Gravel Spectopic: Show your gravel

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Popl
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 3 maart 2021, 22:03
Mijn mountainbike: Radon Jealous AL

Afbeelding

Sinds eind december heb ik deze gravelbike: een Cannondale Topstone Carbon 2L.
Met ingebouwde automatische verlichting op accu in het frame.
Ik heb er zelf vaste spatborden op gezet. (SKS Bluemels Stingray)

Eerder reed ik graveltochten met de mountainbike maar dit fietst toch echt wel lekkerder.

Onder het zadel een tasje met biba, multitool en co2.
Op de toptube een bolt on tasje van Apidura voor de telefoon en repen.
Bearded Rookie on a:
Cannondale Topstone / Radon Jealous AL / Koga F3.
Kollie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 20 april 2009, 20:33

Afbeelding
Net een Bulls Grinder 4 besteld 😎
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Niet de eerste foto maar ik blijf hem mooi vinden ;)

Afbeelding
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

pieterw33 schreef: vr 31 maart 2023, 13:53 Sinds deze week ook een gravelbike naast alle mountainbikes. Iemand nog tips voor een klein frametasje waar wat tools in kunnen en een binnenbandje en soms een boterham / koekje?

Zat zelf te denken aan de Restrap Frame Bag S
Ik zou dan voor de Apidura Racing Frame Pack gaan. Is absoluut regendicht. Heb zelf de L-versie en bij het afspuiten met de tuinslang blijft de inhoud kurkdroog (wat met veel andere frametassen niet het geval is). Ook mooi vormvast trouwens.

Afbeelding
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Gebruikersavatar
Pollygrav
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: di 25 april 2023, 13:11
Mijn mountainbike: Polygon Bend R2 '23

Afbeelding

Deze is onderweg naar mij 8)
Gebruikersavatar
ivover
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 502
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 20:47
Mijn mountainbike: Soms wil je ook gewoon wat nieuws

Ridley Kanzo Fast 2023
Afbeelding
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

ivover schreef: wo 3 mei 2023, 14:22 Ridley Kanzo Fast 2023
Afbeelding
Poeh wat een strakke bak!
De beentjes van Enrique Mas, que?'
YLMOSE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 11 december 2021, 15:23

ivover schreef: wo 3 mei 2023, 14:22 Ridley Kanzo Fast 2023
Afbeelding
Mooi, hoe bevalt hij? Ik heb hem ook op mijn shortlist staan.
Gebruikersavatar
ivover
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 502
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 20:47
Mijn mountainbike: Soms wil je ook gewoon wat nieuws

YLMOSE schreef: vr 5 mei 2023, 12:44 Mooi, hoe bevalt hij? Ik heb hem ook op mijn shortlist staan.
Ja goed. Zoals hij eruit ziet zo wil de fiets ook vooruit. Het is (persoonlijk natuurlijk) een beauty om naar te kijken. Kabels allemaal netjes geïntegreerd en hij is zowat 1 op 1 een Noah Fast. Als je hier racefiets banden in zet lijkt het ook net een racer. Ik zag deze fiets een paar maanden terug bij iemand die ook de gravel toertocht aan het rijden was. Na wat praten onderweg was wel duidelijk dat dit een hele gave fiets is. De wielen zijn het enige punt waar ik nog een keer een mooi wielsetje ter vervanging in zou willen steken. Maar eerst deze eens goed gaan gebruiken. Ik mountainbike en racefiets al zo'n 15 jaar dus dit is even wat anders. De banden zijn 38mm en ik moet nog even zoeken naar de juiste bandendruk. De ondergronden zijn natuurlijk ook niet altijd even goed als je echt door de bossen gaat en stukjes van mtb routes meepakt. Dan merk je wel dat de fiets daar wat meer moeite mee heeft. Het is wat meer werken met een gravelbike. De laatste keer zat ik op 2,5bar voor en achter en dat beviel wel. Misschien voor nog ietsje minder 2.4 ofzo. Ik heb hem zeker niet gekocht ter vervanging van mijn MTB maar wel om lekker te gravellen in het voorjaar en in de zomer. Daar leent deze fiets zich perfect voor en ik geniet er dan ook echt van om enigszins zonder zorgen over de verschillende ondergronden te rijden. De geo zit een stuk relaxter dan mijn racefiets en in de beugel zitten is hier geen straf. Ik moet persoonlijk nog wat finetunen aan de afstelling aangezien mijn knie een beetje geïrriteerd is na een rit. Dat heb ik 13-14 jaar geleden ook gehad en toen opgelost door een bikefit. Mogelijk dat ik dat voor deze ook moet gaan doen. Maar eerst eens zelf wat finetunen aan de afstelling om te kijken hoever ik daar mee kom.
Gebruikersavatar
Jumping jack
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 17:32

Afbeelding

BMC URS one (sram Apex), met Vredestein Aventura's in 44mm op een setje Ere Tenaci wielen. Stiekem wat aan het dromen van een setje carbon wielen (zipp 303s?).
Heerlijke fiets die ook op singletracks stevig zijn mannetje weet te staan en heel wat vertrouwen geeft door de luiere balhoofdhoek. Ook langere ritten (+100km) doet ie prima (zolang de berijder natuurlijk meewil :-D ).
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Niet mijn eigen gravelbikes, maar toch ook weer wel. En Kermit heeft ooit aangegeven dat hij het (bij gebrek aan socials aan zijn kant) leuk vond om zo af en toe wat van mijn gehobby te zien. Dus bij deze mijn 2 recentste en bij elkaar horende Vegurs:

Afbeelding

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Toevallig een eigenaar van Giant revolt of een Cube nurace op dit forum aanwezig?
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

suravida schreef: do 11 mei 2023, 14:35 Dus bij deze mijn 2 recentste en bij elkaar horende Vegurs:
Mooi!

Vraagje: wat voor cassette zit er op de paarse? Ik denk voor mijn eigen fiets aan een mullet 1x (elektronisch) maar bij SRAM is vaak de overgang naar het grootste tandwiel een grote sprong. Bij de paarse fiets lijkt die wat geleidelijker.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Helaas, op de paarse zit ook een gewone XX1 10-50, met dus die grote sprong.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

suravida schreef: do 11 mei 2023, 17:53 Helaas, op de paarse zit ook een gewone XX1 10-50, met dus die grote sprong.
Toch ziet het er beter uit, grappig wat kleuren kunnen doen ;)

Beide vormen zo wel een mooie combi met de framekleur :)
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Plaats reactie