MTB Route Schaarsbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Welkom op het forum en op de ATB Michael. Leuk dat je zo enthousiast bent. Veel succes op je ATB.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Welkom Michael! Schaarsbergen is ook mijn thuisroute. We gaan elkaar vast wel een keer tegenkomen op een zaterdag. Veel plezier!

:-q
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Nou zeg Michael wat een belevenis zo’n mountainbikeroute zeg. En leuk te lezen dat je er zo’n lol aan beleeft :-q
Lekker fietsen!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4712
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Afgelopen woensdag de route samen met Arnhem nog gereden met 2 fietsmaten. Het zijn heerlijke routes. De muur van Arnhem is trouwens een goede test hoe je conditie ervoor staat :winkie:

Schaarsbergen is vooral het stuk vanaf Waterberg tot aan A12 heel erg gaaf. Dat is echt een stukje wat je graag meerdere keren zou doen. Op het 1e deel van Waterberg merkte ik dat je sommige heuveltjes ook kunt springen als je genoeg vaart hebt (zelfs onbewust) :winkie: :lol:
En er zit een soort tafel heuveltje in die je ook zou moeten kunnen springen. Volgende keer maar eens proberen. Blijft een van de favoriete routes.

En gewoon blijven oefenen Michael je wordt vanzelf zekerder en behendiger. MTB is zoveel meer fun dan wielrennen. :tong
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Michael2410
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 11 februari 2023, 14:23

Attentie allen, er ligt een (met opzet geplaatste) boomstam op de afdaling bij de Kemperbergseweg. Nog vrij bovenaan.
Ik heb geprobeerd hem te verwijderen maar daar was hij te zwaar voor. Er zijn wel 3-4 man nodig om hem weg te krijgen schat ik zo in.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Dank voor de waarschuwing. Dat is ook niet een boompje dat je bij het uitlaten van de hond even versleept zeg... Stelletje gekken.
Campos
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 20:02

Michael2410 schreef: za 18 februari 2023, 14:34 Attentie allen, er ligt een (met opzet geplaatste) boomstam op de afdaling bij de Kemperbergseweg. Nog vrij bovenaan.
Ik heb geprobeerd hem te verwijderen maar daar was hij te zwaar voor. Er zijn wel 3-4 man nodig om hem weg te krijgen schat ik zo in.
Hoe weet je zo zeker dat die met opzet geplaatst was? Heb je iets gezien?
Het heeft immers flink gewaaid.. ik heb m alleen op foto gezien, maar het lijkt niet heel logisch dat die geplaatst zou zijn.

Hij is overigens vrij snel al weer weggehaald door een vlakbij wonende vrijwilliger.
Michael2410
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 11 februari 2023, 14:23

Campos schreef: zo 19 februari 2023, 00:19
Michael2410 schreef: za 18 februari 2023, 14:34 Attentie allen, er ligt een (met opzet geplaatste) boomstam op de afdaling bij de Kemperbergseweg. Nog vrij bovenaan.
Ik heb geprobeerd hem te verwijderen maar daar was hij te zwaar voor. Er zijn wel 3-4 man nodig om hem weg te krijgen schat ik zo in.
Hoe weet je zo zeker dat die met opzet geplaatst was? Heb je iets gezien?
Het heeft immers flink gewaaid.. ik heb m alleen op foto gezien, maar het lijkt niet heel logisch dat die geplaatst zou zijn.

Hij is overigens vrij snel al weer weggehaald door een vlakbij wonende vrijwilliger.
Het was slechts een vermoeden, daarom staat het ook tussen haakjes maar dat had wel wat duidelijker gekund. Hulde aan die vrijwilliger in ieder geval!
Campos
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 17 juni 2021, 20:02

Geen probleem hoor! Het ging er meer om dat als je wat gezien zou hebben, dat we dat graag hadden geweten. Tot nu toe zijn er maar weinig tekenen van moedwillige sabotage geweest, maar het is wel goed om er bovenop te zitten als dat wel het geval is
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik kwam een week geleden ook een hoop stukjes glas tegen op de trail bij Waterberg, alsof iemand er mee had lopen strooien.
Verderop nog een stuk servies in de struiken.. Dat komt niet uit de lucht vallen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Klopt dat komt niet uit de lucht vallen, het was vroeger een vuilnisbelt/stortplaats, dat komt naar boven drijven. Tijdens de aanleg van de route is er heel veel glas opgeruimd, maar komt oa door regen omhoog.
Michael2410
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 11 februari 2023, 14:23

Rayb81 schreef: vr 24 februari 2023, 23:32 Ik kwam een week geleden ook een hoop stukjes glas tegen op de trail bij Waterberg, alsof iemand er mee had lopen strooien.
Verderop nog een stuk servies in de struiken.. Dat komt niet uit de lucht vallen.
Ik heb m'n goede daad van de dag ook gedaan, zag namelijk een stukje glas midden op die trail liggen. Mee naar huis genomen uiteraard.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gisteren voor het eerst deze route gereden. Toch wel een hele leuke zeg! Gestart bij het MTB-museum, absoluut een kijkje waard!

Route lag er mooi bij, en met een gemiddelde van net geen 22 (waarom nou net niet?!) toch best blij na een lange tijd knie- en rugklachten (die laatste zullen altijd wel een beetje blijven). Paar bijzondere gebeurtenissen, zoals het inhalen van twee motorrijders op de route (ja, wij haalden hen in, en 1 kenteken is doorgegeven - wat een stank en herrie als je erachter zit hee) en een best wel erg hard rijdende MTB-er op flat pedals die "flat out foot out" door een tunneltje ging en daar bijna op een stilstaand groepje knalde. Heb niet vaak de slappe lach op de fiets maar dit was wel een momentje.

Na twee rondjes was het wel mooi geweest en was het tijd om op te warmen bij de houtkachel in het museum. Was buiten stiekem kouder dan het leek. Geslaagd en ik ga zeker keertje terug!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dat van die kou was zaterdag ook. Toen een rondje Schaarsbergen gedaan en via de route van Rheden naar huis gereden. Het was vreemd genoeg kouder dan verwacht. Route lag er heerlijk bij en lekker kunnen rijden, ben verder geen gekke dingen tegen gekomen :winkie:

Gelukkig had de vrouw nog wel een aantal klusjes te doen, dus kon thuis fijn aan de bak om op te warmen :roll:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4712
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Kapitein Iglo schreef: ma 6 maart 2023, 12:43 Gisteren voor het eerst deze route gereden. Toch wel een hele leuke zeg! Gestart bij het MTB-museum, absoluut een kijkje waard!
Jij had toch ook een human powered motor voor je rijden ... :roll: :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie