e-mtb's!

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Sabai schreef: zo 22 januari 2023, 22:21 Welke e-mtb zouden jullie kunnen aanraden als je hem vooral voor enduro ritjes wil gebruiken in Duitsland België en de Alpen. We fietsen steeds vaker dit soort dingen en begin zo'n e-mtb toch wel interessant te vinden. Ik ga er sowieso eerst eens eentje huren om te zien of het wat is.
Ligt er maar net aan wat je budget is. Ik rij die ritjes ook graag en ben zeer tevreden met mijn Stereo 160. Een Focus Sam, Canyon Spectral,
Radon Render/Deft etc etc. Welke je ook maar past je gaat er een dikke smile van krijgen met het klimwerk.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

sandercl schreef: zo 22 januari 2023, 22:05
Snelle Buffer schreef: zo 22 januari 2023, 19:51

Vandaag weer een ritje van 75 km , en wauw , hij houdt echt in bij het schakelen op eco en tour+ , en ik maar zoeken waar de "connectie "zit .. :)
Ja als je het niet weet zul je het ook niet zo direct merken.
Ik merkte het vooral omdat ik van een bosch gen 2 kom, en die blijft vol doorgaan met het schakelen. De gen 4 heeft dat niet zo. Ik denk dat het met de torque sensor te maken heeft.

Als je de website van bosch even bekijkt, zie je bij de features van de motoren iets van gear shift detection staan
Tsja , gen2 als gen4 motoren ter beschikking in 3 verschillende merken fietsen , ik merk geen verschil bij alles , wel in de modi's , maar daar zit dan ook weer software verschil in .Maakt het fietsen niet minder leuk :)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Dice Oldskool schreef: zo 22 januari 2023, 22:31
Sabai schreef: zo 22 januari 2023, 22:21 Welke e-mtb zouden jullie kunnen aanraden als je hem vooral voor enduro ritjes wil gebruiken in Duitsland België en de Alpen. We fietsen steeds vaker dit soort dingen en begin zo'n e-mtb toch wel interessant te vinden. Ik ga er sowieso eerst eens eentje huren om te zien of het wat is.
Ligt er maar net aan wat je budget is. Ik rij die ritjes ook graag en ben zeer tevreden met mijn Stereo 160. Een Focus Sam, Canyon Spectral,
Radon Render/Deft etc etc. Welke je ook maar past je gaat er een dikke smile van krijgen met het klimwerk.
Daarbij als je budget het toe laat ; twee accu , ben je nog veel minder afhankelijk van een lift of liften en seizoen :winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Sabai schreef: zo 22 januari 2023, 22:21 Welke e-mtb zouden jullie kunnen aanraden als je hem vooral voor enduro ritjes wil gebruiken in Duitsland België en de Alpen. We fietsen steeds vaker dit soort dingen en begin zo'n e-mtb toch wel interessant te vinden. Ik ga er sowieso eerst eens eentje huren om te zien of het wat is.
https://m.youtube.com/watch?time_contin ... e=emb_logo
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik moet zeggen dat ik de nieuwe Trek fuel exe wel erg mooi vind. Alleen als ik dan naar de accu kijk 325w tegenover 750w van de cube stereo dan vraag ik mij af is die accu van de Trek niet zo leeg. Hoeveel runs doen jullie bijvoorbeeld op 1 accu lading in Solingen of Spa bijvoorbeeld?
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

De EXE heeft 360. Ik red het er nu mee, maar heb wel de range extender besteld. Ik rij voornamelijk in ECO en kan dan goed de enduro ritjes doen die wij gemiddeld doen. 30km +/- 1000hms. Zonder extender is die dan ook wel leeg aan het einde. Voor mij nu prima, maar ben wel benieuwd hoe dat gaat in de bergen.

Hou er rekening mee dat de EXE wel eigen inspanning verwacht, anders kun je beter een full fat e-mtb pakken.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Wij hebben voor een e-mtb gekozen onder andere voor technisch klimmen.
Daarom viel voor ons de light versie af.
Onze heeft een goeie 500 watt, ruim 1000hm is dan geen probleem.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Sabai schreef: zo 22 januari 2023, 22:21 Welke e-mtb zouden jullie kunnen aanraden als je hem vooral voor enduro ritjes wil gebruiken in Duitsland België en de Alpen. We fietsen steeds vaker dit soort dingen en begin zo'n e-mtb toch wel interessant te vinden. Ik ga er sowieso eerst eens eentje huren om te zien of het wat is.
Ik kan geen vergelijking maken. Heb ooit een proefrit gemaakt op een specialized Turbo Levo. Dat beviel goed. Maar heb een Santa Cruz Heckler gekocht. Absoluut geen spijt van. Wat een feest! Ik vind het echt een fijne en mooie fiets. Maar besef goed dat het vooral gevoel is. Er zijn ongetwijfeld veel argumenten voor en tegen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Gewoon eentje kopen met het Bosch smart system, nergens geen omkijken meer naar. Ik heb met mijn 70kg genoeg aan de 625 accu.
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Of een Bosch zonder het smart systeem. Ook gewoon een gen 4 met 625 accu. Zoals op de Trek Rail maar nog met de oude geo, iets minder lang/reach.
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Giant heeft ook een 800wh batterij wel de yamaha motor met hun eigen tune op.

Ik heb bij mijn haibike met 625 batterij gwn een 2e batterij gekocht voor de grote tochten. Die neem ik mee in een rugzak. Gewicht valt wel mee vind ik, en daar raak je aan gewent
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ligt er ook weer aan hoe de accu wordt " belast" .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In je rugzak?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

ThaSingleTrackMastah schreef: di 24 januari 2023, 21:53 In je rugzak?
Blijkbaar ... :o
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Vraagje over de Cube stereo hybrid 140.

Deze fiets is voorzien van 29 wielen. Weet hier iemand of ik, als ik achter een 27,5 plaats, de software kan laten omzetten naar 27,5?
Betreft een 2023 fiets uit de smart reeks...
Plaats reactie