ma 13 juni 2022, 15:18
HarrySlingerLove schreef: zo 8 mei 2022, 14:12 Heeft iemand nog een goede GPX voor Witten?
Gaan vrijdag naar Witten, Nideggen óf Spa. Witten is het dichtste bij….
Zou iemand de GPX voor Witten ook met mij willen delen aub?
tja dan ik ook maar, dus wie heeft er voor mij een GPX van rondom Witten?
dank alvast
Mtb Renkum
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Hoe lang doe je er over in de tijden van Trailforks, Strava, ... om gewoon een route te downloaden?
2) Is het niet handiger om voornoemde te gebruiken om iets te zoeken wat aansluit bij de intenties qua afstand, hoogtemeters, moeilijkheidsgraad, ... aangezien er nogal wat variatie zit in wat er te vinden/in omloop is?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Zaterdag weer eens richting Witten om daar rond te crossen. Ben benieuwd hoe het erbij licht zaterdag.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Plaats reactie