project Victor: MK3.5 p27

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Zelfs met deze vork zie ik mezelf wel van Rollercoaster of Ingegnere afknallen.... Beetje Livignese flowtrail gaat al helemaal dikke pret zijn.
Morgen Zeist met de Baron, dat is toch mijn benchmark of een fiets goed op Nederlandse rondjes rondkomt.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Gisteren met Heckler en de Baron een laf rondje Austerlitz gedaan op de Victor. En zoals verwacht doet op een vlak slingerrondje deze extreme geometrie het gewoon meer dan prima. Iets meer bewust zijn van de druk op het voorwiel en snelle lopende bochten, maar dat went snel genoeg.
Ook een Apidura bolt on toptube tas gemonteerd, zal ongetwijfeld tot verontwaardigde reacties hier gaan leiden. Maar geen tas op je rug is voor mij toch wel erg lekker, en ik wil er uiteindelijk ook nog een kleine frametas bij zetten voor de langere ritten.

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Fijne dag op Zeisterlitz, en de Victor voelde erg goed op mijn korte testje, het is een prima concept en goed uitgevoerd.

De veerweg lijkt me spot on voor NL trails, en deze is voor mijn gevoel nog wat comfortabeler afgesteld dan mijn Vertigo. Bij de Vertigo gebruik ik wel de compressie verstelling (4 standen) op de Manitou demper. En de -2 graden stuurhoek was voelbaar maar niks waar ik niet aan zou kunnen wennen. Op het stukje twisty singletrack ging hij mooi door de korte bochten, en het is custom dus eenieder kan dat naar wens specificeren toch?

En als de foto iets laat zien is het dat een mooi frame een ditto paintjob verdient 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Weer een paar testritjes verder, en kan er eigenlijk weinig op afdingen tot dusver. (Wij van WC eend etc) Maar het is lekker lichtvoetige fiets die graag sneller wil en die zich lekker vlot over de singletracks laat jagen, maar die op de wat leukere afdalingen zich flink hard bergaf laat rammen. Zo lekker dat op dit moment de vork eigenlijk de zwakste schakel lijkt. Geo wil en kan hard, achterkant blijft behoorlijk lang gecontroleerd, maar de vork lijkt me wat stugger dan ik zou willen. De souplesse van mijn Lyrik mis een beetje, de SID select blijft redelijk stug in het begin van de travel en ik zou dan eigenlijk de High Speed compressie open willen zetten, maar dat is geen optie. Misschien toch maar eens SID ultimate of Pike op 120 of 130mm overwegen.... Dit is overigens wel vooral in de rauwere afdalingen met veel remkuilen en wortels dat ik het merk en dan vooral in vergelijk met mijn Lyrik. Op de meeste stukken is het gewoon een meer dan prima vork, maar blijkbaar is de rest capabeler.
Ik heb in ieder geval nog niet echt nadelen gevonden aan de geometrie die door de meesten hier als onrijdbaar wordt gezien in NL. 8)

Afbeelding

Die bolt on Apidura Racing toptube bag is trouwens ook briljant. Groot genoeg voor telefoon en wat repen, makkelijk te openen onder het rijden door de magnetische flap, maar die ziet goed genoeg dicht om niet ergens halverwege het Traumapad je telefoon in je gezicht te krijgen. Nou nog eens op zoek naar een mooi compact frametasje voor wat reservemeuk en een jasje, en om er in de toekomst ook eens mee te gaan bikepacken. (TNNZ staat nog steeds weer op het verlanglijstje)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Apidura 1L Backcountry framebag past daar prima bij, kwam ‘m vanmorgen tegen op Pinkbike. FF opgezocht: https://www.apidura.com/shop/backcountry-frame-pack-1l/
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Of als je wat groters zoekt voor een FS:
https://www.revelatedesigns.com/index.c ... suspension

Revelate kwaliteit is in ieder geval top.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Die 1l apidura staat idd op de shortlist, maar ik had eigenlijk 1 maat groter gewild. Misschien dat ik maar gewoon een paar nokken in het frame soldeer en dan later een tas op maat laat maken.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Da’s het voordeel van staal! Die apidura viel me natuurlijk op omdat-ie op een Ibis Ripmo AF wordt geshowd. Ibis heeft eigen frametassen maar niet voor een XL…

Anyway: fraai baksel weer 👊🏻
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik behoor tot wat blijkbaar zo langzaam een minderheid is, ik geef niks om framebags en nog minder om handschoenvakjes in frames,

Maar wat de Kaptien zegt, echt weer een heel puike fiets, ook, en vooral, up close :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mwah, het staat bij mij ook niet hoog op de priolijst, maar bij langere tochten kan het handig zijn als ik niet teveel op de rug wil hebben. Bijvoorbeeld drinkzak in de heuptas en bammetjes plus reservespul in de framebag.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik vindt het echt zoveel lekkerder rijden zonder zweterige rugzak in NL, naast het feit dat het ook gewoon handig is om wat te eten en je telefoon bij de hand te hebben ipv dat je je rugzak af moet doen. Maar ik realiseer me dat ik er een rare mee ben. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Daar ben je zeker niet de enige in hoor :bier:

Mijn langste rit dit jaar was zonder rugzak. Meer bewegingsvrijheid, minder zweet op de rug en minder zere schouders de dag er na.
Ik gebruik overigens een evoc frame tasje. Ook maar 1L helaas, maar je kunt de klittenband straps op verschillende plekken plaatsen op het tasje, wat montage een stuk makkelijker maakt.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

suravida schreef: do 3 november 2022, 22:21 Maar ik realiseer me dat ik er een rare mee ben. :winkie:
MacReal schreef: vr 4 november 2022, 09:15 Daar ben je zeker niet de enige in hoor :bier:
Ik begin te vermoeden dat ik hier omringt ben door rare mensen... :o
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Als je op The Radavist kijkt zie ik wel echt een trend ontstaan van kleine framebags voor mountainbikes. Ik zie de ontwikkeling graag tegemoet. Zonde om voor die banaan, autosleutels en binnenband een hele rugzak mee te moeten dragen.

Ik zou het wel liever voor in de driehoek zien als er op.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kleine frametas voor mn mountainbike.
Daar ben ik 35 jaar geleden mee begonnen.
Afbeelding
Is het kringetje rond.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie