Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2988
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

En dan maar zeiken over die MTB-ers. Die vaak op de vaste routes rijden en geen honden bij zich hebben. Overigens in dit filmpje wel een fietsende lullo, geen noppenbanden.


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... kwade-hoek

Overigens wordt teveel aan reeën afgeschoten door jagers.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik zag dat item gister, maar staat dat bandenspoor sowieso niet een beetje raar?

Het loopt van de duinen, recht naar zee :-?
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Crapton schreef: zo 19 maart 2023, 23:07 En dan maar zeiken over die MTB-ers. Die vaak op de vaste routes rijden en geen honden bij zich hebben. Overigens in dit filmpje wel een fietsende lullo, geen noppenbanden.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... kwade-hoek

Overigens wordt teveel aan reeën afgeschoten door jagers.
Peelrijder schreef: ma 20 maart 2023, 10:35 Ik zag dat item gister, maar staat dat bandenspoor sowieso niet een beetje raar?

Het loopt van de duinen, recht naar zee :-?
Da's niet zo raar. Langs het zeewater is het strand doorgaans het hardst en dus het best berijdbaar.

Overigens mogen wandelaars/hardlopers niet van 't padje af en honden moeten verplicht aan de lijn. Oké, maar is een autogordel wel/niet omdoen voor boswachters dan een vrije keuze? :wink:
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2988
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1437313 ... acceptabel komt zelfs in de Telegraaf.

1. Ruiter die klap uitdeelt, rijdend buiten de ruiterroute. Goh... nee toch... die brave ruiters. Ze laten duidelijke sporen achter.
2. Huftergedrag ivm loslopende honden wordt specifiek benoemd door NM

Niets over MTB-ers. Ergo het gros de MTB-ers gedraagt zich waarschijnlijk voldoende goed ofwel zodanig dat men geen overlast veroorzaakt of aandacht trekt.

Belangrijk voor MTB-en is om uit de negatieve aandachtsspiraal te raken. Beheerders richten zich vaak op de grootste problemen.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Crapton schreef: zo 2 april 2023, 15:56 https://www.telegraaf.nl/nieuws/1437313 ... acceptabel komt zelfs in de Telegraaf.

1. Ruiter die klap uitdeelt, rijdend buiten de ruiterroute. Goh... nee toch... die brave ruiters. Ze laten duidelijke sporen achter.
2. Huftergedrag ivm loslopende honden wordt specifiek benoemd door NM

Niets over MTB-ers. Ergo het gros de MTB-ers gedraagt zich waarschijnlijk voldoende goed ofwel zodanig dat men geen overlast veroorzaakt of aandacht trekt.

Belangrijk voor MTB-en is om uit de negatieve aandachtsspiraal te raken. Beheerders richten zich vaak op de grootste problemen.
Dat wat “we” kunnen doen om de anti-mtb trend te stoppen is om een hond of paard aan te schaffen of te lenen, daarmee het bos in te gaan en ons dan te gaan misdragen. :wink:
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Die boswachter heeft vast wel iets meer gezegd of gedaan dan alleen maar wijzen op dat de ruiter niet op de route reed. Of het nou over mtb'ers , ruiters of wandelaars al dan niet met of zonder hond(en) gaat; het zijn vaak een beetje eenzijdige verhalen. Het gaat altijd om iemand die last heeft van een ander en daar nogal een mening over heeft.

In mijn "vorige sportieve leven" was ik ruiter en je moet toch wel echt heel veel moeite doen om iemand die op de grond staat een klap te kunnen geven. Maar als er iemand het in z'n hoofd zou halen om ook maar met één vinger aan mijn paard te gaan zitten, zou ik niet voor mezelf in staan. Dat brengt mij tot: hoe gevaarlijk en overlast gevend zijn die boswachters eigenlijk? :winkie:
mountainbiken: It's ok to be crap
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2649
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ManWithTheGoldenBike schreef: ma 3 april 2023, 12:54 Die boswachter heeft vast wel iets meer gezegd of gedaan dan alleen maar wijzen op dat de ruiter niet op de route reed.
...
Dat brengt mij tot: hoe gevaarlijk en overlast gevend zijn die boswachters eigenlijk? :winkie:
Hele rare suggestie zonder enige kennis van zaken en daarom is je "grapje" helemaal niet zo grappig :-{ :-{ :-{

Boswachters doen ook gewoon hun werk en zijn slachtoffer van het huftergedrag van de welbekende korte lontjes.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Mad Wally schreef: ma 3 april 2023, 13:15 Hele rare suggestie zonder enige kennis van zaken.....
Misschien het hele bericht lezen? Natuurlijk is het niet ok dat iemand een klap uitdeelt, maar nogmaals: dat doen mensen niet zomaar. Daar gaan dingen aan vooraf en ja die weet ik niet, maar dat was dan ook precies wat ik schreef.
mountainbiken: It's ok to be crap
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2649
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ManWithTheGoldenBike schreef: ma 3 april 2023, 14:01
Mad Wally schreef: ma 3 april 2023, 13:15 Hele rare suggestie zonder enige kennis van zaken.....
Misschien het hele bericht lezen? Natuurlijk is het niet ok dat iemand een klap uitdeelt, maar nogmaals: dat doen mensen niet zomaar. Daar gaan dingen aan vooraf en ja die weet ik niet, maar dat was dan ook precies wat ik schreef.
Ja ik heb het gelezen, en opnieuw stel je "dat doen mensen niet zomaar" met andere woorden: de boswachter is ook schuldig aan het voorval. Jij probeert recht te praten wat heel erg krom is en dat is te triest voor woorden.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Mad Wally schreef: ma 3 april 2023, 14:15 Ja ik heb het gelezen, en opnieuw stel je "dat doen mensen niet zomaar" met andere woorden: de boswachter is ook schuldig aan het voorval. Jij probeert recht te praten wat heel erg krom is en dat is te triest voor woorden.
Kleine misvatting; waar praat ik iets "recht"?
Als je het artikel leest, lees je dat de boswachter zo goed als zonder enige aanleiding, behalve dat hij zei dat de ruiter buiten de toegestane paden reed, klappen kreeg. Ik heb helaas ook wel eens een boswachter meegemaakt die zich ook niet helemaal correct gedroeg en mij of andere mensen aansprak op een manier die echt niet netjes was. Dat is echter geen reden om zoiets te gaan doen, maar dat schreef ik ook niet;
ik praat helemaal niet recht dat de ruiter mag uithalen; dat mag hij niet. Ik suggereer alleen maar dat de ruiter dit niet zomaar meteen gedaan zal hebben. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand zomaar omdat ie aangesproken wordt op iets dat ie willens en wetens fout doet meteen erop gaat slaan, wat zoals je ook al kon lezen niet echt makkelijk is zittend op een paard. (over kennis van zaken gesproken!)
Het is weer typisch "social media gedrag" om een mening te geven over iets dat je misschien verkeerd begrijpt, vooral niet even gaat navragen en daarna ook met "dat is te triest voor woorden" gaat komen.....
mountainbiken: It's ok to be crap
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mad Wally schreef: ma 3 april 2023, 13:15
ManWithTheGoldenBike schreef: ma 3 april 2023, 12:54 Die boswachter heeft vast wel iets meer gezegd of gedaan dan alleen maar wijzen op dat de ruiter niet op de route reed.
...
Dat brengt mij tot: hoe gevaarlijk en overlast gevend zijn die boswachters eigenlijk? :winkie:
Hele rare suggestie zonder enige kennis van zaken en daarom is je "grapje" helemaal niet zo grappig :-{ :-{ :-{

Boswachters doen ook gewoon hun werk en zijn slachtoffer van het huftergedrag van de welbekende korte lontjes.
Pffft. Waarom neem jij alles altijd zo verschrikkkkkkelijk serieus? :-?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Crapton schreef: zo 19 maart 2023, 23:07 En dan maar zeiken over die MTB-ers. Die vaak op de vaste routes rijden en geen honden bij zich hebben. Overigens in dit filmpje wel een fietsende lullo, geen noppenbanden.


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... kwade-hoek

Overigens wordt teveel aan reeën afgeschoten door jagers.
Hmm wat een toeval. Wij waren gisteren ook op die route...
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2988
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

https://www.bndestem.nl/brabant/ruiters ... ~a9bacaf0/

Waarom dit plaatsen, gaat toch niet om MTB?

Het helpt om de negatieve MTB aandacht in perspectief te plaatsen. Hopelijk gaan natuurbeheerders de aandacht verleggen naar grotere problemen, zoals die loslopende honden. En laten ze los fietsende MTB-ers met rust.

Ik ben overigens ook niet zo'n liefhebber van ruiters, want op een of andere manier weten die altijde de paden van geheel links tot geheel rechts kapot te rijden en regelmatig op plaatsen waar ze niet mogen komen.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

modderfietser schreef: ma 3 april 2023, 06:41
Dat wat “we” kunnen doen om de anti-mtb trend te stoppen is om een hond of paard aan te schaffen of te lenen, daarmee het bos in te gaan en ons dan te gaan misdragen. :wink:
Ik laat mijn paard iedere vrijdagmiddag drugsafval lozen in de Loonse en Drunense duinen.
Waar woke is, is vuur
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Makkelijk schreef: vr 7 april 2023, 11:14

Ik laat mijn paard iedere vrijdagmiddag drugsafval lozen in de Loonse en Drunense duinen.
supervoer ?, heb je het recept ? :lol:, kan ik dat dan hetzelfde doen met mn honden ........
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie