23-4-2023 MillManTrail Luxemburg

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Geen bevoorrading onderweg dit jaar helaas...
Alleen drinken, dus misschien maar een rugzakje mee ;-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bottecchia schreef: ma 11 april 2022, 20:50 Ok, bedankt. Het venijn zit 'm dus in de staart en je kan dus eventueel vrij laat nog besluiten om dat wel of niet te doen.
erwin.burgers schreef: di 12 april 2022, 11:03 HEt venijn zit 'm óók in de staart, maar je moet al eerder de keuze voor de 70/100 km maken dan vlak voor het einde.
Vorige jaren had je tijdens de route steeds aparte lusjes om aan de 70 of 100 te komen.
Hieronder de link naar de 3 routes. ff over elkaar heen leggen om de verschillen te zien.
https://www.mullerthalcycling.com/mill- ... /strecken/
Vroeger, in de eerste edities ging je voor de 100km vlak voor de finish een extra lus in van 30km.
Toen kon je dus op het laatste moment kiezen.
Denk dat er teveel mensen kozen de extra lus niet te doen :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

is er iemand die het wel gelukt is om de gpx van de 100 te downloaden op hun website ?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

mike180 schreef: wo 20 april 2022, 08:53 is er iemand die het wel gelukt is om de gpx van de 100 te downloaden op hun website ?
Ja geen problemen. De knop linkt door naar: https://sigi.sigidrive.lu/index.php/s/X5ePAnoi7WqP5Sq
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

Willem Altes schreef: wo 20 april 2022, 23:30
mike180 schreef: wo 20 april 2022, 08:53 is er iemand die het wel gelukt is om de gpx van de 100 te downloaden op hun website ?
Ja geen problemen. De knop linkt door naar: https://sigi.sigidrive.lu/index.php/s/X5ePAnoi7WqP5Sq
thnx bij mij lukte het niet :-)
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Willem Altes schreef: wo 20 april 2022, 23:30
mike180 schreef: wo 20 april 2022, 08:53 is er iemand die het wel gelukt is om de gpx van de 100 te downloaden op hun website ?
Ja geen problemen. De knop linkt door naar: https://sigi.sigidrive.lu/index.php/s/X5ePAnoi7WqP5Sq

Via deze link lukt het mij iig wel....

Weersverwachtingen zijn niet bijzonder voor aankomende zondag. Denk dat de keuze voor de 70 of 100 km echt op zondag pas gemaakt wordt, ter plaatse van de eerste splitsing tussen beide routes ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
houtie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 23 december 2014, 08:39
Mijn mountainbike: Lapierre XR 929 2019

Heb hier nog twee start bewijzen over voor de 100 km van millmantrail 2022.
Af te halen bij Erik.
Camping Martbusch in berdorf.
Ligt aan de millmantrail route.
Interesse....? Reageer dan ff op dit bericht via pb
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Zo.... het zit er weer op. de 100 km gedaan gisteren.
Goddomme wat is dat altijd weer anders dan de wekelijkse rondjes op Zandvoort, HVLV, Spaarnwoude of Noordwijk.
2000 hm is niet iets waar ik echt op getraind heb, net als de 100 km trouwens. Een kilometer of 60 op zondagmorgen is wel een beetje de max.

Was in ieder geval een lekkere dag. Beter dan het vooraf leek te worden. Begon best koud met hele lichte miezer regen. Maar als snel droog en rond de middag kwam de zon door en werd het snel te warm voor de kleding die ik aan had. Uiteindelijk alleen in een dun zweetshirtje met korte mouwen. Gelukkig wel vooraf gekozen voor een korte broek.

De rit was op punten weer betoverend mooi. Het is zo'n gaaf gebied. Een Limburgs landschap met af en toe diepe kloven waar je langs een sprookjesachtige rivier rijdt. Rotspartijen die vlak naast je tientallen meters omhoog steken, gecombineerd met heel jong groen aan de bomen.

2x een lekke achterband. Eerste door eigen toedoen. Te hard op een houten bruggetje af, achterwiel niet voldoende omhoog met een fikse deuk in mijn velg en latex alle kanten op. Met een binnenband weer verder kunnen gaan.
Tweede nog steeds een raadsel. In een lange rechte afdaling op een verharde weg, ineens een soort van klapband. Binnen 3 seconden was ie leeg en was het nog best ff spannend om tot stilstand te komen.

Na 6 uur fietsen, stops niet meegeteld, aangekomen en direct een heerlijk koude halve liter achterover geslagen..... :bier:

Plaatjes zeggen meer dan woorden...
lekke band 1
Afbeelding
onderweg 1
Afbeelding
onderweg 2
Afbeelding
onderweg 3
Afbeelding
onderweg 4
Afbeelding
Kasteel
Afbeelding
Lekke band 2
Afbeelding
Finish:
Afbeelding
3 x 0,5 liter
Afbeelding
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Jafoort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 oktober 2020, 15:52

in september ben ik een weekend daar in de omgeving, is de route ook buiten het evenement om op gpx te rijden, of zijn dan delen ontoegankelijk?
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Volgens mij is alles op gpx te rijden.
Grotendeels zijn het vaste mtb routes die aan elkaar geknoopt zijn.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heej, op de laptop zie ik ineens de foto's :o
Leuk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jafoort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 oktober 2020, 15:52

erwin.burgers schreef: za 4 juni 2022, 11:57 Volgens mij is alles op gpx te rijden.
Grotendeels zijn het vaste mtb routes die aan elkaar geknoopt zijn.
Dank voor je reactie. Je verslag en foto's zijn in ieder geval motiverend om hem (wel een kortere afstand) te rijden :-q

De GPX links werken niet (Service Unavailable, bijvoorbeeld op de directe link naar 70km https://sigi.sigidrive.lu/index.php/s/TgZN2EeZ7KpwLdx) wil iemand ze delen? (40 en 70 km)
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Jafoort schreef: zo 5 juni 2022, 18:54
erwin.burgers schreef: za 4 juni 2022, 11:57 Volgens mij is alles op gpx te rijden.
Grotendeels zijn het vaste mtb routes die aan elkaar geknoopt zijn.
Dank voor je reactie. Je verslag en foto's zijn in ieder geval motiverend om hem (wel een kortere afstand) te rijden :-q

De GPX links werken niet (Service Unavailable, bijvoorbeeld op de directe link naar 70km https://sigi.sigidrive.lu/index.php/s/TgZN2EeZ7KpwLdx) wil iemand ze delen? (40 en 70 km)
De uitslagen kan je op de site vinden. Een beetje zoeken op Strava met die namen en je vindt er vast wel een die hem heeft opgenomen. Ook zonder betaald Strava abonnement kan je met een extensie in Chrome de GPX dan downloaden.
Jafoort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 oktober 2020, 15:52

Willem Altes schreef: zo 5 juni 2022, 21:49 De uitslagen kan je op de site vinden. Een beetje zoeken op Strava met die namen en je vindt er vast wel een die hem heeft opgenomen. Ook zonder betaald Strava abonnement kan je met een extensie in Chrome de GPX dan downloaden.
Merci, goed advies, gelukt!
40km 2022: https://www.strava.com/activities/7033049718
70km 2022: https://www.strava.com/activities/7032723632
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie