23-4-2023 MillManTrail Luxemburg

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Afgelopen week ingeschreven voor de MillManTrail 2022 op 24 april.
Een jaar of 3 geleden voor het laatst gereden (de 100 km). Een mooie route, met genoeg hoogte meters en super mooie trails in 40, 70 of 100 km. https://www.mullerthalcycling.com/

Een leuk evenement in een mooi gebied. Steeds weer afwachten hoe het weer is. Van heerlijk zonnig en 20 graden tot 10 graden met regen en storm tot 2 graden boven 0 en natte sneeuw.
https://www.strava.com/activities/2325739636 (mijn 100 km in 2019)

Inschrijven via:
https://my.raceresult.com/192584/
Laatst gewijzigd door erwin.burgers op do 3 november 2022, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Mooi evenement!! De eerste keer dat ik deze gereden heb was alweer in 2014. Toen nog kleinschalig en puur. Helaas in de loop der jaren wel wat mooie stukken weggevallen door vergunningsperikelen, maar nog steeds zéker de moeite waard en heel goed georganiseerd !!!
:-q :-q :-q Inderdaad altijd een verrassing qua weer. Het ene jaar in korte broek; dan weer sneeuw en 3 graden boven nul......
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Heb me ook ingeschreven hiervoor...
Hoop op zon met mijn low profile bandjes...
Of een setje banden kopen wellicht :-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

jernij schreef: zo 6 maart 2022, 20:07 Heb me ook ingeschreven hiervoor...
Hoop op zon met mijn low profile bandjes...
Of een setje banden kopen wellicht :-)
Het zijn niet de Ardennen. Bij nattigheid wordt het minder glad dan daar. Wel veel zandsteen rotsen.
Matiesz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 24 december 2013, 16:35
Mijn mountainbike: Pilot Primum V2

Mooi evenement! Het weer kan wel verraderlijk zijn, toen ik deze in 2016 reed heb ik alle weer types gehad. Van sneeuw tot zon! Super mooie omgeving het Mullerthal, sinds mijn deelname aan de Millman trail ben ik ieder jaar teruggegaan met een vriendengroep om deze zelf te rijden. Scheelt ongeveer 1500 man op het parcours ;-)

Afbeelding
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Bedankt voor het delen Erwin !!

Dat ziet er echt uit als het type tocht die mij wel goed ligt 8)

Ik heb je Strava rit bekeken, daar zit inderdaad een gezonde dosis hoogtemeters in :wink:

Gezien deze tocht eerder in de buurt van de Eifel ligt, dan de Ardennen, vermoed ik dat de hoogteverschillen iets glooiender en iets minder ruig verlopen ? Dus eigenlijk iets van een Ardennen/Eiffel mix ?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Uitzondering daarop vormt de klim op de Romeinse weg 200 meter hoogteverschil met 15% gemiddeld. Eerste stukje is asfalt en goed te doen. Het tweede stuk is geen asfalt. Hij ligt op een plek waar je al niet zo fris meer bent.

Voor de voorpret: https://www.komoot.com/highlight/230513
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Willem Altes schreef: za 19 maart 2022, 10:47 Uitzondering daarop vormt de klim op de Romeinse weg 200 meter hoogteverschil met 15% gemiddeld. Eerste stukje is asfalt en goed te doen. Het tweede stuk is geen asfalt. Hij ligt op een plek waar je al niet zo fris meer bent.

Voor de voorpret: https://www.komoot.com/highlight/230513
Tis inderdaad een heftige klim. Elke keer verkijk ik me er toch wel weer op. Op de kasseien de grip verliezen (in de regen) betekend afstappen. Of je dan weer opstapt een meter of 50 verder hangt af van hoe fris je bent tussen de oren :-D
De laatste 100 meter wordt je wel geestelijk ondersteund door een trommelaar die bovenaan de berg zit. Of was het nou een bandje? :~ Zo fris was ik niet meer dus, dat ik dat niet meer heb opgeslagen. Ook bovenop de berg een koek&zopie... dat verzacht de pijn wel weer :bier:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Ostrich
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 1 mei 2016, 23:35

Na mijn eerste deelname in 2018 (regenachtige 100km en 2200hm) enthousiast gworden en besloten om in 2020 met mijn vrouw deze mooie tocht te gaan rijden. Helaas door Corona hebben we onze inschrijving en reservering 2x een jaar doorgeschoven en dit jaar gooit een "geplande" vakantie naar Finale Ligure roet in het eten (iets met keuzes maken :-D )

Daarom aangeboden, 2 startplekken op de 70km en een overnachting op een 2 persoonskamer in de naastgelegen jeugdherberg
( https://youthhostels.lu/en/youth-hostel ... echternach ) .

De kaartjes mogen tegen kostprijs (20 euro) worden overgenomen, voor de jeugdherberg is een aanbetaling van 40 euro gedaan. Dit jaar zijn er geen gescheiden startvakken voor de 70 en 100km, waardoor ook de 100km route gereden kan worden.

Reacties graag via PB.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Willem Altes schreef: za 19 maart 2022, 10:47 Uitzondering daarop vormt de klim op de Romeinse weg 200 meter hoogteverschil met 15% gemiddeld. Eerste stukje is asfalt en goed te doen. Het tweede stuk is geen asfalt. Hij ligt op een plek waar je al niet zo fris meer bent.

Voor de voorpret: https://www.komoot.com/highlight/230513
En een hoop rijders die de klim niet halen, dit is toch wel een dingetje daar :-{
De tocht zelf heb ik nog niet gereden maar deze klim wel al verscheidene keren gedaan en ook een aantal keer af moeten stappen :roll:
Rij vooral op je eigen tempo naar boven en let op je ademhaling :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Zijn er mensen die zowel de 70 als de 100km kennen?

Ik ben benieuwd of die extra lusjes een meerwaarde zijn wat betreft leuke trails of mooie uitzichten. Of dat het vooral meer van hetzelfde is om de honderd vol te maken.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bottecchia schreef: vr 8 april 2022, 16:53 Zijn er mensen die zowel de 70 als de 100km kennen?

Ik ben benieuwd of die extra lusjes een meerwaarde zijn wat betreft leuke trails of mooie uitzichten. Of dat het vooral meer van hetzelfde is om de honderd vol te maken.
Hier kan je de kaartjes zien met de verschillen:
https://www.mullerthalcycling.com/mill- ... /strecken/

Zoals je kan zien is het niet een extra lus, maar zijn het meerdere kleine extra lusjes. Ik ken ze alleen niet.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Bottecchia schreef: vr 8 april 2022, 16:53 Zijn er mensen die zowel de 70 als de 100km kennen?

Ik ben benieuwd of die extra lusjes een meerwaarde zijn wat betreft leuke trails of mooie uitzichten. Of dat het vooral meer van hetzelfde is om de honderd vol te maken.
Ik heb een paar keer de 70 gedaan en 1x de 100.
Weet wel dat het laatste ommetje voor de 100 km killing is. Ik wist dat ik linksaf, voor de 70 km, zo naar het meer kon knallen, maar zag dat we nog 8 km te gaan hadden voor de 100. Dat waren voor mij niet de leukste km's, want nog een langzame, lange, gemene klim + nog een stuk asfalt.
De rest van de route vind ik meer dan de moeite waard. Limburgachtige heuvelland vergezichten afgewisseld met smalle passage tussen 50 meter hoge rotswanden langs een kronkelend riviertje..... nu maar gaan duinen voor een zonnetje en niet teveel regen vooraf.

Ik twijfel nog wel over de afstand. Voor mijn doen meer dan ooit in het voorjaar gefietst (1150 km vanaf januari), maar moet er nu niet aan denken 100 te moeten doen....
Grootste probleem wordt denk ik het tempo aanpassen aan 70 of 100 km. Het is geen 35 km HVLV waar je in 1,5 uur rond knalt
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ok, bedankt. Het venijn zit 'm dus in de staart en je kan dus eventueel vrij laat nog besluiten om dat wel of niet te doen.

Ik ben er binnenkort waarschijnlijk in de buur. Idee is om dan eventueel op gps deze rit te rijden. Gewoon lekker op een rustig moment.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Bottecchia schreef: ma 11 april 2022, 20:50 Ok, bedankt. Het venijn zit 'm dus in de staart en je kan dus eventueel vrij laat nog besluiten om dat wel of niet te doen.
HEt venijn zit 'm óók in de staart, maar je moet al eerder de keuze voor de 70/100 km maken dan vlak voor het einde.
Vorige jaren had je tijdens de route steeds aparte lusjes om aan de 70 of 100 te komen.
Hieronder de link naar de 3 routes. ff over elkaar heen leggen om de verschillen te zien.
https://www.mullerthalcycling.com/mill- ... /strecken/
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie