Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Enduro betekent toch dat je ook omhoog moet fietsen :D

Zonder gekheid: ik vind het ook erg apart. Wij zijn ook linksaf gegaan en een lange fireroad naar beneden gereden. Er reden ook nog andere gasten die kant op die van het enduro-lijntje kwamen, dus we dachten dat het wel goed zou zijn. Uiteindelijk denk ik bijna 10 minuten bezig geweest om onderaan de lift te komen. Ondanks dat het 10 minuten duurde was het een prima route, waarbij de klimmetjes goed te doen waren (asfalt).
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

cheeta schreef: di 6 juni 2023, 22:56 ... als je het zo bekijkt hadden ze wel veel slechte trails, gezien je makkelijk 6x per uur bij de lift kon staan. Dan kun je mensen inderdaad beter een half uur omhoog laten lopen.
Precies het punt. Als je het filmpje bekijkt dan duurt de run iets meer dan 1 minuut (even uitgaande dat er niet is geknipt). Maaf2 stond na 11 minuten bij de lift en Sabai na 31.

Zo kan je met dezelfde personele inzet en/of liftcapaciteit meer klanten bedienen (lees:kaartjes verkopen). Aan dat soort truuks zit wel een grens wat je klanten acceptabel vinden. Daartegenover is een heel lange wachtrij ook niet aantrekkelijk en dus aan een grens gebonden. Overschreden grenzen betekent weer minder kaartjes verkopen.
Ja, doei !
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Het kan aanzienlijk sneller dan linksaf onderaan de trails. Je kan namelijk ook een paar honderd meter naar rechts klimmen en dan sta je bij dat trage ding (kost nog geen 5 minuten).

En paralel aan die racebaan achterlangs (ben niet zo bekend met de namen daar, flowtrail?) ligt ook een grappig enduro-achtig lijntje waarbij je gewoon op het 'middenstuk' van het park uitkomt.

Zo slecht is het allemaal niet.

Overigens kom ik al sinds jaar en dag niet meer in het weekend in Winterberg vanwege de drukte. Ik neem er met liefde een keer een doordeweekse dag vrij voor.
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Zonder gekheid: ik vind het ook erg apart. Wij zijn ook linksaf gegaan en een lange fireroad naar beneden gereden. Er reden ook nog andere gasten die kant op die van het enduro-lijntje kwamen, dus we dachten dat het wel goed zou zijn. Uiteindelijk denk ik bijna 10 minuten bezig geweest om onderaan de lift te komen. Ondanks dat het 10 minuten duurde was het een prima route, waarbij de klimmetjes goed te doen waren (asfalt).
Oftewel, rechtsaf? Wil voorkomen dat ik dezelfde fout maak :D

Die drop ziet er wel uitdagend uit... Eéntje om te gaan afvinken. Eerst maar oefenen op die plek in Winterberg waar die verschillende drops naast elkaar liggen. Bij Loose Lee dacht ik.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

JLWE schreef: wo 7 juni 2023, 08:58 Eerst maar oefenen op die plek in Winterberg waar die verschillende drops naast elkaar liggen. Bij Loose Lee dacht ik.
Yup, afslag "ROAD GAP" op ruim 3/4 van Loose Lee
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Op green hill ook prima te oefenen, vooral snelheid inschatten kun je daar goed oefenen :lol:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Yup, afslag "ROAD GAP" op ruim 3/4 van Loose Lee
Vorig jaar staan kijken bij van die gasten die die road gap deden. Die zijn echt niet helemaal goed, haha.
Op green hill ook prima te oefenen, vooral snelheid inschatten kun je daar goed oefenen :lol:
Ja die drop door dat huisje heen is wel rerdelijk vergelijkbaar denk ik! Of heb je4 daar nog meer oefen plekken?
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

JLWE schreef: wo 7 juni 2023, 08:58 Die drop ziet er wel uitdagend uit...
De drop zelf is goed te doen. Je moet heel langzaam gaan om hem goed te landen. De landing is stijl en heel kort, dus iets teveel snelheid en je landt flat
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

JLWE schreef: wo 7 juni 2023, 09:38
Yup, afslag "ROAD GAP" op ruim 3/4 van Loose Lee
Vorig jaar staan kijken bij van die gasten die die road gap deden. Die zijn echt niet helemaal goed, haha.
Op green hill ook prima te oefenen, vooral snelheid inschatten kun je daar goed oefenen :lol:
Ja die drop door dat huisje heen is wel rerdelijk vergelijkbaar denk ik! Of heb je4 daar nog meer oefen plekken?
Die greenhill drop door dat huisje is weinig vergelijkbaar met die op enduro-lijn in winterberg denk ik.
Greenhill is drop op snelheid, waarbij je precies ziet waar je landt/kan landen met alle mogelijke uitwijkmogelijkheden als je te hard/te zacht/te veel uit richting gaat. Die van Winterberg moet je precies goed inschatten want er is weinig marge voor correctie in en na de landing (smal pad, direct bochtje in).
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Zo zie je dat ik nog een hoop te leren heb over drops :-{
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

De nieuwe dropbatterij in Willingen is van dezelfde categorie, als je die te snel rijd dan land je helemaal onder in de landing. Als je hem echt stapvoets dropt is de landing supersmooth. Willingen heeft wat dat betreft nu ook genoeg oefenmogelijkheden voor drops, van klein tot (middel)groot, langzaam tot snel en blind tot overzichtelijk.

Ik zag op YT dat er nu in WB ook een 2e DH lijn ligt, parallel aan de Blackline volgens mij.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Er ligt een tweede blackline, maar gisteren was 1 ervan afgesloten (om mij onduidelijke reden). Onderin kruisen de 2 lijnen elkaar, dus vraag me af of ze tegelijkertijd open zullen zijn.

Zou mij niet raar lijken als ze om en om open zijn. Als de ene aan gort is gereden dat ze de andere open doen, en dan ondertussen die andere kunnen herstellen. Maar dat is maar zo een gedachtespinsel.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Dat was ook een Enduro lijn tijdens IXS
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Ik kan me niet goed voorstellen dat ze de nieuwe lijnen zodanig aanleggen om uiteindelijk minder 'liftdienst' te hoeven leveren. Extra lijnen lijken mij als doel te hebben om tegenwicht te bieden aan Green Hill. Ook in Willingen zie je nu veranderingen.

Extra tracks zorgen hopelijk voor extra spreiding en minder drukte bij de liften. Alleen jammer dat je dan bij die langzame beginlift uitkomt en dat ze daarmee, ook met hogere drops als TTF, dan toch een net niet alternatief bieden. Ik red me prima op endurolijnen en bescheiden drops, maar dat hogere werk is minder mijn ding (tja, leeftijd enzo).

Winterberg staat nog wel op het lijstje voor dit jaar. We gaan het zien.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik was al 5 jaar niet in Winterberg geweest tot afgelopen dagen en kan mij niet meer herinneren of de andere lijn die er ligt de 'oude blackline was.
Hoe dan ook: ik was erg content met die blackline!
Plaats reactie