gps die nog te rijden afstand aangeeft

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

Zijn er fiets-gps'en op de markt maar je snel kan zien hoe ver het nog rijden? Dus stel ik heb een route van +-100km ingeladen, maar na 30km zie ik leuk paadje waardoor ik een x-aantal km extra rijd voordat ik weer een stukje verder de route vervolg. En dat ik dan in 1 oogopslag zie hoe ver het nog is naar het eindpunt. Mijn garmin explore geeft alleen aan hoe ver ik al heb gereden, en niet hoe ver het is..
(ik weet dat het natuurlijk meestal makkelijk zelf te berekenen is (totaalafstand-gereden afstand) dus die opmerkingen hoeven niet..)
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Geen ervaring met de explore,
Maar op alle garmins die ik gehad heb (Edge 800, 820 en 830) kun je op je dashboard de resterende afstand toevoegen. Zo zie je hoe ver je nog moet.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

koendio schreef: zo 20 maart 2022, 11:15 Mijn garmin explore geeft alleen aan hoe ver ik al heb gereden, en niet hoe ver het is..
(ik weet dat het natuurlijk meestal makkelijk zelf te berekenen is (totaalafstand-gereden afstand) dus die opmerkingen hoeven niet..)
Ik vermoedt dat je eens in je menustructuur moet duiken. RTFM / google. Want de explore kan ook resterende afstand aangeven op gpx tracks welke je aan het rijden bent.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Hoe zou je toestel moeten weten hoeveel km dat paadje extra oplevert bovenop de resterende km’s van je geladen track?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
rondjesrijder
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 14 juli 2018, 22:51
Mijn mountainbike: wordt goed gebruikt.

Ook Wahoo (Element Bolt in mijn geval) geeft de nog te rijden afstand van een route aan. Als je van de rout afwijkt natuurlijk niet meer maar zodra je de route die gepland is weer volgt kun je de nog te rijden afstand tot het eindpunt zien. En dat is inderdaad best handig.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

bert l. schreef: zo 20 maart 2022, 17:21 Hoe zou je toestel moeten weten hoeveel km dat paadje extra oplevert bovenop de resterende km’s van je geladen track?
Omdat het apparaat de resterende km's van de gpx file telt.
- jij wijkt af en gps zegt dan al. "van route afgeweken/route kwijt oid".-
Km totaal teller gaat gewoon door. (die telt via de gps).
- dan kom je weer op de route en gps zegt "route gevonden". In de file staat het aantal meters van knoopje tot knoopje. Resterende knoopjes worden dus gewoon opgeteld -
Zou je dus via een bepaalde omweg naar een aantal knoopjes terug rijden dan is de bestemming dus verder weg omdat er meer resterende knoopjes zijn.

Herberekeningsfactoren welke in de gps en software en godweetwatikallemaal vergeet daargelaten zou het zou ongeveer werken.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat Pat zegt. Als je na je extra trailtje weer terug bent on track, dan weet de GPS hoeveel nog.
Tenzij je natuurlijk nog een extra trailtje pakt. En nog eentje.
Dus het is ook betrekkelijk.
It ain't over 'till the fat lady sings.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

heb het gevonden :oops: (maar nog niet kunnen uittesten)

rtfm de volgende keer dan maar....
thanks voor de tips
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

De gratis app BikeGPX heeft precies die optie die je zoekt. Vanmiddag nog gebruikt, werkt prima.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Door alles precies te willen weten ontneem je jezelf de kans op verrassingen.
En precies die ritten zullen later de beste herinneringen opleveren ;-)

"weet je nog, die keer dat we dachten dat het nog een uurtje was maar dat het uiteindelijk nog 2,5 uur bleek te zijn?"
Dat soort ritten zijn de krenten in de pap. Achteraf dan natuurlijk, want tijdens die rit ging je wel even grondig stuk :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Daarbij is het volgens mij zo dat de Garmin de afstand laat zien tot het eindpunt van de route die je hebt ingeladen. Als je ergens halverwege een route instapt, dan klopt het dus niet meer. (als je een rondje maakt bijv)

En als je aan het eindpunt bent moet je de route opnieuw starten en dan weet Garmin ook de afstand niet meer naar het punt waar je begonnen bent. Kortom, denk dat je beter naar je KM stand kunt kijken als je de route opgaat en naar hoe lang de route is, en dan wat rekenen.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

De sigma rox 12 doet het ook. Neemt ook de omleiding in het verhaal mee.
anders ga ik wel op de fiets
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

The Borg Cube schreef: vr 25 maart 2022, 10:26 Daarbij is het volgens mij zo dat de Garmin de afstand laat zien tot het eindpunt van de route die je hebt ingeladen. Als je ergens halverwege een route instapt, dan klopt het dus niet meer. (als je een rondje maakt bijv)

En als je aan het eindpunt bent moet je de route opnieuw starten en dan weet Garmin ook de afstand niet meer naar het punt waar je begonnen bent. Kortom, denk dat je beter naar je KM stand kunt kijken als je de route opgaat en naar hoe lang de route is, en dan wat rekenen.
Ik denk dat geen enkel apparaat weet waar je wil stoppen, tenzij je dat eerst hebt ingevoerd. Maar als je een spoor laadt waarin dat staat, dan gaat het prima. Met een beetje voorbereiding thuis lukt dat wel.
Gebruikersavatar
Chakotay67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: za 13 november 2004, 12:58
Mijn mountainbike: Focus Raven

Hammerhead Karoo 2
Plaats reactie