Witten / omg. Wuppertal / NRW trailspots

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

MarkMeisner schreef: za 19 november 2022, 20:27 Bikepark ook gevonden, zag er tof uit! Was grotendeels wel afgesloten ivm houtkap, maar heb er een beeld bij nu.
dat is dan echt een paar dagen geleden afgesloten, vorig weekend was alles nog open. En wat moet daar gekapt worden?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1456
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Bomen neem ik aan :D

Ze waren met kettingzagen bezig. Ik kon het park wel over, maar er stonden her en der spullen en mensen waren druk bezig. Het begin was niet afgesloten, maar er hingen bordjes aan de bomen met waarschuwingen.


Even een hele andere vraag die ik me afvroeg toen ik naar Witten reed. Weet iemand de historie van dit gebied? Waarom liggen de trails precies daar in dat gebied. Uiteraard heb je ook nog Herdecke, Sollingen en wat plekken, maar ben eigenlijk best benieuwd hoe het daar ontstaan is.

10 december ga ik weer naar Witten met geplakte banden en frisse moed :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7386
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Voor de exacte historie maak je waarschijnlijk het meerste kans bij Happy Trail Friends e.V., maar de eerste keer dat ik ervan hoorde was ruim 10 jaar geleden (misschien eerder 15?). Alleen is het in de loop der tijd qua karaketer vanzelfsprekend verandert (maar dat verhaal kun je voor bijna iedere 'freeride'-spot ophangen) en er het nodige bijgekomen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Was er verleden jaar ook geen sprake van dat ze het MTBen daar een beetje terug willen dringen?
Of ging dat specifiek over een enkel stuk?

https://www.google.com/amp/s/www.waz.de ... ervice=amp
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Was zeker daar, toen er lekker veel (sarcasme) aandacht via vlogs, youtube etc naartoe ging met naam en toenaam van gebied etc.

Ook door rijden met grote groepen etc.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Witten ligt op 15 km van het centrum van Dortmund. In Dortmund wonen 600.000 mensen. Dat lijkt mij wel een goede verklaring voor de populariteit.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1456
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dennis17e schreef: ma 21 november 2022, 21:25 Was er verleden jaar ook geen sprake van dat ze het MTBen daar een beetje terug willen dringen?
Of ging dat specifiek over een enkel stuk?

https://www.google.com/amp/s/www.waz.de ... ervice=amp
Dat zal ook de reden zijn dat van Sollingen alles van Trailforks is gehaald. Snap het ook wel.

Weet niet hoe druk het normaal is in Witten, maar nu drie keer te zijn geweest kom ik elke keer maar max 6-7 mensen tegen op de verbindingswegen en nergens op de trails zelf. En die dagen zijn op vrijdag, zaterdag en zondag geweest.

Wellicht vanwege corona en daar ook veel drukte in de bossen?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik start meestal voreg en ben dan de eerste op 'de' parkeerplaats maar als ik rond de lunch daar weer ben is er meestal geen plek meer. En dat is echt 90% vanwege bikers (getuige de fietsendragers en platte achterbanken). Dus ik denk dat er op een gemiddelde zondag tientallen zo niet 100en bikers daar in het bos zijn.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1456
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nu je het zegt was het gister rond enen inderdaad wel drukker op de parkeerplaats met fietsendragers en busjes. Om half tien stonden er twee auto's van wandelaars met honden (vermoed ik door de stickers van honden achterop de auto).
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Ik sprak een paar weken terug in Solingen een paar Duitsers, die vertelden dat er de laatste tijd erg veel Nederlanders rond Witten te vinden zijn..
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

dat wil ik geloven, dit topic helpt ook niet echt bij het low profile houden (mijn schuld :oops: ) of misschien kunnen we het juist spreiden door nieuwe spots te delen.
Gebruikersavatar
Flowstateofmind
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2022, 08:39
Mijn mountainbike: Scout 275 & Mega 290
Contacteer:

Dennis17e schreef: ma 21 november 2022, 21:25 Was er verleden jaar ook geen sprake van dat ze het MTBen daar een beetje terug willen dringen?
Of ging dat specifiek over een enkel stuk?

https://www.google.com/amp/s/www.waz.de ... ervice=amp
Dit gaat over een gebied waar Bochum grenst aan Witten. Lijkt mij dan eerder gaan over de Kalwesberg?
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Vandaag Solingen geweest met een paar man. Wat een gaaf gebied en dikke afdalingen 8) . Het lag er wel super sketchy bij wat het extra uitdagend maakte.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Serieus? Ik was er ook di en woe met Bart2.5
Niet veel mensen gezien woensdag op 3 man op fullys na.
Wij waren met een HT en een Fully.
Ondergrond was goed verzadigd iig, wat genieten. :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Sabai schreef: wo 28 december 2022, 23:29 Vandaag Solingen geweest met een paar man. Wat een gaaf gebied en dikke afdalingen 8) . Het lag er wel super sketchy bij wat het extra uitdagend maakte.
Was pittig ja :o
Plaats reactie