Decals aanbrengen bij frame spuiten

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Janwillembike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 20:15

Ik heb een frame liggen met behoorlijk beschadigde lak. Genoeg info gevonden over spuiten. Alleen de decals kom ik niet helemaal uit.

Ik heb decals gezien met olie effect. Spuit je dan het frame in kleur(eerst primer), dan de decals er op en vervolgens een blanke laklaag?

Of plak je decals met olie effect op de blanke lak?
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Janwillembike schreef: za 19 februari 2022, 10:10 Ik heb een frame liggen met behoorlijk beschadigde lak. Genoeg info gevonden over spuiten. Alleen de decals kom ik niet helemaal uit.

Ik heb decals gezien met olie effect. Spuit je dan het frame in kleur(eerst primer), dan de decals er op en vervolgens een blanke laklaag?

Of plak je decals met olie effect op de blanke lak?
Onder de laklaag als je ze wilt beschermen. Als je ze er ooit weer af wil kunnen halen dan boven de laklaag.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Janwillembike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 20:15

Thanks, en zijn alle vinyl decals goed?
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Janwillembike schreef: za 19 februari 2022, 11:26 Thanks, en zijn alle vinyl decals goed?
Als je de decals voor de laklaag aanbreng, zou ik eerst even een proefje doen om te kijken of de lak de decals niet aantast, dat kan in sommige gevallen gebeuren.
Sneeuwmonster
Janwillembike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 20:15

sama schreef: za 19 februari 2022, 12:25
Janwillembike schreef: za 19 februari 2022, 11:26 Thanks, en zijn alle vinyl decals goed?
Als je de decals voor de laklaag aanbreng, zou ik eerst even een proefje doen om te kijken of de lak de decals niet aantast, dat kan in sommige gevallen gebeuren.
Ook met 1K lak?
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

over de decals gaat normaal een blanke kunstof primer voordat de blanke 2k lak erop gaat, hechting op de vinyl decals kan wel eens een probleem zijn,
over water transfer kun je gewoon lakken maar vermoed dat je die niet gebruikt
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Van de decalls is duidelijk. Maar welke lak doet de hobbyist hier gebruiken voor een frame wat opnieuw een kleurtje moet krijgen?
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2207
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik gebruik 'altijd' gewone 1K lak in de kleur die ik wil. En dan 2K blanke lak er overheen. De 2K lak is veel harder dan 1K en dus duurzamer. Het is wel ongelofelijke rotzooi, dus niet indoor spuiten zonder fatsoenlijke afzuiging.
Plaats reactie