Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Makkelijk schreef: vr 7 april 2023, 11:14
modderfietser schreef: ma 3 april 2023, 06:41
Dat wat “we” kunnen doen om de anti-mtb trend te stoppen is om een hond of paard aan te schaffen of te lenen, daarmee het bos in te gaan en ons dan te gaan misdragen. :wink:
Ik laat mijn paard iedere vrijdagmiddag drugsafval lozen in de Loonse en Drunense duinen.
Ahhh ben jij dat? Ga ik mijn roedel honden daar eens gezellig los laten lopen op paardenjacht. Nog een goed doel ook, want beperking van druugs overlast.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Dan staan die bikers er toch maar netjes op he :lol:

Heeft er iemand nog een circusolifant over? #trailrespect
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vanmorgen werkelijk alleen maar vriendelijke mensen tegengekomen tijdens het fietsen.
Ook op de bospaden die je met elkaar deelt. Er viel geen onvertogen woord. Geen enkele boze of afkeurende blik.

'Goedemorgen, mag ik even passeren?".
"Môge."
"Dank u wel" (tegen iemand die zijn hond even bij zich hield zodat ik kon passeren).
"Fijne dag verder!"
"U ook!"

Wat een verademing.
Was het het zonnetje?
Geen idee, maar hier word ik blij van.
:-D
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Denk moment van de dag ,
Dit weekend wat km's gereden in Duitsland , ik was aangenaam verrast ; wandelaars en MTB'ers delen hetzelfde pad , maar alle , ja alle wandelaars die ik ben tegen gekomen en je hoorde , ging ruimschoots aan de kant , en "Danke" , "Bitte" :-q , Natuurlijk niet bellend als een Geko aan komen rijden , maar dacht wel even daar kunnen ze in NL nog wel wat van leren .
:bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Snelle Buffer schreef: ma 10 april 2023, 20:19 Denk moment van de dag ,
Dit weekend wat km's gereden in Duitsland , ik was aangenaam verrast ; wandelaars en MTB'ers delen hetzelfde pad , maar alle , ja alle wandelaars die ik ben tegen gekomen en je hoorde , ging ruimschoots aan de kant , en "Danke" , "Bitte" :-q , Natuurlijk niet bellend als een Geko aan komen rijden , maar dacht wel even daar kunnen ze in NL nog wel wat van leren .
:bier:
Klopt, zelfde ervaring.

Hier in Nederland viert het “recht van de grootste bek” hoogtij. Gelukkig word dat over de grens nog steeds vertaald als Nederlandse directheid.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Zaterdag een rondje Vijlen gereden. Nauwelijks single tracks en dus vaak het pad moeten delen met anderen.

Kwam van alles tegen onderweg:
  • Wandelaars met of zonder (loslopende) hond
  • Ruiters
  • Paard en wagen
  • Gravelbikers
  • Off-road motorrijders
  • En natuurlijk allerlei MTB-rijders
Ales ging super relaxt. Ruimte laten voor elkaar, elkaar vriendelijk groeten, een fijne dag wensen en weer door.
Het kan echt!
:-q
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Afgelopen weekend fiks aantal km's gemaakt in mijn omgeving off-road, midden op de dag. Weinig mensen tegengekomen, een paar loslopende wandelaars die met keertje bellen opschoven. Vrijwel geen honden (los en vast) en geen knollen. Zelfs geen MTB-ers. Dus dat ging perfect.

Zo kan het dus ook.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

maverick76 schreef: ma 17 april 2023, 08:51
Snelle Buffer schreef: ma 10 april 2023, 20:19 Denk moment van de dag ,
Dit weekend wat km's gereden in Duitsland , ik was aangenaam verrast ; wandelaars en MTB'ers delen hetzelfde pad , maar alle , ja alle wandelaars die ik ben tegen gekomen en je hoorde , ging ruimschoots aan de kant , en "Danke" , "Bitte" :-q , Natuurlijk niet bellend als een Geko aan komen rijden , maar dacht wel even daar kunnen ze in NL nog wel wat van leren .
:bier:
Klopt, zelfde ervaring.

Hier in Nederland viert het “recht van de grootste bek” hoogtij. Gelukkig word dat over de grens nog steeds vertaald als Nederlandse directheid.
Afgelopen weekend in de Ardennen geweest , en daar was de ervaring hetzelfde als in D eerder . :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2813
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Ik las het eerder deze week. Goed nieuws.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Heel goed dit! :-q
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ik kwam deze net tegen, ruikt wel naar anti MTB. Wat niet wordt gezegd is dat bewegen (zoals MTB) juist goed voor de gezondheid is. Heel zelden val je wel eens. Zeker uitstekende stronkjes in een bocht zijn vervelend. Ik ben ook wat ouder maar kijk goed uit en ken de vaste routes uit mijn hoofd en weet de risicozone's.

In dit geval liep er trouwens een vrouw met een hondje op het MTB parkoers, waardoor mijnheer een stuurfout met ernstige gevolgen maakte.

Routes krijgen ook steeds meer TTF's met verhoogd risico. Niet iedereen vraagt hierom, maar het is niet te stoppen. Je kan donderop zeggen dat hierdoor ook meer ongelukken gebeuren.

Het aantal ernstige ongelukken met motorfietsen, scooters, parachutes, bergbeklimmen, paardrijden enz wordt niet vergeleken.

https://www.ad.nl/nijmegen/steeds-meer- ... ~a731c059/
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Alles in het AD (en de andere kranten van DPG Media) is anti mountainbike.
Er zit blijkbaar een kliek fanatieke mtb haters in die redacties.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Met Angela de Jong als columniste kun je weinig anders van dat matig vodje staatspropaganda verwachten toch ? :-{
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wat TSTM zegt inzake DPG, al lijken in NL ook MTB'ers geregeld anti-MTB. :roll:
Crapton schreef: do 1 juni 2023, 10:35Routes krijgen ook steeds meer TTF's met verhoogd risico. Niet iedereen vraagt hierom, maar het is niet te stoppen.
... en een deel is wel vragende partij. In principe zou je een veel duidelijke differentiatie willen qua routes, maar sowieso verplicht niemand je er over te gaan, kun je omheen rijden, remmen en je snelheid aanpassen, afstappen, een ander eroute pakken, ...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie