e-mtb's!
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29973
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
De motor hoeft meestal niet losgekoppeld te worden, gewoon een stukje laten zakken.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2494
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
Hebbe ge er al mee gereden en merk je dat de vork niet presteert zoals jij wil ?, ik ontlucht hem om de drie maanden ongeveer , wel na veel gebruik rockgardens en downhill in Oostenrijk en Duitsland , in NL eigelijk niet , nog niet gehad dat er lucht uit kwam bij indrukken .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
-
- Moderator
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Volgens mij is het vooral bedacht voor grote hoogteverschillen en daarmee luchtdruk verschillen? Je kunt ze gewoon een beetje lossen tot je gesis hoort en ze dan weer vastzetten. Of je investeert €35,- en monteert de drukknopjes van de duurdere modellen
Vwb de remmen, ik ga niet vrijwillig Sram remmen monteren dus dat was ik niet
Ik heb de leidingen laten zitten en alleen de calipers vervangen (XT2 naar XT4).
De remleiding gaat achter het balhoofd het frame in. Met een klemmetje dat vastgeschroefd zit, dus dat moet je sowieso even losmaken. Net voor de motor komt hij uit de downtube en loopt dan boven de motor door naar de opening onder het onderste demperoog. Vanaf daar loopt hij buitenlangs dus easypeasy
Als je een nieuwe leiding moet trekken zou ik dat van onderaf doen. Met een banjo leiding moet dat sowieso. Je kunt met een pincet en wat handigheid de leiding bovenaan door de opening halen.
De motor er onderuit is goed te doen. Je moet de ketting geleider een beetje lossen om bij de bout aan die kant te kunnen. Ik haal ook het voorblad los (de vier boutjes, de spider blijf ik af). Onder het stofkapje links zitten de enige drie stekkers, van de twee kleintjes heeft er een een nokje en de andere niet dus die kun je zo herkennen.
Vwb de remmen, ik ga niet vrijwillig Sram remmen monteren dus dat was ik niet
Ik heb de leidingen laten zitten en alleen de calipers vervangen (XT2 naar XT4).
De remleiding gaat achter het balhoofd het frame in. Met een klemmetje dat vastgeschroefd zit, dus dat moet je sowieso even losmaken. Net voor de motor komt hij uit de downtube en loopt dan boven de motor door naar de opening onder het onderste demperoog. Vanaf daar loopt hij buitenlangs dus easypeasy
Als je een nieuwe leiding moet trekken zou ik dat van onderaf doen. Met een banjo leiding moet dat sowieso. Je kunt met een pincet en wat handigheid de leiding bovenaan door de opening halen.
De motor er onderuit is goed te doen. Je moet de ketting geleider een beetje lossen om bij de bout aan die kant te kunnen. Ik haal ook het voorblad los (de vier boutjes, de spider blijf ik af). Onder het stofkapje links zitten de enige drie stekkers, van de twee kleintjes heeft er een een nokje en de andere niet dus die kun je zo herkennen.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Pro Biker
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
- Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler
Ah, daarissietoch...
Nah, dat klinkt dan weer easy peasy. We gaan m uit stal halen......
Raar, meen me toch echt te herinneren hoe jij hier ergens beschreef dat je toch wel n beetje had zitten klooien met interne bekabeling...maar mss was t een versnellingskabel...of een nieuwe ketting, wa ever he..
Nah, dat klinkt dan weer easy peasy. We gaan m uit stal halen......
Raar, meen me toch echt te herinneren hoe jij hier ergens beschreef dat je toch wel n beetje had zitten klooien met interne bekabeling...maar mss was t een versnellingskabel...of een nieuwe ketting, wa ever he..
feel the fear,do it anyway!
-
- Moderator
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Kan zijn hoor, dat ik de eerste keer -toen ik nog niet wist hoe het precies zat- een beetje zat te hannesen.
Ik heb ook een keer de kabelloop aangepast. Omdat ik de achterrem links wil hebben kwam de remleiding aan de "verkeerde kant" uit het frame. Om de leiding netjes te laten lopen moest hij rechts achter het balhoofd naar buiten komen ipv links. Dat aanpassen ging redelijk vlotjes, met een lang pincet kon ik zo de leiding door het gat achter het balhoofd trekken.
Ik herinner me dat ik wel een keer vragen heb gesteld over de derailleurkabel. Die bestaat uit drie delen: een normaal stuk buitenkabel van shifter tot onder de achterdemper, dan een stuk met Jagwire aluminium "hulsjes" en het laatste stuk naar de derailleur (door de achtervork) is weer standaard buitenkabel.
Maar ook dat bleek uiteindelijk makkelijker te vervangen dan ik vooraf dacht
Ik heb ook een keer de kabelloop aangepast. Omdat ik de achterrem links wil hebben kwam de remleiding aan de "verkeerde kant" uit het frame. Om de leiding netjes te laten lopen moest hij rechts achter het balhoofd naar buiten komen ipv links. Dat aanpassen ging redelijk vlotjes, met een lang pincet kon ik zo de leiding door het gat achter het balhoofd trekken.
Ik herinner me dat ik wel een keer vragen heb gesteld over de derailleurkabel. Die bestaat uit drie delen: een normaal stuk buitenkabel van shifter tot onder de achterdemper, dan een stuk met Jagwire aluminium "hulsjes" en het laatste stuk naar de derailleur (door de achtervork) is weer standaard buitenkabel.
Maar ook dat bleek uiteindelijk makkelijker te vervangen dan ik vooraf dacht
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2494
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
Ook ik ben benieuwd naar een Coil shock met name in Oostenrijk , Italy e.o , dus ook maar er 1 gekocht bij RCZ.
Helaas kwam deze Fox VAN met een coil van 350 , maar die is voor mij te "licht" , ook na het gebruiken van het aangereikte tooltje van Kermit , en wat lezen op het WWW.
Uiteindelijk werd er een coil geadviseerd van 700 , maar 1'tje van 650lbs aangeschaft en gemonteerd , eerste indruk is positief
Helaas kwam deze Fox VAN met een coil van 350 , maar die is voor mij te "licht" , ook na het gebruiken van het aangereikte tooltje van Kermit , en wat lezen op het WWW.
Uiteindelijk werd er een coil geadviseerd van 700 , maar 1'tje van 650lbs aangeschaft en gemonteerd , eerste indruk is positief
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5580
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Die blauwe lsc draaiknop matched iig mooi met het blauw van jouw Action Team.
Wel een groot verschil ook qua lengte met de 350 die erin zat.
Wel een groot verschil ook qua lengte met de 350 die erin zat.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2494
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
zeker , ik kon de 650lbs coil er net tussen krijgen , kost wel wat moeite met indrukken , en de hulp van de vrouw nodig om de retainer ring er tussen te schuiven .....Dice Oldskool schreef: ↑zo 5 maart 2023, 12:42 Die blauwe lsc draaiknop matched iig mooi met het blauw van jouw Action Team.
Wel een groot verschil ook qua lengte met de 350 die erin zat.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5580
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Zijn ze toch nog ergens goed voor.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2494
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
ketting was lang genoeg
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
- mud mate
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
- Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
- Contacteer:
&Snelle Buffer schreef: ↑zo 5 maart 2023, 13:46zeker , ik kon de 650lbs coil er net tussen krijgen , kost wel wat moeite met indrukken , en de hulp van de vrouw nodig om de retainer ring er tussen te schuiven .....Dice Oldskool schreef: ↑zo 5 maart 2023, 12:42 Die blauwe lsc draaiknop matched iig mooi met het blauw van jouw Action Team.
Wel een groot verschil ook qua lengte met de 350 die erin zat.
Heb je wel de juiste lengte gekozen dan???
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2494
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
Net een beetje meer dan ....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29973
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Voor partners aan kettingen zijn er andere fora, zullen we het hier weer over fietsen hebben?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Moderator
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Staat de lengte van de veer niet vast bij een bepaalde demper? Die is toch niet afhankelijk van de veerconstante.Dice Oldskool schreef: ↑zo 5 maart 2023, 12:42 Die blauwe lsc draaiknop matched iig mooi met het blauw van jouw Action Team.
Wel een groot verschil ook qua lengte met de 350 die erin zat.
Bij mijn RS demper kun je de ring voor de voorspanning zo ver los draaien dat je de schotel met gemak er onderuit kunt halen. Bij de schokbrekers onder m'n motor is dat niet anders, het verstelbereik van de draairing is zo groot dat de veer gewoon los komt te zitten als je ver genoeg draait. Idem bij de Fox coildemper (Vanilla RC, wie kent ze nog ) die ik twintig jaar geleden in m'n fully had.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After