Vandaag gekocht/ontvangen voor de MTB om de honger te stillen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1578
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Stunning schreef: ma 23 januari 2023, 22:04
Nespresso schreef: ma 23 januari 2023, 21:43 Verder, ook voor de droge en vooral warme zomermaanden, nog een Assos Equipe RSR Superléger S9 bibshort (mondvol, portemonnee leeg, ondanks aanbieding): ik zocht een dunne/ademende broek mét bretels (want: voorheen boswielrennert), maar zonder hoog voor- en rugpand. Dit lijkt eraan ter voldoen. Voor onder de baggy uiteraard.
...
Dunne broek + bibshort lijkt mij wel warm in de zomer hoor. Dan krijg je al snel last van gekookte eieren :lol: :-q
Dat het warm was had ik al met mijn reguliere bibshort ervaren. Maar zonder "zeem"/padding/insert ga ik niet rijden. En een liner zonder bretels vind ik irritant omdat die mij teveel knellen om je middel. maar goed, dit kan misschien beter richting https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155537 :wink:
carbon bike, titanium collarbone...
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2110
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Nespresso schreef: ma 23 januari 2023, 22:07
Stunning schreef: ma 23 januari 2023, 22:04
...
Dunne broek + bibshort lijkt mij wel warm in de zomer hoor. Dan krijg je al snel last van gekookte eieren :lol: :-q
Dat het warm was had ik al met mijn reguliere bibshort ervaren. Maar zonder "zeem"/padding/insert ga ik niet rijden. En een liner zonder bretels vind ik irritant omdat die mij teveel knellen om je middel. maar goed, dit kan misschien beter richting https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155537 :wink:
een zeem is een must have idd :wink:
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Koban schreef: di 24 januari 2023, 15:20 Voor de GoPro de MaX Lens Mod ontvangen om mee te experimenteren op de GoPro11. Binnen kort eens uitproberen.
Interessant, ik benieuwd naar je bevindingen. Ik zit er ook naar te kijken zodat ik meer beeldhoek heb als de GoPro op het mondstuk zit van een full face. Ik mis bij die montageplek het beeld op het stuur. Iets naar beneden kantelen kan wel maar dan mis je weer de lucht.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het gaat een beetje off topic, maar ik vind het altijd erg irritant als je geen horizon ziet.
Ik heb dan telkens de neiging naar boven te kijken, maar dat werkt niet bij een filmpje...
Horizon in beeld is belangrijker dan stuur in beeld?
Als deze lens beide mogelijk maakt is dat top.
(Maar dan lijkt alles op video nog vlakker?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dat probleem heb ik ook elke keer als het beeld te ver naar voren is gekanteld. Dan wil ik continu omhoog kijken, maar dat kan niet :roll:

Stuur in beeld is voor mij wel een must, anders is het meer een zwevend, laaghangende, bijna drone ervaring en je mist de rijder.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Delete
Laatst gewijzigd door Koban op do 23 maart 2023, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

MarkMeisner schreef: di 24 januari 2023, 22:48 Dat probleem heb ik ook elke keer als het beeld te ver naar voren is gekanteld. Dan wil ik continu omhoog kijken, maar dat kan niet :roll:

Stuur in beeld is voor mij wel een must, anders is het meer een zwevend, laaghangende, bijna drone ervaring en je mist de rijder.
Met een beetje afstellen van de chestmount is dit goed mogelijk hoor. Ik probeer ook altijd en het stuur en de horizon in beeld te houden.

Afbeelding
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dennis17e schreef: wo 25 januari 2023, 10:10 Met een beetje afstellen van de chestmount is dit goed mogelijk hoor. Ik probeer ook altijd en het stuur en de horizon in beeld te houden.

Afbeelding
Klopt, ik heb het probleem ook niet als de camera op de chestmount zit: https://www.youtube.com/watch?v=37PRuISUpTE Ook trilt het beeld flink door het hobbelen van de chestmount, ondanks dat hij zo strak mogelijk tegen mijn lichaam zit. Dit kan ook met de hardtail te maken hebben.

Als hij op de chinmount zit van de fullface dan zit je een 'stuk' hoger en valt het stuur vaak weg en dan krijg je dit zweverige beeld: https://youtu.be/9OmiApwvxyk?t=550
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dozijn remblokken, daar moet het einde van het seizoen toch mee te halen zijn...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

cheeta schreef: wo 25 januari 2023, 11:18 Dozijn remblokken, daar moet het einde van het seizoen toch mee te halen zijn...
Twaalf! :o
Is niet meer te remmen die cheeta.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ook trilt het beeld flink door het hobbelen van de chestmount, ondanks dat hij zo strak mogelijk tegen mijn lichaam zit. Dit kan ook met de hardtail te maken hebben
Bij mij (ook HT) hielp het om de plaat vd chestnount te vergroten.
Om te proberen kan je er eens een stuk triplex achter tapen.
Ik heb een stevig stuk plastic gevonden en het plastic plaatje vd chestnount een paar maten groter gemaakt.

Dus "vandaag" gekocht of ontvangen:
Een stuk plastic om mn chestnount te stabiliseren :bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Koban schreef: di 24 januari 2023, 15:20 Voor de GoPro de MaX Lens Mod ontvangen om mee te experimenteren op de GoPro11. Binnen kort eens uitproberen.
Benieuwd hoe het bevalt, Jeff Kendall was in zijn review niet zo enthousiast.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

2x10 GRX schakel/remset is onderweg. De Giant wordt meer en meer gravelbike. Ook meteen een Ritchey Venturemax stuur erbij besteld.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie