MTB Trails Spa

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wat HdB zeg,t je kunt over een paar honderd meter aan beide kanten van de weg staan. Boven bij de begraafplaats wil het in het weekend wel eens vol staan (veel wandelaars, hond uitlaten, etc..), maar beneden parkeren is sowieso handiger.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Thnx Ik ben er zaterdag met een maatje als je een Oranje Ripmo ziet dan ben ik het :)
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Verleden vrijdag met een maatje er voor de eerste x geweest. De Blauwe trails zijn goed te doen als je nog niet veel ervaring hebt met Enduro lijnen dus top voor ons! Toen we toch rood wilden proberen kwam er voor de eerste rit een behoorlijke plensbui overheen.

Dat maakte de wortels en stenen toch wel een behoorlijk stuk glibberiger, Dat Icm met op stukken behoorlijke uitgesleten trails maakte rood toch wel erg uitdagend voor beginnende Enduro rijders :lol:
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mjelnir schreef: ma 17 oktober 2022, 10:03 Verleden vrijdag met een maatje er voor de eerste x geweest. De Blauwe trails zijn goed te doen als je nog niet veel ervaring hebt met Enduro lijnen dus top voor ons! Toen we toch rood wilden proberen kwam er voor de eerste rit een behoorlijke plensbui overheen.

Dat maakte de wortels en stenen toch wel een behoorlijk stuk glibberiger, Dat Icm met op stukken behoorlijke uitgesleten trails maakte rood toch wel erg uitdagend voor beginnende Enduro rijders :lol:
Spa is "makkelijk", totdat het nat is. Dan is Spa ineens behoorlijk moeilijk...

De rode trails zijn in de regen eigenlijk lastiger dan de meeste zwarte die wat meer stenen hebben die niet glibberig worden. De rode trail naast de blauwe is op veel punten de steilste trail bij Spa en was in mijn ervaring de moeilijkste trail in de nattigheid.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Makkelijk schreef: ma 17 oktober 2022, 10:38 Spa is "makkelijk", totdat het nat is. Dan is Spa ineens behoorlijk moeilijk...

De rode trails zijn in de regen eigenlijk lastiger dan de meeste zwarte die wat meer stenen hebben die niet glibberig worden. De rode trail naast de blauwe is op veel punten de steilste trail bij Spa en was in mijn ervaring de moeilijkste trail in de nattigheid.
Dat verklaard waarom alle locals ineens verdwenen toen het ging regenen, Les geleerd voor volgende keer :D
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je local bent ga je sowieso niet in de regen rijden.
Je komt gewoon terug zodra het droog is :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 17 oktober 2022, 14:04 Als je local bent ga je sowieso niet in de regen rijden.
Je komt gewoon terug zodra het droog is :wink:
Nou.... Als Spa nu nat is betwijfel ik of het voor mei weer droog is.
Het is ook best leuk in de regen. Leuker dan Remouchamps i.i.g. :o
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je snapt heus wel wat ik bedoel :kiss:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Ik vraag me dan toch af waarom je in full mud gear gehulde locals tegenkomt in die contreien (of het nu Spa, Esneux, Ninglinspo, Chaudfontaine is, boeit volgens mij niet zo veel).

2) In de stromende regen rijden is qua zicht vaak lastiger, qua grip is in de regen zelf vaak geen eens het rottigste... Stenen, wortels, ... spoelen meestal wel redelijk schoon en doorgaans is de toplaag ook te "vloeibaar" om je banden te laten vollopen.

3) Het is in hoge mate gewoon gewenning waar en hoeveel grip je kunt genereren. En bandenkeuze, wat echt het verschil tussen gecontroleerd en glijden kan zijn.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

1) Ik vraag me dan toch af waarom je in full mud gear gehulde locals tegenkomt in die contreien (of het nu Spa, Esneux, Ninglinspo, Chaudfontaine is, boeit volgens mij niet zo veel).
Omdat ze hun mudgear willen uitproberen :kiss:

Als ik in Spa zou wonen en er "iedere dag" kan rijden, dan dook ik ook een kroeg in als het hard gaat regenen.
Als ik uit Utrecht was gekomen voor een dagje, dan zou ik een paar keer vloeken en weer doorgaan.

Hoe dan ook, ik bedenk het niet zelf, Mjelnir constateerde het:
Mjelnir schreef: ma 17 oktober 2022, 13:49 Dat verklaard waarom alle locals ineens verdwenen toen het ging regenen, Les geleerd voor volgende keer :D
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 993
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

ThaSingleTrackMastah schreef: Als ik in Spa zou wonen en er "iedere dag" kan rijden, dan dook ik ook een kroeg in als het hard gaat regenen.
U draagt de lokale middenstand kennelijk een warm hart toe. Spa heeft van oktober tot in het voorjaar 20 regendagen per maand. Met per dag een grote kans op langdurige druilerige neerslag. En weinig verdamping.

Het is niet voor niets dat de smakelijkste biertjes uit Wallonië komen.
Proost :bier:
Ja, doei !
Mtb trails spa
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 1 maart 2024, 23:05

Hallo allemaal!

Vanaf morgen en elk weekend (zaterdag en zondag) in maart zijn we op de TC-routes voor een grote opknapbeurt ter voorbereiding op het seizoen.

We hadden een enorme opkomst in 2023 en dit jaar hebben we echt een rampzalige herfst-winter gehad: het regent al sinds begin oktober non-stop...

Daarom hebben we een oproep gedaan via onze FB-pagina om een beetje hulp te krijgen en sneller vooruit te komen 💪

We houden vast aan ons gebruikelijke Shape Day-recept: gereedschap, goede energie, bier & Co na afloop 👍👌

We wachten jullie op voor de Ardense fietsenwinkel vanaf 14u, in topvorm!

Voor de vzw endurando.be

Frédéric
Dawud
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 15:12

Vandaag geweest, maar alle trails blijken nog steeds gesloten. Ze waren ook bezig met werkzaamheden.
Dus nog even wachten met een trip naar ginder….
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ja, dat staat er toch een post boven je? :~
Geen schup in de hand genomen als je er toch bent?
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

staat overal duidelijk omschreven dat er gewerkt word
zelfs op google staat dat het tijdelijk gesloten is
Plaats reactie