UCI breekt met Red Bull Media

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Vanaf 2023 heeft Red Bull het niet meer voor het zeggen, de UCI gaat tot 2030 samenwerken met Discovery Sports wat onder Eurosport valt.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/uci-r ... eurosport/
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Dat wordt om de haverklap reclame op cruciale momenten in de wedstrijden. :(
Of het verdwijnt achter een paywall.

Ervaring met veldritten op Eurosport is niet al te best.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4319
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Red Bull heeft een aantal jaren de sport best wel gered en af en toe zo'n blikje kopen vind ik prettiger dan alles achter de paywall.

Ik vind die betaal zenderpakketten sowieso irritant.
Snap natuurlijk het verdienmodel en je kan je afvragen wat duurder is 5 cd's (wie kent ze nog) kopen per jaar of een spotify abonnement voor de hele familie.Ben nu even IP TV aan het testen.

10 euro per maand en alle zenders. Of het illegaal is, dat is een grijs gebied omdat het niet live is. Je ligt 20 seconden achter.
Vind de beeldkwaliteit wel minder soort HD 30hz. Je boet wel in op de beeldkwaliteit, zeker als je een goed TV hebt en goede provider.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant bereik je op deze manier wel meer mensen, ook niet mountainbikers,
Is voor de sport zelf wel goed denk ik.
Ben wel bang dat DH wel een beetje het slachtoffer van gaat worden, laatste WK was geloof ik ook bij Eurosport en was alleen XCO live te zien.
Have fun!
Rinse.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4319
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

RB heeft wel een standaard neergezet hoe je het in beeld kan brengen.
Dat hebben ze echt goed gedaan.

Ik ben anzich geen DH fan, maar door de manier hoe het in beeld werd gebracht keek ik toch vaak!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Vind buiten de reclame tussendoor vooral de deskundigheid v.h. commentaar bij eurosport tegenvallen, en dat ze de uitzending verschuiven/inkorten als er een 'grotere' kijkerstrekker is.
Jammer.......
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Als Rob Warner mee verhuisd is het prima :bier:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Dat is zuur zeg. Eurosport is imho niet de beste zender als het gaat om de wat mindere kijkcijferkanonnen. Reclame op cruciale momenten, niet echt hoogstaand commentaar, niet altijd de start laten zien van een evenement... erg jammer dit.

Discovery gooit alles achter een paywall, dat is tegenwoordig voor elke sport een apart abonnement.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Ik zou me niet teveel zorgen maken over het niet meer kunnen kijken. Van Discovery/eurosport is ook de GCN app. Daarmee kan je zo ongeveer iedere wielerwedstrijd on demand kijken. Zonder reclame en met taal naar keuze. Effectief kan je zo een stuk meer kijken dan normaal uitgezonden wordt.

Ik verwacht dat deze wedstrijden daar ook gewoon in verschijnen. De twee tientjes die me dat kostte voor het afgelopen jaar vond ik de moeite waard.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben benieuwd..
Wellicht kan Eurosport de volledige uitzending live uitzenden, maar soms zijn er ook andere sporten die voorrang krijgen, denk aan tennis of snooker.

Zou wel lullig zijn, de rechten hebben maar vervolgens niet alles helemaal uitzenden, maar goed dat hebben we eerder gezien.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Laat ik het nog even het voordeel van de twijfel geven, maar ik was eigenlijk wel zeer content met Freecaster -> RedBull Media House
Het bereikte misschien alleen liefhebbers die er naar op zoek waren, maar het bereikte tenminste die liefhebbers zonder drama...
Eurosport was misschien OK in de Grundig hoogtij dagen maar daarna was het toch een tennis match die uitliep, gevolgd door een samenvatting van dezelfde tennismatch (why?!) en dan een gecancelde of op een onmogelijk tijdstip uitzending.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Het gaat niet om alleen de uitzendrechten, maar ook om de organisatie van de events lees ik net

https://mountainbike.be/nieuws/detail/c ... ldbeker-op
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4319
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

markje schreef: di 22 februari 2022, 16:52 Dat is zuur zeg. Eurosport is imho niet de beste zender als het gaat om de wat mindere kijkcijferkanonnen. Reclame op cruciale momenten, niet echt hoogstaand commentaar, niet altijd de start laten zien van een evenement... erg jammer dit.

Discovery gooit alles achter een paywall, dat is tegenwoordig voor elke sport een apart abonnement.
Zoek eens op IP TV, kwaliteit is ietsje minder, maar nogsteeds beter dan in 2010 :-)
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Zonde! :/
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Eurosport? Daar heb ik niet meer serieus naar gekeken sinds Linda de Mol nog bij Sky zat met een pluche kater.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie