Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Oei! :o

Die is even langs me af gegaan, maar dat is inderdaad een zeer lompe actie met een uiterst triest gevolg!

Verdrietig om te zien dat dit gebeurt en ook nog eens met zulke gevolgen. :((

Hierbij stel ik mezelf dan meteen weer de vraag hoe goed alles af gaat lopen als er door mogelijke sluitingen van routes meer wildrijden gaat plaatsvinden.

De routes zijn doorgaans zeer goed onderhouden en vrij van zulke obstakels, als mensen vrij gaan rijden is het maar de vraag of het een geplaatste of ontstane situatie is mocht er zoiets voorvallen.

En dan meteen de aansprakelijkheidskwestie.....

Niet dat ik daar op uit ben, het is immers een risicosport, maar het is wel fijn nog ergens iets te kunnen verhalen uiteindelijk, mocht het echt zo slecht aflopen.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Wat een triest verhaal zeg. Zag het bericht gister snel voorbij komen maar had niet eens in de gaten dat het mtb gerelateerd was.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Triest verhaal.
Vraag me af wat voor tak/balk het was en wat voor pad.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Mijn eerste gevoel was "een balkje, je komt toch wel gekkere dingen tegen op een MTB-route". Maar als je er 10 minuten geleden nog volgas langs kon ben je wat minder alert op dat soort verrassingen natuurlijk. Zieke actie wel! Ik kan me alleen bijna niet voorstellen dat je jaren later nog gaat achterhalen wie dat daar neer gelegd heeft...
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Voor mensen die alleen de kop lezen.

Deze man heeft zelf gekozen voor euthanasie en is niet overleden door de val wat de kop suggereert.

Klein maar niet onbelangrijk detail.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

maverick76 schreef: vr 10 februari 2023, 08:33 Voor mensen die alleen de kop lezen.

Deze man heeft zelf gekozen voor euthanasie en is niet overleden door de val wat de kop suggereert.

Klein maar niet onbelangrijk detail.
Niet onmiddellijk, maar toch vind ik die conclusie te kort door de bocht. Zijn euthanasie is een direct gevolg van de val. Ik denk dat doorleven met zijn verlamming, maar vooral pijn, geen optie was. Dat zou het voor mij denk ik ook niet zijn.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Mad Wally schreef: vr 10 februari 2023, 08:46
maverick76 schreef: vr 10 februari 2023, 08:33 Voor mensen die alleen de kop lezen.

Deze man heeft zelf gekozen voor euthanasie en is niet overleden door de val wat de kop suggereert.

Klein maar niet onbelangrijk detail.
Niet onmiddellijk, maar toch vind ik die conclusie te kort door de bocht. Zijn euthanasie is een IN direct gevolg van de val. Ik denk dat doorleven met zijn verlamming, maar vooral pijn, geen optie was. Dat zou het voor mij denk ik ook niet zijn.
Bovenstaande tekst op een niet onbelangrijk detail aangevuld in ROOD. Euthanasie is een keuze. Verlamming en pijn het gevolg van het ongeluk.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Mad Wally schreef: vr 10 februari 2023, 08:46
maverick76 schreef: vr 10 februari 2023, 08:33 Voor mensen die alleen de kop lezen.

Deze man heeft zelf gekozen voor euthanasie en is niet overleden door de val wat de kop suggereert.

Klein maar niet onbelangrijk detail.
Niet onmiddellijk, maar toch vind ik die conclusie te kort door de bocht. Zijn euthanasie is een direct gevolg van de val. Ik denk dat doorleven met zijn verlamming, maar vooral pijn, geen optie was. Dat zou het voor mij denk ik ook niet zijn.
+1

Direct of indirect gevolg van. Ik denk dat de meesten niet beseffen wat zenuwpijn is / kan doen.
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

corex schreef: vr 10 februari 2023, 09:56 [Euthanasie is een keuze. Verlamming en pijn het gevolg van het ongeluk.
Euthanasie is een keuze? :-{
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

MSpark schreef: vr 10 februari 2023, 10:43
corex schreef: vr 10 februari 2023, 09:56 [Euthanasie is een keuze. Verlamming en pijn het gevolg van het ongeluk.
Euthanasie is een keuze? :-{
Helemaal mee eens; het lijkt me in dit geval een uitweg uit een uitzichtloze en vrijwel onleefbare situatie.
Verder vindt ik de discussie hier over de woordkeuzes een beetje vergezocht; kom op mensen, het gaat hier om een situatie die we ons zelf niet kunnen voorstellen en je mag echt hopen dat je zelf nooit in een dergelijke situatie terecht gaat komen.
mountainbiken: It's ok to be crap
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Helemaal mee eens.

En door….
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Mad Wally schreef: za 11 februari 2023, 20:50 Goed verhaal van Patrick Jansen

https://www.gld.nl/artikel/7858399/reac ... Hrgn8ZdoGw
Te lang, geen wandelaar (met hond) die dat leest.. :bier:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nee, maar een gemeenteraadslid wel. Of iemand van de provincie.

Ik vind de ruime onderbouwing redelijk waterdicht. Laten we blij zijn dat PJ voor onze belangen opkomt.
Plaats reactie