11ANTS 2022: opstarten en verder plannen (pag. 13)

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En de eerste made in Wijchen pANTher afgeleverd :D

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Erg mooi, guys. :-q (Prima bandencombi ook)
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dutch pride :-q
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Nice!

Zojuist een ritje met de vering gelocked gereden. Beviel goed. Een hardtail of starre bike zou een mooie aanvulling zijn.

Wanneer is Black Friday ook al weer? :bier:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Bij 11ants is het áltijd Black friday :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Blijven bijzonder mooie en strakke fietsjes, weinig "ruis" maar met prachtige details :-q :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Is een Eightpins dropper het overwegen waard in een 11 Ants of P12. Lijkt me duurzaam, functioneel; stijf verstelbare drophoogte en strak geheel met het frame.
Wel complexer in fabricage van het frame. Door het montage punt in zitbuis boven de Pinion mount. Maar te doen door een goede framebouwer..

Heeft set back. Dit geeft mogelijkheid de zitbuis steiler te maken. Hierdoor kan chainstay korter of meer ruimte voor de veerweg bij een fully.

https://www.eightpins.com/

Uit 2018 https://www.pinkbike.com/news/eightpins ... eview.html
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

corex schreef: za 23 juli 2022, 18:35 Is een Eightpins dropper het overwegen waard in een 11 Ants
Ik zou er verder in moeten duiken. Wat je aanhaalt ken ik als 'voordelen', maar punten als problemen in de praktijk en servicevriendelijkheid zijn me nog niet helemaal duidelijk. Net als het punt waar een frame precies aan moet voldoen.

In dat opzicht staan we aan de ene kant open voor nieuwe ideeën, maar die moeten eigenlijk wel meteen een "aha!" opleveren. De 34,9 mm dropper die we nu gebruiken is alleen maar logisch: gewoon een verbeterde uitvoering van de 'undersized' normale versie. Bij 8-pins heb ik dat "aha!" dus niet meteen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wow... da's wel een plaatje :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Voor P12 is me een paar keer gevraagd om een Eightpins toe te passen, en toen ben ik er wel ingedoken. Uiteindelijk besloten om er niet mee door te gaan om meerdere redenen, maar de belangrijkste was toch wel dat het té geintegreerd is. Dus als Eightpins er mee stopt, of de dropper geeft ergens in de Alpen de geest, dat je dan niet eenvoudig een vervanger regelt. Iets dat met een 31.6 (of 34.9 met shim) eigenlijk altijd wel lukt. Daarnaast was het ook erg lastig om in staal een zitbuis te vinden die voldeed aan de specs van Eightpins, en vond ik de kraag niet erg fraai eerlijk gezegd. Al met al een leuk idee, maar in de praktijk voor mij niet interessant. En zoals Lars al aangeeft is een Bikeyoke in 34.9 eigenlijk gewoon top, zeker als ik zie dat mijn 31.6 Revive na 5 jaar zonder onderhoud het ook nog gewoon probleemloos doet.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

suravida schreef: za 23 juli 2022, 11:23 En de eerste made in Wijchen pANTher afgeleverd :D

Afbeelding
Gefeliciteerd! Mooie mijlpaal.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

suravida schreef: za 23 juli 2022, 11:23 En de eerste made in Wijchen pANTher afgeleverd :D

Afbeelding
:-q mooi strak en clean :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

suravida schreef: za 23 juli 2022, 11:23 En de eerste made in Wijchen pANTher afgeleverd :D

Afbeelding
Afgelopen dagen zo veel op de bike gezeten dat ik deze post nu pas zie. Ik mag mij de trotse eigenaar van deze bike noemen die helemaal naar wens is opgebouwd. De eerste ervaringen zijn heel goed, wat vooral opvalt is het strake stuurgedrag ten opzichte van mijn vorige bike. Ook de Pinion bevalt goed al merk ik wel dat deze iets anders reageerd als de Rohloff maar ook dat zal spoedig wennen.
Lars en team bedankt voor het bouwen van deze pracht bike!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

EJB schreef: zo 24 juli 2022, 21:20
suravida schreef: za 23 juli 2022, 11:23 En de eerste made in Wijchen pANTher afgeleverd :D

Afbeelding
Afgelopen dagen zo veel op de bike gezeten dat ik deze post nu pas zie. Ik mag mij de trotse eigenaar van deze bike noemen die helemaal naar wens is opgebouwd. De eerste ervaringen zijn heel goed, wat vooral opvalt is het strake stuurgedrag ten opzichte van mijn vorige bike. Ook de Pinion bevalt goed al merk ik wel dat deze iets anders reageerd als de Rohloff maar ook dat zal spoedig wennen.
Lars en team bedankt voor het bouwen van deze pracht bike!
Mooie bike, gefeliciteerd met deze aanwinst.
Nu je jezelf hebt bekend gemaakt willen we natuurlijk wel een SYS :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

EJB schreef: zo 24 juli 2022, 21:20
suravida schreef: za 23 juli 2022, 11:23 En de eerste made in Wijchen pANTher afgeleverd :D

Afbeelding
Afgelopen dagen zo veel op de bike gezeten dat ik deze post nu pas zie. Ik mag mij de trotse eigenaar van deze bike noemen die helemaal naar wens is opgebouwd. De eerste ervaringen zijn heel goed, wat vooral opvalt is het strake stuurgedrag ten opzichte van mijn vorige bike. Ook de Pinion bevalt goed al merk ik wel dat deze iets anders reageerd als de Rohloff maar ook dat zal spoedig wennen.
Lars en team bedankt voor het bouwen van deze pracht bike!
lekker weer, moeten wij nog harder trappen om jou bij te houden, wel een hele mooie bike :-q
Mtb Renkum
Plaats reactie