project Victor: MK3.5 p27

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Vandaag met Knakker even naar de Mookerhei gereden om wat foto's te schieten van beide Victorren. Helaas was de zon nét weg en waaide alles voortdurend om, maar niettemin toch wel wat leuks weten vast te leggen.

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi stel!

Zou ik best een rondje op willen rijden :winkie:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

"Stick your card in the slot, McFly!"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

suravida schreef: wo 11 januari 2023, 18:09 Afbeelding

:winkie: :kiss: :winkie: :kiss: :winkie: :kiss: :winkie: :kiss: :bier: :-q
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Da's een fraai duo daar =)
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Fraai .. best wel inderdaad :kiss: :winkie:
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

suravida schreef: wo 11 januari 2023, 18:09 Vandaag met Knakker even naar de Mookerhei gereden om wat foto's te schieten van beide Victorren.

Afbeelding
Ik Victor
Jij Victort
Wij Victorren
:-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

De rest van de foto's van mijn eigen MK3.5 Victor ook maar online geslingerd.

Wat mij betreft is dit de leukste XC voor NL en ver daarbuiten. 99mm veerweg achter, 130mm Pike voorop, slechts 11 speed, maar wel met dropper.
Geo is 470mm reach, 622mm ETT, 64.1 graden HTA, 76 graden STA, 440mm chainstays. Aangezien ik begon met biken begin jaren '90 leek het me wel aardig om deze fiets een vleugje retro mee te geven, vandaar de paarse poedercoat met gele splatter. (Al is die kleur stiekem ook omdat ik van Lars een set gele I9 naven kreeg aangeboden waar ik geen nee tegen kon zeggen) Had eigenlijk gehoopt dat het paars wat meer metallic zou zijn, maar ik was allang blij dat Bart van Custom Coatings deze nog wilde doen voordat hij zijn bedrijf beeindigde.
Na de afgelopen tijd een paar keer Ingrid spullen hebben mogen monteren kon ik me niet bedwingen en heb toch maar mezelf getrakteerd op een CRS-POP crankset, wat mij betreft nu al een design klassieker. De derailleur werd me iets te gortig, vandaar de 11 speed XT met XTR shifter. Remmen zijn de tot dusver nog steeds voortreffelijke Magura MT8 pro's. Zien er gelikt uit, liggen er lekker in de hand, grijpen fijn aan en zijn prettig betaalbaar. Heb al een paar overwogen om de Hope XCR's erop te zetten, maar die zijn me tot dusver echt te duur.
Vork is de '23 Pike Ultimate met custom stickers in de stijl van de allereerste generatie (26"!) Pike. De huidige decals konden me niet bekoren en waren niet meer zo mooi chroom, dus mooie reden voor iets anders. De SID Select die ik eerder op deze fiets had bleek het tempo dat de rest van de fiets wil maken niet zo goed bij te houden, en die had ook te weinig mogelijkheden qua instelbaarheid om hem meer naar mijn smaak te krijgen.
Mk3.5 betekend dat de voorkant een doorontwikkeling is van de MK3 (Zoals bij Knakker) maar dan met als belangrijkste verschil een 3D geprinte RVS "lug" in de zitbuis waardoor ik ofwel de achterkant een tikje korter kan bouwen, of er dus meer veerweg in kwijt kan. Vandaar dat mijn Victor 99mm heeft ivm Knakkers 82mm. Plan is wel om de komende tijd te gaan rijden met zowel 99 als 82mm om te kijken wat de verschillen zijn. De achterkant is nog die van een MK3, want ik heb nog niet genoeg tijd gehad om daar ook een setje 3D geprinte dropouts etc voor uit te tekenen. Maar plan is om de titanium UNpaved "Victor" (we zoeken nog een andere naam daarvoor) en de stalen p12 iets dichter bij elkaar te krijgen aan de achterkant qua vormgeving.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Echt een hele mooie, de paint job is ook zo gaaf, ik zeg BOTY :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja dit zou ik ook nog wel rijden ondanks mijn liefde voor all black.

Mooi geheel zo.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: za 14 januari 2023, 12:32 Maar plan is om de titanium UNpaved "Victor" (we zoeken nog een andere naam daarvoor)
Unpaved Mellow
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Gaaf!
Ik was nooit zo,n fan van de ranke lijnen van staal, maar dit is echt een kunstwerk. :-q
Ti Victor: Victi?
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Of Tictor :)

Wat een plaatje overigens, het kriebelt enorm om mijn Rocky te vervangen :)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Niet te lang laten kriebelen dan, ik heb nog voor 1, misschien 2, Victorren onderdelen liggen, en daarna ga ik me voorlopig focussen op de UNpaved Victor en een nieuw oud stalen merk waar we nu druk voor aan het bouwen zijn zodat we die op de Fiets en Wandelbeurs kunnen (her)introduceren. :winkie:

Mocht je, of iemand hier, zin hebben om mijn Victor eens te testen dan ben je natuurlijk van harte welkom.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Prachtbike :-q ! Met die 10cm achter wordt 'ie ook nog wat allrounder, al zou 't alleen al gevoelsmatig zijn.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie