Vignetten in Nederland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

kermit schreef: do 14 april 2022, 11:37 "Iedereen" vindt het ook doodnormaal dat internetbrowsers en websites van alles over je verzamelen.
Dat verbaast mij ook, het argument is dan vaak "ik heb niks te verbergen" (twijfel of ik hier een lach :D of een huil :-{ smiley achter moet zetten). Mijn browsers staan iig standaard op alles leegmaken na afsluiten en bij cookies klik ik ook niet automatisch op de makkelijkste knop.
Ikke niet. En dat is het ook niet.
Het is ook feitelijk schandalig dat de grote techbedrijven hun verdienmodel is om een 'gratis' dienst aan te bieden terwijl hun verdienmodel is om een zo gedetailleerd mogelijk profiel van je op te bouwen en dat te verpatsen. Of nog erger is de kant die het nu op gaat, met dat profiel icm AI je gedrag proberen te voorspellen (en nee, dat is geen conspiracy of scifi meer helaas). De winsten die ermee gemaakt worden door die bedrijven (wiens omzet vaak groter is dan kleine tot middelgrote landen...) tonen aan dat daar toch echt het grote geld zit. En dat verdienen ze niet door een advertentie voor SRAM-remhandels aan jou te laten zien omdat ze weten dat je graag op de MTB zit...

De pest is, ook ik doe er aan mee want het is verdomd moeilijk om eronder uit te komen heden ten dage.

:winkie: Afijn, maar je privacy is toch echt heel belangrijk (ook al heb je 'niets te verbergen') dus probeer het een beetje tegen te houden waar het kan. Oa door niet iedere leipo die erom vraag je ID te laten zien.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1005
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

MVMVML schreef: leipo
Wikipedia

Leipo (de; m; meervoud leipo's; verkleinwoord: leipootje)
Een Haagse term voor een man die zich openlijk beklaagt over de vage registratie van persoonsgegevens door grote techbedrijven maar die door een latente dwangstoornis het niet kan laten om op minimaal drie van deze podia overwegend oninteressante content te plaatsen. De leipo heeft een onzekere persoonlijkheid wat leidt tot het regelmatig uiten van denigrerende opmerkingen over mensen werkzaam in de publieke sector en over de LHBTIQ+-gemeenschap. In 2020 heeft de leipo desalniettemin de aandacht van de vakgroep Drag Queens op zich gevestigd toen bleek dat deze op een indrukwekkend hilarische en hysterische wijze kan reageren op het woord coronamaatregelen. Buiten de regio Den Haag wordt de leipo meestal aangesproken met sukkel.



Rotterdamse humor, moet je maar gewoon tegen kunnen!
Ja, doei !
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 580
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

:winkie: een beetje cognitieve dissonantie is niemand vreemd :bier:

Maar weer terug on topic?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

On topic kwam ik er eerder deze week achter dat het NM vignet weer wat duurder geworden is :-{ :D
Zit nu op €14,-, met het aantal keren dat ik tegenwoordig per jaar de Loonse en Drunense duinen fiets gaat me dat meerdere euro's per ritje kosten... :roll:

De prijs/kwaliteitverhouding van het UHR vignet lijkt vooralsnog niet te kloppen :tong
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

kermit schreef: vr 15 april 2022, 09:54 On topic kwam ik er eerder deze week achter dat het NM vignet weer wat duurder geworden is :-{ :D
Zit nu op €14,-, met het aantal keren dat ik tegenwoordig per jaar de Loonse en Drunense duinen fiets gaat me dat meerdere euro's per ritje kosten... :roll:

De prijs/kwaliteitverhouding van het UHR vignet lijkt vooralsnog niet te kloppen :tong
Kan nou niet zo zijn dat we daardoor meer voormalig NM fietsers over de vloer krijgen :o
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

bouwpakket schreef: vr 15 april 2022, 10:17
kermit schreef: vr 15 april 2022, 09:54 On topic kwam ik er eerder deze week achter dat het NM vignet weer wat duurder geworden is :-{ :D
Zit nu op €14,-, met het aantal keren dat ik tegenwoordig per jaar de Loonse en Drunense duinen fiets gaat me dat meerdere euro's per ritje kosten... :roll:

De prijs/kwaliteitverhouding van het UHR vignet lijkt vooralsnog niet te kloppen :tong
Kan nou niet zo zijn dat we daardoor meer voormalig NM fietsers over de vloer krijgen :o
Als blijkt dat dit inderdaad het geval is dan is er maar één effectieve oplossing.
Prijs UH vignet flink opkrikken :bier: . Het is toch belachelijk dat je zoveel route 'krijgt' voor € 7,50 :winkie:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 580
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Jan Willem schreef: vr 15 april 2022, 11:53
bouwpakket schreef: vr 15 april 2022, 10:17
Kan nou niet zo zijn dat we daardoor meer voormalig NM fietsers over de vloer krijgen :o
Als blijkt dat dit inderdaad het geval is dan is er maar één effectieve oplossing.
Prijs UH vignet flink opkrikken :bier: . Het is toch belachelijk dat je zoveel route 'krijgt' voor € 7,50 :winkie:
Dan maar een vignet a €7,50 per route? :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Joepie de schreef: vr 15 april 2022, 08:59
Woke gelul van een dronken aardbei
Voel me niet in het minst aangesproken noch beledigd! :winkie: :wink:
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1005
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

MVMVML schreef: vr 15 april 2022, 12:23
Joepie de schreef: vr 15 april 2022, 08:59
Woke gelul van een dronken aardbei
Voel me niet in het minst aangesproken noch beledigd! :winkie: :wink:
Heheh,
Ik had je gedelete opmerking over dat platgebombardeerde Rotterdam wel gezien hoor. Kijk, bij ons was er een leger voor nodig om de boel te slopen. Jullie hebben Ado. :kiss:
Ja, doei !
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jan Willem schreef: vr 15 april 2022, 11:53
bouwpakket schreef: vr 15 april 2022, 10:17
Kan nou niet zo zijn dat we daardoor meer voormalig NM fietsers over de vloer krijgen :o
Als blijkt dat dit inderdaad het geval is dan is er maar één effectieve oplossing.
Prijs UH vignet flink opkrikken :bier: . Het is toch belachelijk dat je zoveel route 'krijgt' voor € 7,50 :winkie:
Nee, prijs NM vignet flink omlaag. Of aantal NM routes flink omhoog, dat is eigenlijk nog een beter idee :tong
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Opgeschoond, on-topic aub.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dank! Daarvoor
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik heb sinds afgelopen weekend een banaan geel gekleurde :o is iedergeval al één :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Vlaardingen heeft nu een officiële stichting voor beheer en onderhoud van het parcours. Dit is een enthousiaste groep vrijwilligers. via de website www.mtbvlaardingen.nl kan je een vrijwillige donatie doen.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 580
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Edit Kermit: even opgeschoond voordat het weer eens een politieke discussie wordt....
Plaats reactie