Vignetten in Nederland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Mario070 schreef: wo 20 april 2022, 08:58 Ik heb sinds afgelopen weekend een banaan geel gekleurde :o is iedergeval al één :wink:
Die heb ik nu ook weer in mijn bezit (bestel er elk jaar twee, enerzijds om de 'club' te ondersteunen, anderzijds wanneer ik samen met iemand die kant op wil heeft die persoon ook een vignet).

Daarnaast heb ik door een winactie van Natuurmonumenten ook een mooie babyblauwe. Zoals het er nu uitziet zit ik komende zomer weer een aantal weken op minder dan 800 meter van de Veluwezoom route af, dus die gaat zou als ik hem moest kopen het geld wel weer waard zijn!
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

bluebiker schreef: wo 20 april 2022, 23:48 Vlaardingen heeft nu een officiële stichting voor beheer en onderhoud van het parcours. Dit is een enthousiaste groep vrijwilligers. via de website www.mtbvlaardingen.nl kan je een vrijwillige donatie doen.
Heb je dit zeer goede nieuws ook in het Vlaardingen topic gepost :-q

Ps mooie en overzichtelijke site :-q en mooie foto's, maar ik heb er niets kunnen vinden over eventueel een vignet :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

bert l. schreef: vr 15 april 2022, 16:54 Dank! Daarvoor
Aan Kermit voor het opschonen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

StephanR schreef: do 21 april 2022, 09:12 Edit Kermit: even opgeschoond voordat het weer eens een politieke discussie wordt....
Nou ja, er is een verschil tussen politiek gerelateerde termen en politiek gerelateerde inhoud.

Enfin, vanuit de Chinees/Noord Koreaanse gedachte inzake meningsuiting begrijp ik de ingreep wel.

Maar goed, 100% on topic, mijn stelling is dus dat de prijzen van vignetten in het algemeen al jaren stabiel zijn wat een goede zaak is.

Echter eventuele prijsstijgingen, daar waar fondsen uit vignetopbrengsten ook voor niet direct onderhouds gerelateerde activiteiten worden ingezet wel discutabel zouden kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Mario070 schreef: do 21 april 2022, 11:03
bluebiker schreef: wo 20 april 2022, 23:48 Vlaardingen heeft nu een officiële stichting voor beheer en onderhoud van het parcours. Dit is een enthousiaste groep vrijwilligers. via de website www.mtbvlaardingen.nl kan je een vrijwillige donatie doen.
Heb je dit zeer goede nieuws ook in het Vlaardingen topic gepost :-q

Ps mooie en overzichtelijke site :-q en mooie foto's, maar ik heb er niets kunnen vinden over eventueel een vignet :wink:
er staat ook niets over een vignet, op de homepage staat rechts bovenaan een rood rechthoekje met de tekst 'doneer'. Hier kan je een vrijwillige bijdrage doen. Je krijgt geen vignet of sticker, dit zou alleen maar gewicht toevoegen aan je uitrusting. Wat je wel krijgt is een mooi parcours en een goed gevoel.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dit topic, is niet het topic :(
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dat zijn wel erg weinig smileys voor een Mario070 post :( Ik was al bang dat ze op een gegeven moment op zouden zijn :tong

Hoe dan ook, ik heb net mijn jaarlijkse stapeltje UHR vignetten gehaald dus ik kan er weer even tegen. Recent ook maar weer eens eentje van Natuurmomenten aangeschaft dus dit jaar zal ik ook wat meer in die hoek gaan fietsen. Den Treek moet ik nog eens rijden maar ik denk dat ik het daar bij een dagkaart houdt...
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Eindejaars begroting moet sluitend zijn :D dus ook voor smileys :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
rho
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 550
Lid geworden op: vr 26 november 2010, 08:33
Mijn mountainbike: Orbea Occam H20 / Orbea Rise H20

Ik heb niet de hele 15 pagina's doorlezen dus als het al beantwoord is mag je gewoon veen de pagina of de post linken.

Hoe weet ik als Belg welke routes een vignet vereisen en hoe en waar ik dat vignet kan bekomen?
Ik rijd nog niet zo lang op de MTB en in België rijd ik regelmatig gewoon ergens heen, , met de fiets in het koffer, (nadat ik heb opgezocht of er wat te beleven valt qua MTBen) en maak een ritje.
Dat gaat dus niet in NL?
B.v. Ik rijd naar Maastricht (St Pietersberg) om me een namiddag te amuseren. Dan moet ik eerst ergens zien te vinden of je daar een vignet voor moet hebben en waar dat dan te verkrijgen is? Of staan er borden aan het begin van de route met een QR code of zo?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

rho schreef: ma 6 februari 2023, 15:07 Ik heb niet de hele 15 pagina's doorlezen dus als het al beantwoord is mag je gewoon veen de pagina of de post linken.

Hoe weet ik als Belg welke routes een vignet vereisen en hoe en waar ik dat vignet kan bekomen?
Ik rijd nog niet zo lang op de MTB en in België rijd ik regelmatig gewoon ergens heen, , met de fiets in het koffer, (nadat ik heb opgezocht of er wat te beleven valt qua MTBen) en maak een ritje.
Dat gaat dus niet in NL?
B.v. Ik rijd naar Maastricht (St Pietersberg) om me een namiddag te amuseren. Dan moet ik eerst ergens zien te vinden of je daar een vignet voor moet hebben en waar dat dan te verkrijgen is? Of staan er borden aan het begin van de route met een QR code of zo?
"nadat ik heb opgezocht of er wat te beleven valt qua MTBen" => waar zoek je dat op?

Als je op mtbroutes.nl zoekt, dan staat de vignet info erbij
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

rho schreef: ma 6 februari 2023, 15:07 Ik heb niet de hele 15 pagina's doorlezen dus als het al beantwoord is mag je gewoon veen de pagina of de post linken.

Hoe weet ik als Belg welke routes een vignet vereisen en hoe en waar ik dat vignet kan bekomen?
Ik rijd nog niet zo lang op de MTB en in België rijd ik regelmatig gewoon ergens heen, , met de fiets in het koffer, (nadat ik heb opgezocht of er wat te beleven valt qua MTBen) en maak een ritje.
Dat gaat dus niet in NL?
B.v. Ik rijd naar Maastricht (St Pietersberg) om me een namiddag te amuseren. Dan moet ik eerst ergens zien te vinden of je daar een vignet voor moet hebben en waar dat dan te verkrijgen is? Of staan er borden aan het begin van de route met een QR code of zo?
Uhm ... Ik heb dit topic bewust opgestart als overzicht van alle routes met een vignet. Dus op pagina 1 staan alle verplichte vignet routes. Mocht je niet weten welke routes er onder een bepaalde stichting vallen dan zou ik zeggen Google .. 8)

Overigens snap ik niet waarom dit voor een Belg anders zou zijn dan voor een Nederlander :-D

In veel gevallen is een fysieke sticker het bewijs van betaling dus kun je niet even van te voren regelen. Bij veel routes is er bij startpunten horecagelegenheden wel een sticker te kopen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

hanjovdberg schreef: ma 6 februari 2023, 16:34 In veel gevallen is een fysieke sticker het bewijs van betaling dus kun je niet even van te voren regelen. Bij veel routes is er bij startpunten horecagelegenheden wel een sticker te kopen.
Op den treek, bij natuurmonumenten, en voor in Watersley kun je gewoon online een vignet bestellen (en evt een email laten zien ipv een fysieke sticker). Daar heb je dan toch al een behoorlijk deel van de vignet-plichtige plekken gehad waarbij je het *wel* van te voren kunt regelen.......
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

De vraagsteller bedoelde een soort van QR code scannen en gelijk kunnen fietsen. Dus dat hebben we bijna nergens in NL. Idd kun je bij bovenstaande stichtingen online bestellen en betalen. Maar of dat voor iemand uit België net zo makkelijk gaat is de vraag. Ik verkoop nog wel eens wat aan iemand in België en Ideal of tikkie werkt voor hen niet. Dus of je dan net zo makkelijk als ons NL'ers het kunt regelen ter plekke is de vraag.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
rho
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 550
Lid geworden op: vr 26 november 2010, 08:33
Mijn mountainbike: Orbea Occam H20 / Orbea Rise H20

bouwpakket schreef: ma 6 februari 2023, 15:53
rho schreef: ma 6 februari 2023, 15:07 Ik heb niet de hele 15 pagina's doorlezen dus als het al beantwoord is mag je gewoon veen de pagina of de post linken.

Hoe weet ik als Belg welke routes een vignet vereisen en hoe en waar ik dat vignet kan bekomen?
Ik rijd nog niet zo lang op de MTB en in België rijd ik regelmatig gewoon ergens heen, , met de fiets in het koffer, (nadat ik heb opgezocht of er wat te beleven valt qua MTBen) en maak een ritje.
Dat gaat dus niet in NL?
B.v. Ik rijd naar Maastricht (St Pietersberg) om me een namiddag te amuseren. Dan moet ik eerst ergens zien te vinden of je daar een vignet voor moet hebben en waar dat dan te verkrijgen is? Of staan er borden aan het begin van de route met een QR code of zo?
"nadat ik heb opgezocht of er wat te beleven valt qua MTBen" => waar zoek je dat op?

Als je op mtbroutes.nl zoekt, dan staat de vignet info erbij
Geen vaste plek om dat op te zoeken. Overal een beetje.
Ik zal mtbroutes.nl eens bezoeken. Bedankt voor de link.
Plaats reactie