project Victor: MK3.5 p27

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

aurelius schreef: ma 16 januari 2023, 10:18 Prachtbike :-q ! Met die 10cm achter wordt 'ie ook nog wat allrounder, al zou 't alleen al gevoelsmatig zijn.
Wat zeg je nou? "Meer veerweg is beter!" :o


Moet niet gekker worden... :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik val in herhalingen maar op het grote scherm vandaag ziet het er nog mooier uit :-q

Strakke lijnen, technisch doordacht, fraaie details en nu dus ook nog een zeer beperkte oplage ....

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op di 17 januari 2023, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Niets dan lof voor de fiets. Ronduit schitterend. Maar die chainstay protector .... Dat moet toch anders kunnen?
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

aurelius schreef: ma 16 januari 2023, 10:18 Prachtbike :-q ! Met die 10cm achter wordt 'ie ook nog wat allrounder, al zou 't alleen al gevoelsmatig zijn.
99mm is toch echt wel de max voor de Victor, maar het is verbazingwekkend hoe erg dat meer dan genoeg is in NL. Met de nog ongelakte Victor met 85mm achter gereden en daar was het pijnlijk duidelijk dat de 120mm SID Select hopeloos achterbleef bij de achterkant op de wat "ruigere" Nijmeegse trails.

Tja, die chainstay protector.... Mooier kan het zeker, maar degelijker/duurzamer is dan weer niet zo eenvoudig. Heb laatst een Vertigo afgeleverd met een mooie transparante bescherming, maar na 500km zat die al los en was de lak beschadigd. Neopreen beschermers waren zelfs in de jaren 90 al lelijk, en er is niet echt een standaard beschermer die past op deze dunne chainstays. Mocht ik komend jaar eindelijks eens een goede 3D printer aanschaffen zal ik nog eens kijken of ik iets moois kan ontwerpen en printen. Maar tot die tijd doet die afgeschreven binnenband het eigenlijk gewoon te goed, en heb ik geen problemen met het functionele uiterlijk...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Lars TB schreef: ma 16 januari 2023, 11:19
aurelius schreef: ma 16 januari 2023, 10:18 Prachtbike :-q ! Met die 10cm achter wordt 'ie ook nog wat allrounder, al zou 't alleen al gevoelsmatig zijn.
Wat zeg je nou? "Meer veerweg is beter!" :o


Moet niet gekker worden... :bier:
(Niet altijd... Er zijn wel grenzen, he Lars :winkie: Maar daar gaan we hier verder maar niet op in, want dat leidt maar af van deze mooie bike, en die verdient alle aandacht!)
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

suravida schreef: ma 16 januari 2023, 10:09 Niet te lang laten kriebelen dan, ik heb nog voor 1, misschien 2, Victorren onderdelen liggen, en daarna ga ik me voorlopig focussen op de UNpaved Victor en een nieuw oud stalen merk waar we nu druk voor aan het bouwen zijn zodat we die op de Fiets en Wandelbeurs kunnen (her)introduceren. :winkie:

Mocht je, of iemand hier, zin hebben om mijn Victor eens te testen dan ben je natuurlijk van harte welkom.
Wees gerust, als de financiering rond was, had je de order al lang binnen. Wordt helaas eerder volgend jaar dan dit jaar :)
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

suravida schreef: ma 16 januari 2023, 12:21
aurelius schreef: ma 16 januari 2023, 10:18 Prachtbike :-q ! Met die 10cm achter wordt 'ie ook nog wat allrounder, al zou 't alleen al gevoelsmatig zijn.
... Heb laatst een Vertigo afgeleverd met een mooie transparante bescherming, maar na 500km zat die al los en was de lak beschadigd.
Op mijn Sour had ik deze folie van HPX en was er erg tevreden over: https://www.nonpaints.com/nl/hpx-lakbes ... mm-2-meter

Bleef mooi glanzend, is in 1.5 jaar nergens los gaan bladderen en kwam geen vuil onder of op de randen. Nadeel is uiteraard dat het niet de herrie van de ketting dempt, maar moet zeggen dat ik daar geen last van heb gehad.

Nadeel, je kunt het enkel bij CROP bestellen in Nederland. Verder heb ik het nog niet kunnen vinden. Ik heb zojuist weer een rol besteld voor de Nukeproof. 2 meter is niet heel veel, maar je kunt er een hardtail ruim mee voorzien van bescherming (seat/chainstays, down/toptube en seattube. dan heb je nog zo'n 30cm over voor losse plekjes op het frame waar kabels tegen het frame kunnen komen.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Gave fietsen !

Ik houd wel van dit soort designs. Lekker to the point en niet teveel drama.

Ze alleen nog wel wat schoon :winkie: :wink:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Afbeelding

VHS slappertape past er waarschijnlijk wel op.
grote kans dat jij alleen de noppentand nodig hebt en de rest kan af/bijknippen.

Op mijn Ripmo ben ik er blij en tevree mee.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ziet er uit als een gerecyclede binnenband met noppen.... :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Velocity Hucking Systems 2.0 Slapper Tape

Aleen de naam al ..... onweerstaanbaar :lol:
suravida schreef: ma 16 januari 2023, 22:10 Ziet er uit als een gerecyclede binnenband met noppen.... :winkie:
Dus functioneel toch?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Waar de Pike sticker vandaan?
Ik ben anti stickers maar zat vanmiddag te denken zal ik mijn 2013 Pike vereren met een 2013 sticker. 10 jaar Pike 8)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Afgelopen donderdag eindelijk eens even de tijd gepakt om een eerste rondje te rijden in de huidige setup. Helaas nogal druilering weer, maar niettemin fijn om weer eens óp een fiets te zitten ipv er aan te werken. Vork is een overduidelijke verbetering tov de SID Select, en op zijn minst on par met mijn Lyrik RC2, maar ik wacht nog even wat beter weer en een betere conditie af voor een definitief oordeel. Ik heb wel het idee dat de vork heel rustig aanvoelt op de rammelstroken, zoals onderaan de afdaling op blauw na de Mookerhei. Verder voelt de fiets vooral heel lekker vlot aan, en helemaal niet log zoals je wellicht zou verwachten bij een dergelijk geo. Medio maart toch ook maar mee in de bus naar Finale, kijken hoe hij het daar doet met wat degelijker rubber.

Afbeelding

@Jurriaan: Stickers zijn net als het frame zelfgemaakt.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Lekker :-q

Komende zomer zit ik ook twee weken in die regio (wat westelijker bij Cannes). Als de rest geen 'wegfietsen' mee zou nemen was de Victor zeker meegegaan. Binnenkort een keer samen een rondje doen als het past in de agenda's (helaas doordeweeks druk de komende tijd).
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Bij Cannes is er tegenwoordig volgens mij veel off limits qua leuke trails, maar ik hoor goede verhalen over Sospel en Dolceaqua, iets naar het oosten.
Binnenkort inderdaad maar eens een rondje doen, ook omdat ik nog wel wat lui zweet kwijt moet voor Finale...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie